Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

Evitaperron06 mar 2016, 05:45

 27
Bij de proef om Ruth terug te halen zie je rechts naast de bar enkele nummerplaten hangen.
Nl: Dubai 2095
840404
841ZKY
Kan iemand dit ontcijferen?
Gebruikersavatar

weyns196006 mar 2016, 13:08

 426
Evitaperron schreef:Bij de proef om Ruth terug te halen zie je rechts naast de bar enkele nummerplaten hangen.
Nl: Dubai 2095
840404
841ZKY
Kan iemand dit ontcijferen?
Die 840404 (en de borden die daar hangen): komt enkele keren in beeld met Bruno en met Cathy, maar in spiegelbeeld ook met Gilles en weer Bruno.
Misschien zoeken we toch een link met die nummerplaat uit Dubai? De vluchten werden uitgevoerd met Etihad, in afl.5 zien we een nummerplaat op een auto (met daarin de 4 spelers voor de schilder-proef? of is het een voorliggende auto?) met QTR423, letters die voor Qatar kunnen staan; allemaal verwijzingen naar de Verenigde Arabische Emiraten. Toeval?
Verder nog op de muren: vijf 082, t 28029 en GB2.
Gebruikersavatar

Wouterc10 mar 2016, 19:55

 147
nog een vergezochte (?) theorie: 840404 kan ook verwijzen naar het boek '1984':
4 April 1984: "It was a bright cold day in April, and the clocks were striking thirteen"
Gebruikersavatar

weyns196010 mar 2016, 22:30

 426
Wouterc schreef:nog een vergezochte (?) theorie: 840404 kan ook verwijzen naar het boek '1984':
Ook mogelijk: in 1984 opende de eerste IKEA in België. Gilles had een poster van IKEA bij hem thuis.
Gebruikersavatar

Klaartje11 mar 2016, 00:16

 2245  Uma
Ik heb me ook al sinds aflevering 2 suf zitten zoeken op die andere nummerplaten die we te zien krijgen in het lokaal waar de kandidaten zitten tijdens de proef om Ruth eventueel terug te halen. Maar ik heb er niks zinnigs in gevonden.

Wat er hier in gezien wordt, vind ik wat vergezocht. Bvb die 840404, dat lijkt op een datum, maar ja, toch niet direct te linken aan een van de kandidaten. Blijkbaar begint het boek "1984" op 4 april 1984, dat wist ik niet, maar de link met een van de kandidaten ontgaat me volledig. Tja, eerste Ikea in België geopend en Gilles had een Ikea-poster thuis? Van Ikea? Dat heb ik toch gemist precies: ik dacht dat er bij Gilles thuis een poster hing van Time Square in NY (waarover hij een vraag kreeg). Gilles antwoordde toen Nokia, tja, dat klinkt misschien als Ikea, maar is toch iets totaal anders.

Neen, ik weet iets veel beters: die 840404 is een verborgen hint naar ... Stijn. En weet je waarom? Wel kijk: op 4 april 1984 was ik op het Sint-Pietersplein in Rome, het was toen een zeer warme dag en ik ben toen in slaap gevallen op de schoot van mijn toenmalig vriendje. En raad eens twee keer hoe die heette?! Inderdaad, Stijn.

Om u maar aan te tonen hoe belachelijk vergezocht en ongeloofwaardig de verklaringen voor bepaalde "verborgen hints" zijn! En als Stijn nu de mol blijkt te zijn, dan heb ik dus een verborgen hint naar de mol ontdekt? Yeah right! :roll:
Gebruikersavatar

Mateo11 mar 2016, 00:28

 870
Ja, de productiemedewerkers lachen zich waarschijnlijk suf om alle min of meer vergezochte theorietjes en "hints".
Toch blijft het voor mij leuk om ernaar te speuren en om hier en daar een balletje op te werpen, en kennelijk geldt dat voor meer mensen.

Ik zal dan ook niet zo gauw iemands ideeën belachelijk maken en ik vind het aardig om hier en daar ook wat nonsens-hints als geintje tegen te komen, dat houdt de boel levendig juist.

Het spel is nu eenmaal voornamelijk bedoeld om ons van het ene verkeerde been op het andere te zetten en om ons kijkplezier te bezorgen.
Daar slagen de makers wonderwel in.
Gebruikersavatar

ex-molinator11 mar 2016, 08:21

 3483  Uma
Mateo schreef:Ja, de productiemedewerkers lachen zich waarschijnlijk suf om alle min of meer vergezochte theorietjes en "hints".
Toch blijft het voor mij leuk om ernaar te speuren en om hier en daar een balletje op te werpen, en kennelijk geldt dat voor meer mensen.

Ik zal dan ook niet zo gauw iemands ideeën belachelijk maken en ik vind het aardig om hier en daar ook wat nonsens-hints als geintje tegen te komen, dat houdt de boel levendig juist.

Het spel is nu eenmaal voornamelijk bedoeld om ons van het ene verkeerde been op het andere te zetten en om ons kijkplezier te bezorgen.
Daar slagen de makers wonderwel in.
Dit maakt De Mol juist zo uitzonderlijk. Het is TV die bijna interactief is, in ieder geval veroorzaakt het veel activiteit bij een aantal "speurders". En zoals je zegt, het zoeken naar hints, hoe onwaarschijnlijk die ook mogen zijn, maakt deel uit van de aantrek.
Maar het is zeer makkelijk als programmamaker om de gemakkelijke weg te kiezen, en juist dit onderscheidt De Mol van andere pseudo-reality shows. Er is geen enkel ander programma geweest dat mijn interesse zo lang kon vasthouden en uit pure miserie (en een soort heimwee) ben ik zelfs naar Wie is de mol NL gaan kijken.
Gebruikersavatar

Klaartje11 mar 2016, 10:07

 2245  Uma
Ik maak ook niemands ideeën belachelijk he, ik vind sommige "hints" belachelijk ver gezocht, dat is iets anders.

Natuurlijk is het de bedoeling van de makers van De Mol dat de kijkers naar verborgen hints gaan speuren en de kijker weet uit vorige edities van De Mol dat er altijd verborgen hints inzitten.

Maar veel mensen zijn zo creatief dat ze voor elk van de kandidaten wel een verborgen hint kunnen vinden, die bewijst dat hij of zij de mol is, maar dat kan natuurlijk niet.

Ik volg het ook allemaal wel en lees ook al die hints en theorieën, maar de meeste zijn me te vergezocht. Sommige vind ik wel goed gevonden en de theorie die de "speurder" erachter zag, zelfs heel plausibel, zoals de Buenos Aires Radio 1 (B R Uno)-hint: heel goed gevonden, zeer verdacht, logische uitleg, maar helaas! Bruno is niet de mol.

Correct me if I'm wrong, maar in seizoen 3 van De Mol, toen Marc Simons de mol was, hadden de makers er ook bijbelse verwijzingen naar Marc ingestoken, zoals ze verklapten in de laatste aflevering, maar volgens mij had niemand van de kijkers die hint ooit doorgrond. De makers hadden dus een zogezegde verborgen hint gegeven, die door niemand als zodanig geïnterpreteerd was: die schiet zijn doel dan toch gewoon voorbij. Niet alleen de kijker-speurder zoekt het soms veel te ver, ook de makers geven soms heel vergezochte hints.
Gebruikersavatar

Wouterc11 mar 2016, 12:47

 147
Klaartje schreef:Ik maak ook niemands ideeën belachelijk he, ik vind sommige "hints" belachelijk ver gezocht, dat is iets anders.

Natuurlijk is het de bedoeling van de makers van De Mol dat de kijkers naar verborgen hints gaan speuren en de kijker weet uit vorige edities van De Mol dat er altijd verborgen hints inzitten.

Maar veel mensen zijn zo creatief dat ze voor elk van de kandidaten wel een verborgen hint kunnen vinden, die bewijst dat hij of zij de mol is, maar dat kan natuurlijk niet.

Ik volg het ook allemaal wel en lees ook al die hints en theorieën, maar de meeste zijn me te vergezocht. Sommige vind ik wel goed gevonden en de theorie die de "speurder" erachter zag, zelfs heel plausibel, zoals de Buenos Aires Radio 1 (B R Uno)-hint: heel goed gevonden, zeer verdacht, logische uitleg, maar helaas! Bruno is niet de mol.

Correct me if I'm wrong, maar in seizoen 3 van De Mol, toen Marc Simons de mol was, hadden de makers er ook bijbelse verwijzingen naar Marc ingestoken, zoals ze verklapten in de laatste aflevering, maar volgens mij had niemand van de kijkers die hint ooit doorgrond. De makers hadden dus een zogezegde verborgen hint gegeven, die door niemand als zodanig geïnterpreteerd was: die schiet zijn doel dan toch gewoon voorbij. Niet alleen de kijker-speurder zoekt het soms veel te ver, ook de makers geven soms heel vergezochte hints.
Gebruikersavatar

weyns196011 mar 2016, 12:54

 426
Mateo schreef: Ik zal dan ook niet zo gauw iemands ideeën belachelijk maken en ik vind het aardig om hier en daar ook wat nonsens-hints als geintje tegen te komen, dat houdt de boel levendig juist.
Gelukkig houden de meesten op dit forum zich aan dit principe; vind ik heel erg fijn!

Klaartje schreef:Ik maak ook niemands ideeën belachelijk he, ik vind sommige "hints" belachelijk ver gezocht, dat is iets anders.
...
Correct me if I'm wrong, maar in seizoen 3 van De Mol, toen Marc Simons de mol was, hadden de makers er ook bijbelse verwijzingen naar Marc ingestoken, zoals ze verklapten in de laatste aflevering, maar volgens mij had niemand van de kijkers die hint ooit doorgrond. De makers hadden dus een zogezegde verborgen hint gegeven, die door niemand als zodanig geïnterpreteerd was: die schiet zijn doel dan toch gewoon voorbij. Niet alleen de kijker-speurder zoekt het soms veel te ver, ook de makers geven soms heel vergezochte hints.
Klaartje, volgens mij spreek je jezelf een beetje tegen: sommige hints zijn volgens jou heel erg ver gezocht (en daar ga ik mee akkoord) maar langs de andere kant schrijf je dat ook de makers heel vergezochte hints gebruiken (en ook daar ga ik mee akkoord). Dat verklaart dan toch perfect dat werkelijk iedereen zich suf zoekt naar hints, hoe klein of onbetekenend ze ook mogen lijken? Dat is net het leuke: we blijven met zijn allen zoeken, hier en daar blijkt een hint achteraf ook een echte hint, maar DE hint, die hebben we blijkbaar nog steeds niet gevonden. Top!
Gebruikersavatar

frank.troch12 mar 2016, 14:39

 253  Yens
De hint naar de Bijbel was toen wel degelijk door heel wat puzzelfanaten doorgrond 🙂
Gebruikersavatar

Social12 mar 2016, 15:13

 353  Uma
Heb gisteren nog eens alle laatste afleveringen van de voorbije reeksen bekeken en ik moet toch toegeven dat geen enkele mogelijke hint zomaar kan genegeerd worden. In één van de reeksen moest je naar de codes op de stickers onder de laptopschermen kijken, dan was er een reeks waarbij de auto's die de verliezers wegbrachten telkens een code/letter kreeg waar je na een tijd aan de slag kon enz..

Kortom, een hint is in de meeste gevallen nooit te ver gezocht. Het is vaak een deel van een echte hint of verdacht iets.