Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

ex-molinator23 mar 2016, 08:32

 3483  Uma
Tijgertje schreef:...
'k Heb al zitten denken, 'verdomme, waarom doen ze het niet met 15 kandidaten ofzo'. Dan duurt het langer, maar dan wordt het wel heel ingewikkeld en kostelijk.
De eerste eliminatieronde is al een beetje een lotterij. Zelf had ik in de eerste aflevering Manuella, Ruth en Marc al uitgesloten. In dit stadium van het spel moet je spreiden, maar er blijven nog 7 kandidaten over en dat is wat veel om makkelijk te kunnen verdelen over 20 vragen. Thibaud vond k wel ene beetje verdacht maar de hangproef en zn opmerking dat hij het al wist (dat beschouwde ik als bluf) deden me hem schrappen van mijn lijstje (een berekende gok). Issabel vond ik al tonen dat ze haar gedacht snel zegt (en snel op haar tenen getrapt werd) waardoor ze (indien mijn observaties klopten) geen standvastige mol zou zijn: dis Issabel schrappen was in dat stadium de nodige berekende zet om slechts 5 kandidaten over te houden.
Nu is het makkelijk zeggen dat ik gelijk had, maar de realiteit is dat in dat stadium er wel wat geluk aan te past komt. En met 15 kandidaten wordt het een lotterij. Los daarvan vormen 15 mensen een grote groep met verhoogd risico op interne conflicten (waardoor het programma voyeuristisch kan worden) en grotere organisatieproblemen.

Nee, 10 mensen is in dit concept juist goed (en ook, Never change a winning team 😂 )