Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

festhead21 feb 2016, 13:00

 2
Het is me opgevallen dat alle tekst in de intro en tijdens het uitleggen van de opdrachten geëncrypteerde berichten bevat. Hieronder zie je een voorbeeld.
[ external image ]
[ external image ]
De rest van de foto's van stijn vind je hier:
https://imgur.com/a/NAESK

Alle namen bevatten deze onderliggende boodschap, maar ook in de 'mappen-layout' die ze gebruiken tijdens het uitleggen van een opdracht.
Momenteel heb ik dit al uit de intro's kunnen halen:
[PS: ii stelt i voor, excel deed lastig 😉]

[ external image ]

Wanneer er geld wordt afgebeeld, gebeuren er nog gekkere dingen bv tijdens opdracht 1 wordt er op deze manier naar €7500 'opgebouwd':

€X
€1
€1Z
€15
€15W
€150
€150X
€1500
€2700
€3900
€5100
€6300
€7500

Deze data is verkregen door frame per frame de aflevering te analyseren. Onmogelijk om met het blote oog te zien.
Ik geraak hier verder moeilijk aan uit hoe is dit moet interpreteren. Misschien heeft iemand van jullie tips?
Gebruikersavatar

Tobees22 feb 2016, 15:50

 19
Had ik ook al opgemerkt, was gisteren tot dezelfde vaststelling gekomen.
Met de letters van Stijn kan je "\exit" maken, misschien kan je uit één van de 'mappen-layout' de naam van een afvaller vinden? Dit zou er dan kunnen op wijzen dat Stijn de mol is!
Gebruikersavatar

weyns196022 feb 2016, 16:29

 426
Mooi werk, en zeer vreemd inderdaad! Het betekent of niets of heel veel maar ... wat?
Raar dat dit niet bij alle spelers gebeurt (Issabel / Thibaud). Geen idee wat het kan betekenen!
Gebruikersavatar

geertn44422 feb 2016, 23:30

 236
Iemand opgemerkt dat deze keer (4de aflevering) Issabel wel gecodeerd was en Stijn niet gecodeerd was. Alle andere geen verschil.
Gebruikersavatar

weyns196023 feb 2016, 22:42

 426
geertn444 schreef:Iemand opgemerkt dat deze keer (4de aflevering) Issabel wel gecodeerd was en Stijn niet gecodeerd was. Alle andere geen verschil.
Dus de enige ongecodeerde tot hiertoe is dan Thibaud?
Gebruikersavatar

geertn44423 feb 2016, 23:51

 236
Klopt maar het is iets subtieler: in afleveringen 1,2 en 3 was "Issabel" + "Advocate" niet gecodeerd. Thibaud (de naam) was niet gecodeerd, maar "bedrijfsleider" wel. Alle andere kandidaten waren 'volledig' gecodeerd (naam + beroep). Ook de afvallers (Ruth, Marc en Manuella) waren volledig gecodeerd. Mijn theorie was dat alle dubbele gecodeerden zouden afvallen en alleen Thibaud en Issabel zouden overblijven.
Niet dus :evil:
In aflevering 4 is Issabel plots wel volledig gecodeerd (in het begin) maar Stijn niet meer. Issabel valt af.

Dus voorlopig houdt de theorie: "Als ge niet of half gecodeerd bent in het begin, dan val je niet af" wel nog stand.
Maar het kan blijkbaar aflevering tot aflevering veranderen.
Gebruikersavatar

frank.troch24 feb 2016, 13:09

 253  Yens
In de laatste aflevering zijn er wel meer verschillen. Zo is ook het beroep van Hanne plots gecodeerd, en ook Thibaud was ditmaal wel gecodeerd. Aflevering 1 & 3 zijn bijna gelijkaardig, aflevering 2 gaat alles veel sneller en is stijn ook totaal niet meer gecodeerd (of gaat het gewoon te snel). in aflevering 4 zijn er wel veel verschillen te merken. Vooral ook opmerken dat er bij iedereen vooral letters bijkomen, maar GILLES is de enige waarbij de letters veranderen !

[ external image ]
Gebruikersavatar

frank.troch24 feb 2016, 22:09

 253  Yens
Ik heb net ontdekt dat ook in de reclamespotjes de letters anders op het scherm verschijnen. Het spotje voor deze week kan je op de site van vier vinden, en als je dat frame per frame afspeelt zie je op het einde als ze de MOL aankondigen voor MAANDAG, dat maandag maar in stukjes verschijnt:
o => n => m
c => b => a
c => b => a
p => o => n
f => e => d
c => b => a
i => h => g

Het is wel omgekeerd alfabetisch, en niet zo random als de uitzendingen, waardoor ik denk dat het een fantasietje is van de mensen bij VIER, en niet zozeer een tip van de programma producers 🙂

[ external image ]
Gebruikersavatar

Evitaperron25 feb 2016, 07:16

 27
Wat kunnen we hieruit afleiden?
Gebruikersavatar

LodeD25 feb 2016, 08:58

 117
dat we op een dwaalspoor zitten? :p
Gebruikersavatar

frank.troch25 feb 2016, 10:30

 253  Yens
Dat ze bij VIER waarschijnlijk al heel veel gelachen hebben met onze posts 🙂 En dat ze ons wel degelijk online volgen 😃
Gebruikersavatar

Wouterc25 feb 2016, 11:27

 147
Rook en spiegels. En veel montage en manipulatie.