Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
11 feb 2016, 21:55
De Mol heeft maar één opdracht, en dat is er voor zorgen dat er zo weinig mogelijk geld in de groepspot belandt.
In de gaten houden hoeveel elke kandidaat bijdraagt aan de pot is dus belangrijk om de saboteur in de groep te ontmaskeren.

Op deze pagina houden we een overzicht bij:
:arrow: http://wieisdemol.be/theorie/followthemoney.php
11 feb 2016, 22:08
Wow zeer goed. Bespaart mij de moeite :-)
12 feb 2016, 09:53
Thibaud en Cathy hebben wel geen geld kunnen verzamelen in de lama proef omdat zij geen lama's moesten vangen maar wel doorgeven hoe ze eruit zagen.

En je geeft 4000€ aan Stijn in de voetbalproef, en slechts 1000€ aan Issabel en Hanne. Wat misschien wel klopt volgens wat ze ervoor gedaan hebben, maar eigenlijk was dit een groepsopdracht toch?
12 feb 2016, 10:57
Ric schreef:Thibaud en Cathy hebben wel geen geld kunnen verzamelen in de lama proef omdat zij geen lama's moesten vangen maar wel doorgeven hoe ze eruit zagen.

En je geeft 4000€ aan Stijn in de voetbalproef, en slechts 1000€ aan Issabel en Hanne. Wat misschien wel klopt volgens wat ze ervoor gedaan hebben, maar eigenlijk was dit een groepsopdracht toch?

Helemaal akkoord; beter voor de groepsproeven het gewonnen bedrag verdelen over de groepsleden? Geeft een minder vertekend beeld.
13 feb 2016, 10:43
Het is inderdaad altijd wat voor interpretatie vatbaar...

Bij de voetbalopdracht heb ik vb de eerste 3000 euro gesplitst in 3, omdat ze die met raadsels + penalties samen hebben verzameld.
De 3000 euro daarna (verdubbeling) heeft Stijn wel op zn eentje in de pot gebracht vind ik.

De lama opdracht is idd een moeilijke... :roll:

Geen exacte wetenschap alleszins :)
13 feb 2016, 15:47
Ik vind de redenering van Davy nog wel logisch... Langs de andere kant, als Issabel & Hanne daar gepusht hebben om voor de verdubbeling te gaan, zijn ze even schuldig... Zeker aangezien Stijn al 3/3 had en de kans dat de vierde er in ging dus wel vrij groot was.
23 feb 2016, 21:38
Inmiddels bengelt Cathy achteraan met €1869
Stijn verzamelde met €6969 het meeste geld voor de groepspot
23 feb 2016, 22:25
Davy schreef:Inmiddels bengelt Cathy achteraan met €1869
Stijn verzamelde met €6969 het meeste geld voor de groepspot

En als Stijn niet die 3000EUR van de alles-of-niets-strafschop op zijn rekening krijgt? Want daar zijn Issa en Hanne even "schuldig" aan. Vind ik, he.
23 feb 2016, 22:31
weyns1960 schreef:En als Stijn niet die 3000EUR van de alles-of-niets-strafschop op zijn rekening krijgt? Want daar zijn Issa en Hanne even "schuldig" aan. Vind ik, he.

Zelfs dan zou Stijn nog altijd het meest geld in de pot hebben gebracht (€4969), en Cathy het minst (€1869).

Verdeling volgens mijn interpretatie:
Hanne 1000
Stijn 1000 + 3000
Issabel 1000

Gelijke verdeling:
Hanne 2000 (+1000)
Stijn 2000 (-2000)
Issabel 2000 (+1000)
23 feb 2016, 23:50
Zijn er al seizoenen (in België of elders) geweest waar men bankroet kon gaan; zodat de hele pot kwijt was?
24 feb 2016, 06:42
Ik moet aan de veiling-opdracht uit één van de Nederlandse edities denken. Daarin ging de pot helemaal leeg doordat er persoonlijk voordeel (Jokers, een nacht in een luxe-hotel, een afvaller,...) per opbod 'gekocht' konden worden door de kandidaten. Dat was echter in aflevering vier of zo, waarna er dus wel terug geld kon worden verdiend met verdere opdrachten.

De winnaar gaat altijd wel met geld naar huis. De Mol zorgt er uiteraard voor dat er zo weinig mogelijk in de pot komt.
24 feb 2016, 08:18
mooi overzicht,... kun je rechts ook nog een kolommetje bij zetten met de totalen per aflevering?

Daarnaast ==> ik kan je redenering wel volgen van die extra 3000€ van de voetbalploeg volledig bij Stijn te zetten.
24 feb 2016, 12:08
Je kan dit ook maken voor het geld dat reeds verloren is (op individuele basis):

Bruno: -3630
Cathy: -3380
Gilles: -4630 => verliest het meeste
Hanne: -2880
Stijn: -2680 => verliest het minste
Thibaud: -2930

Ook kan je het geld genuanceerd volgen door te kijken wie waar en wanneer invloed heeft als er:
1. geld effectief gewonnen wordt
2. geld virtueel gewonnen wordt (maar daarna terug verloren)
3. geld effectief verloren wordt
4. geld virtueel verloren wordt (niet gehaald)
Dan krijg je volgende uitkomst (op individuele basis):

Bruno: -1632
Cathy: -1457
Gilles: -2207 => verliest dus het meeste
Hanne: -282
Stijn: +2343 => wint het meeste
Thibaud: +1193

Dit kan je dan weer verder nuanceren (om een zo breed mogelijk beeld te krijgen, omdat sabotage ook achterliggend kan gebeuren) door het op groepsniveau te bekijken voor opdrachten waar dit mogelijk is (tenzij de som duidelijk door een invdividu verloren wordt), en de totaalsommen voor elke speler die aanwezig is bij een proef waar geld virtueel of echt, gewonnen of verloren wordt. Voor mezelf is dit het meest betrouwbare schema om het geld te volgen, omdat hier de meeste nuances in vervat zitten en dan kom ik op volgend overzicht:

Bruno: -4300
Cathy: -3875
Gilles: -4375 => is dus vaak aanwezig als geld verloren wordt
Hanne: +2300
Stijn: +7025 => is dus vaak aanwezig als geld gewonnen wordt
Thibaud: +1125
29 feb 2016, 23:21
We moeten nu natuurlijk ook wel rekening houden dat er nog opdrachten kunnen volgen waarbij ze geld gaan verliezen, dus misschien moet dat mee in het schema komen?
29 feb 2016, 23:33
Kita_V schreef:We moeten nu natuurlijk ook wel rekening houden dat er nog opdrachten kunnen volgen waarbij ze geld gaan verliezen, dus misschien moet dat mee in het schema komen?

Absoluut... proeven waar er geld mee wordt verloren uit de pot reken ik ook mee in het schema.
(vb Bruno en Thibaud elk -€1000 bij de wijnproefopdracht)

Maar geld dat gewoon niet gewonnen wordt neem ik niet mee in het schema, dat gaat ook niet uit de pot...

Nog steeds hetzelfde beeld trouwens: Cathy achteraan met €2369
Stijn verzamelde met €7469 het meeste geld voor de groepspot