Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

TRZNTRX16 mar 2016, 18:03

 46  Uma
Op het moment dat Cathy tegen Gilles praat staat hij wel zwaar te ademen... Misschien omdat hij weet dat Cathy hem op de hielen zit?
Gebruikersavatar

masterveecee16 mar 2016, 20:28

 3547  Sven
TRZNTRX schreef:Tijdens de eerste "sessie" van praten met de mol valt het mij op dat Gilles telkens onbewust meekijkt in de spiegel naar de persoon over wie Hanne het dan heeft. Nadien herpakt hij zich en doet het bijna niet meer met de drie anderen.
Ik weet genoeg 😉
Hmm, interessant :p
Gebruikersavatar

Klaartje16 mar 2016, 20:59

 2245  Uma
TRZNTRX schreef:Tijdens de eerste "sessie" van praten met de mol valt het mij op dat Gilles telkens onbewust meekijkt in de spiegel naar de persoon over wie Hanne het dan heeft. Nadien herpakt hij zich en doet het bijna niet meer met de drie anderen.
Ik weet genoeg 😉
Ja, dat had ik ook direct al gezien en ik dacht meteen: "Jongens, dat kan toch niet, ziet die gast gewoon kijken naar de persoon die aangesproken wordt. Dat ligt er zo vingerdik op." Zo verraad je jezelf toch big time als mol, dat is gewoon not done. Geweldige montage, denk ik.

Daarna doet hij het minder en vooral: hij kijkt dan ook naar de anderen in de spiegel, maar de persoon naar wie hij kijkt, is niet degene die wordt aangesproken door de persoon aan de microfoon. Dan ga je weer twijfelen: mmh, blijkbaar was dat daarnet toch toeval.

Ook geweldige montage: de "reacties" van Cathy en Gilles, die we zien als Hanne aan het woord is. Ik zet hier reacties tussen aanhalingstekens, want eigenlijk is het juist andersom: het is de spreker Hanne die handig inspeelt (reageert) op wat zij ziet. Toevallig begint Cathy om iets te lachen , als Hanne aarzelend begint te spreken: "Zou het kunnen....dat je je op een of andere manier aangesproken voelt ...of dat je beseft dat ...)en Hanne pikt daar handig op in ("Wie zie ik daar zo lachen? Cathy, zijde gij da?"). Ook heel goed gemonteerd en enorm toeval dat Cathy juist begint te lachen op een ideaal moment. Hanne maakt er echt een klucht van: ze ziet Gilles naar links en rechts kijken, en speelt daar dan handig op in met: "Kijk eens voor je, niet naar links, niet naar rechts." En zelf maar lachen! "Molletje, molletje, waar zit je?" 😂

Dat was puur improvisatietheater van Hanneke. De persoon aan de microfoon was commentaar aan het geven op wat zij zag (het leek bij momenten op wat Herman Verbruggen doet bij 'Komen eten').
Gebruikersavatar

Mateo16 mar 2016, 21:04

 870
Heel goede observaties, Klaartje!
Gebruikersavatar

Wouterc16 mar 2016, 21:35

 147
Helemaal mee eens, met die spiegel analyse van Klaartje.

Merk ook op dat Gilles af en toe meeknikt op de maat van de muziek, Cathy lacht en is geëmotioneerd. Maar wie toont er helemaal geen reactie, juist: Hanne. Blijft strak voor zich uitstaren... zij hoort immers geen muziek en geen Donald Muyle. En doet haar uiterste best om geconcentreerd te blijven en haar pokerface vol te houden.