Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

Woestijnmol02 mar 2016, 12:36

Forum veteraan  222
Heeft iemand er al mee rekening gehouden dat er eventueel hints in de reclameblokken verborgen kunnen zitten ?
Laten we niet vergeten dat VIER een commerciële zender is, en dat De Mol voor het eerst op een commerciële zender te zien is.
Ik zou dan ook veronderstellen dat VIER misschien enkele hints in de reclameblokken zou steken om ook zijn adverteerders te plezieren. Het is natuurlijk ook een onuitgegeven manier van hints te geven, want ze willen het toch telkens op een andere manier doen...
Ik kijk eerlijk gezegd niet naar de reclameblokken, maar het zou misschien niet onlogisch zijn mochten daar wat hints te rapen zijn.

Heeft iemand dat al geanalyseerd ?
Gebruikersavatar

Sint-joris02 mar 2016, 12:58

 73
Geen slecht idee. Heel wat van deze reclame is immers speciaal voor De Mol gefabriceerd en vaak op zich al goed gevonden (bv. die van ASA: lok hem uit zijn tent, laat hem tegen de lamp lopen...)
Bij het bedenken van de opdrachten moet hierover al gecommuniceerd zijn geweest, want anders laten ze niet alle deelnemers eenzelfde T-shirt van ASA aantrekken om enkele dagen later een reukproef te doen.

Ik heb er nog geen aandacht aan besteed. Op de website van VIER worden de reclameblokken (gelukkig) niet meer in de afleveringen getoond.
Gebruikersavatar

deneddy02 mar 2016, 12:58

 22
Men kan het momenteel overal gaan zoeken, zelfs ook in andere programma's op vier.
Het vinden is iets anders 🙂
De MOL makers zijn voor mij zeker geslaagd in hun opzet.
Sinds Issabel eruit is ben ik alle trappers kwijt en de verdachten wisselen gelijk de wind :scratch:
Gebruikersavatar

molske196008 mar 2016, 19:46

 4
Sinds afl 3 zit ik met de hints uit de reclameblokken op mijn mol.
Bij nieuwe tips kan ik deze nog altijd linken aan mijn mol.
Ik vind het kei leuk om de reclamehints te ontrafelen.
Gebruikersavatar

masterveecee09 mar 2016, 10:09

 3547  Sven
molske1960 schreef:Sinds afl 3 zit ik met de hints uit de reclameblokken op mijn mol.
Bij nieuwe tips kan ik deze nog altijd linken aan mijn mol.
Ik vind het kei leuk om de reclamehints te ontrafelen.
wil ik ook wel weten :p
btw: zijn dat dezelfde bij de heruitzendingen de donderdag en de zondag?
Gebruikersavatar

weyns196009 mar 2016, 10:18

 426
molske1960 schreef:Sinds afl 3 zit ik met de hints uit de reclameblokken op mijn mol.
Bij nieuwe tips kan ik deze nog altijd linken aan mijn mol.
Ik vind het kei leuk om de reclamehints te ontrafelen.
Dus wie vroeg uit bed moet en niet naar de uitzending kan kijken maar pas later kijkt via de VIER-site, mist een deel van de tips. Niet erg netjes, maar uiteraard begrijpelijk voor een commerciële zender.
Gebruikersavatar

Zatte Ru09 mar 2016, 11:48

 28
Volgens mij worden er geen hints gegeven in de reclame blokken.
Volgens een artikel in HUMO, waren zelfs de VIER bazen niet op de hoogte wie de mol was.
Daardoor kan ik me niet voorstellen dat de verantwoordelijken van de 'verkoop van reclameblokken' van Vier wel op de hoogte zouden zijn.
En al zeker niet de reclamemakers.

Ik besteed dan ook geen aandacht aan de reclame
Gebruikersavatar

masterveecee09 mar 2016, 11:51

 3547  Sven
Zatte Ru schreef:Volgens een artikel in HUMO, waren zelfs de VIER bazen niet op de hoogte wie de mol was.
Inside informatie (via via) vertelde mij dat er 4 personen weten wie de mol is :p plus de mol ook natuurlijk! en de kandidaten die de finale speelden
Gebruikersavatar

LodeD09 mar 2016, 12:12

 117
masterveecee schreef:Inside informatie (via via) vertelde mij dat er 4 personen weten wie de mol is :p plus de mol ook natuurlijk! en de kandidaten die de finale speelden
zo inside is dat niet, dat stond gewoon in het laatste nieuws, in een interview met Gilles Decoster, voor aanvang van de eerste aflevering als ik me niet vergis.
Gebruikersavatar

masterveecee09 mar 2016, 12:30

 3547  Sven
LodeD schreef:zo inside is dat niet, dat stond gewoon in het laatste nieuws, in een interview met Gilles Decoster, voor aanvang van de eerste aflevering als ik me niet vergis.
nee nee, los van dat, heb ik het via via vernomen 😉
of is het bevestigd, zo kan je het ook zien
Gebruikersavatar

geertn44409 mar 2016, 12:57

 236
Bij de laatste aflevering heb ik in de reclameblokken precies ook een "storing" waargenomen zoals in de eerste aflevering met Cathy, en ik dacht meteen aan dit forum. Ik heb de aflevering echter niet opgenomen, dus ik kan ze niet bekijken in "slow motion", maar de uitleg hier suggereert precies wel dat er iets is....