Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

frank.troch18 mar 2016, 09:49

 253  Yens
waarnemer schreef:9 omgekeerd op rekenmachine is net als 8 een B maar dan een kleine b ipv een grote B
belgie is dus wel belgie

over dat rekenmachine concept:

nummerplaat om Ruth te bevrijden was GBL-315
GBL E I S

dat zijn net niet de letters van Gilles zijn naam ( G I L E S B)

Die "b" zou voor bi kunnen staan dus 2 (2 keer letter L)

Ik vind dat laatste zelf ver gezocht 🙂


ik zoek het allicht te ver maar wie weet zit er ergens een code in het volgende:
G (letter 7 in alfabet), B( letter 2), L( letter 12)

eerste programma eindigt met deze nummerplaat
maar begint met " Dit is het verslag van een reis"

letter 7 van deze zin is: E
letter 2 van deze zin is :I
letter 12 van deze zin is:S

dat zijn weer die 3 letters uit het het tweede deel van die nummerplaat.

akkoord dit zegt niet veel en gaat te ver, ik stop 😃
9 kan inderdaad een kleine b zijn, maar waarom wordt dit dan alleen hier in BELGIE gebruikt, terwijl op alle andere plaatsen in het boekje een b als "8" wordt weergegeven? Dat is waar het om draait 🙂
Gebruikersavatar

nicci.french19 mar 2016, 05:34

 1
Als je de code van Hanne bekijkt staat er 319739, als je de laatste 9 laat vallen , is dat niet de groepspot.
Duidt dit er misschien op aan dat zij het spel gewonnen heeft ?

Wat mij ook opviel in dat boekje is dat er 2 artikelen ondertekent worden en de rest niet.
Het voorwoord van Gilles de Coster en de brief van de mol. Dan kreeg ik Gilles de mol. Misschien een beetje te gemakkelijk, maar die woorden zoals holebi zouden op Gilles kunnen slaan.
Gebruikersavatar

frank.troch19 mar 2016, 13:24

 253  Yens
[quote="nicci.french"]Als je de code van Hanne bekijkt staat er 319739, als je de laatste 9 laat vallen , is dat niet de groepspot.
Duidt dit er misschien op aan dat zij het spel gewonnen heeft ?

Is hier ook al eerder aangehaald 🙂
Gebruikersavatar

zwartemol19 mar 2016, 15:45

 121
Nog een paar ontdekkingen uit het molboekje:

* verwijzing naar Jan Martens = Johannes (Jan) Christianus Anthonius Martens (Eindhoven, 19 april 1939) is een Nederlands beeldend kunstenaar en voormalig kunstdocent. Hij heeft zich vooral bezig gehouden als kunstschilder, tekenaar, beeldhouwer en ontwerper.

* verwijzing naar Hipólito Yrigoyen = Juan Hipólito del Sagrado Corazón de Jesús Yrigoyen Alem (Buenos Aires, 12 juli 1852 – aldaar, 3 juli 1933) was president van Argentinië tussen 1916 en 1922 en tussen 1928 en 1930. De bijnaam van Yrigoyen was el peludo (de mol), vanwege zijn kleine oogjes.

Juan = Johannes in't Spaans
De foto op wiki lijkt helemaal op Hitler , wie begon ook weer met het spelletje waar baby Hitler ter sprake kwam?
Gebruikersavatar

ex-molinator19 mar 2016, 19:43

 3483  Uma
zwartemol schreef:Nog een paar ontdekkingen uit het molboekje:

* verwijzing naar Jan Martens = Johannes (Jan) Christianus Anthonius Martens (Eindhoven, 19 april 1939) is een Nederlands beeldend kunstenaar en voormalig kunstdocent. Hij heeft zich vooral bezig gehouden als kunstschilder, tekenaar, beeldhouwer en ontwerper.

* verwijzing naar Hipólito Yrigoyen = Juan Hipólito del Sagrado Corazón de Jesús Yrigoyen Alem (Buenos Aires, 12 juli 1852 – aldaar, 3 juli 1933) was president van Argentinië tussen 1916 en 1922 en tussen 1928 en 1930. De bijnaam van Yrigoyen was el peludo (de mol), vanwege zijn kleine oogjes.

Juan = Johannes in't Spaans
De foto op wiki lijkt helemaal op Hitler , wie begon ook weer met het spelletje waar baby Hitler ter sprake kwam?
Voor mij blijft enkel "hanne" als mogelijke verwijzing naar Hanne over.
De gelijkenis met Hitler vind ik te subjectief.
"el peludo" = de behaarde en meer specifiek: het behaard gordeldier, geen mol, maar wel een dier dat niet graag in het open vertoeft.

Wel interessant is dat hij samen met zijn oom Leandro Alem de politieke partij Unión Cívica Radical opgericht heeft, en laat nu net Alem de naam van het gebouw en de straat zijn waarin de radiozender was waar Bruno + Issabel de Argentijnse ether onveilig gemaakt hebben.
Gebruikersavatar

zwartemol19 mar 2016, 20:53

 121
ex-molinator schreef:Voor mij blijft enkel "hanne" als mogelijke verwijzing naar Hanne over.
De gelijkenis met Hitler vind ik te subjectief.
"el peludo" = de behaarde en meer specifiek: het behaard gordeldier, geen mol, maar wel een dier dat niet graag in het open vertoeft.

Wel interessant is dat hij samen met zijn oom Leandro Alem de politieke partij Unión Cívica Radical opgericht heeft, en laat nu net Alem de naam van het gebouw en de straat zijn waarin de radiozender was waar Bruno + Issabel de Argentijnse ether onveilig gemaakt hebben.
dat is wel wat in wikipedia letterlijk staat, verwijzing, bijnaam de mol ...
De 2 verwijzen in mijn ogen naar niks ivm Gilles of Cathy??

trouwens kunstschilder bij jan martens is ook niet toevallig...
de madonna , schilderij gaat over de Heilige Johannes en Hieronymus ,
Madonna ... Evita, Don't cry for me Argentina,
welk t shirt had Hanne die dag aan 😉
En er was ook nog Maradona zeker....
Gebruikersavatar

zwartemol19 mar 2016, 20:58

 121
en ... nog ter aanvulling wie schreef de tekst voor Evita , ene Tim ....juist en ook The Circle of lfe voor the Lion King samen met aja ...juist Elton John
wie is Tim ? De VRIEND van Hannne...? Really ?
Daarom dat ze ne belleke geeft naar haar mama wss 😉
Gebruikersavatar

ex-molinator19 mar 2016, 22:28

 3483  Uma
zwartemol schreef:dat is wel wat in wikipedia letterlijk staat, verwijzing, bijnaam de mol ...
In de nederlandstalige versie, maar "peludo" is Spaans - misschien een ongelukkige vertaling/interpretatie. Ik vraag het morgen aan een kennis (Argentijn)
zwartemol schreef:De 2 verwijzen in mijn ogen naar niks ivm Gilles of Cathy??
Ik vind ook geen verwijzingen naar Cathy, noch naar Gilles, ik heb toch het tegendeel niet beweerd?
zwartemol schreef:trouwens kunstschilder bij jan martens is ook niet toevallig...
de madonna , schilderij gaat over de Heilige Johannes en Hieronymus ,
Madonna ... Evita, Don't cry for me Argentina,
welk t shirt had Hanne die dag aan 😉
En er was ook nog Maradona zeker....
OK, er zijn mogelijke aanknopingspunten maar ik heb me al een keer door 1 niet mis te verstane aanwijzing laten vangen en momenteel kan ik deze piste niet door volgen tot Hanne en is het onvoldoende om de rest uit te sluiten.
Gebruikersavatar

zwartemol20 mar 2016, 22:11

 121
Verder , zie mijn aanvullingen bij Cathy en ook nog deze :

" Scienta potentia est "

Kennis is macht ....

staat letterlijk erin: vandaag is het niet anders ...

Kennis Is Macht = KIM = verwijzing naar Kim Pieters , Mol in Nederland 2010.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Scientia_potentia_est
Ze gebruikte die uitspraak als hint dat ze mol was.
Verder speelde ze de hoofdrol in Julia's Tango :
https://nl.wikipedia.org/wiki/Julia%27s_Tango

En nu verder ??
Gebruikersavatar

mollig1820 mar 2016, 22:35

 229  Bert
zwartemol schreef:en ... nog ter aanvulling wie schreef de tekst voor Evita , ene Tim ....juist en ook The Circle of lfe voor the Lion King samen met aja ...juist Elton John
wie is Tim ? De VRIEND van Hannne...? Really ?
Daarom dat ze ne belleke geeft naar haar mama wss 😉
Die tim WAS op het moment van opnames effectief haar vriend 😉
Gebruikersavatar

ONBEKEND21 mar 2016, 07:31

 
ex-molinator schreef:In de nederlandstalige versie, maar "peludo" is Spaans - misschien een ongelukkige vertaling/interpretatie. Ik vraag het morgen aan een kennis (Argentijn)


Ik vind ook geen verwijzingen naar Cathy, noch naar Gilles, ik heb toch het tegendeel niet beweerd?


OK, er zijn mogelijke aanknopingspunten maar ik heb me al een keer door 1 niet mis te verstane aanwijzing laten vangen en momenteel kan ik deze piste niet door volgen tot Hanne en is het onvoldoende om de rest uit te sluiten.
Toch even toevoegen. Ik heb in Argentinië gewoond en kan bevestigen dan 'el peludo' NIET de mol betekent. Het betekent inderdaad de behaarde (verwijzend naar een gordeldier). Misschien eens kijken op wikipedia wanneer en door het artikel veranderd werd, alsook wat er veranderd werd.
Gebruikersavatar

lennert.moens21 mar 2016, 21:49

 5
Theorie in het boekje met de berekening klopte....
Proficiat Gilles