Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

Mateo15 mar 2016, 16:37

 870
In het negende "extra"- filmpje bij aflevering 1, waar Cathy en Gilles zitten te babbelen over konkelefoesmaten etcetera, is toch echt duidelijk te zien dat het molboekje van Gilles zowel aan de voor- als aan de achterzijde rozerood is. Zie op 00:50, waar Gilles zijn boekje dicht doet.
Gebruikersavatar

Moldedju15 mar 2016, 17:06

 507  Yens
Sorry Mateo, Gilles zijn boekje is echt gewoon rood. Hanne heeft het roze molboekje, maar dat wordt zorgvuldig buiten de montage gehouden,....
Hanne draagt in aflevering 7 ook weer haar pulletje met rozen. De sjaal op het einde kan ik niet goed zien. Rozen of bloemen?

Maar vooral: SUPER gevonden die rozen om in te schieten !!! Had ik niet aan gedacht !
Gebruikersavatar

Yvo15 mar 2016, 17:19

 1111  Uma
masterveecee schreef:Gilles heeft een roos hemd aan tijdens zijn interview:
https://demol.vier.be/kandidaten/3
Gilles is ook homo, dat blijkt uit aflevering 1.
Dus dit roze gedoe kan op die manier een verwijzing zijn naar hem als mol.
Gebruikersavatar

Mateo15 mar 2016, 18:38

 870
Moldedju schreef:Sorry Mateo, Gilles zijn boekje is echt gewoon rood. Hanne heeft het roze molboekje, maar dat wordt zorgvuldig buiten de montage gehouden,....
Hanne draagt in aflevering 7 ook weer haar pulletje met rozen. De sjaal op het einde kan ik niet goed zien. Rozen of bloemen?

Maar vooral: SUPER gevonden die rozen om in te schieten !!! Had ik niet aan gedacht !
Merci, Moldedju.

Maar rozerood is bij mij niet per se ROZE (en al helemaal niet rosé....).
Zelfs over zo'n schijnbaar futiel onderwerp kunnen de meningen behoorlijk van elkaar verschillen, zie hier: https://www.google.nl/search?q=rozerood ... 00&bih=773
Gebruikersavatar

Moldedju16 mar 2016, 12:58

 507  Yens
Door heel de ophef over het logo bij Gilles dat plots anders is bij de laatste eliminatie (topic: Letters in nieuwe logo De Mol) besefte ik plots dit:

- In het boek "in de naam van de roos" zit het manuscript verstopt in een labyrinth. Op de oorspronkelijke cover (il nome della rosa)van het boek wordt dit ook getoond. Ook het nieuwe logo is duidelijk opgebouwd als een labyrinth. En de gelijkenis met de opbouw van het mol logo is toch opmerkelijk https://en.wikipedia.org/wiki/The_Name_of_the_Rose
- Op de voorlaatste dag in het boek sterft de abt door verstikking omdat hij in een geheime kamer is beland en er niet meer uit geraakt. In het gewijzigde logo van van Gilles geraak je vanuit het midden niet meer uit het labyrint.

De abt was in het verhaal niet diegene die het mysterie oploste, maar gewoon stierf. Hij was ook niet de moordenaar (dat was de blinde bibliothecaris). Gilles zou dus de verliezer zijn ...

Moldedju
Gebruikersavatar

rolhad16 mar 2016, 13:01

 434
Wow, niet slecht gevonden! 🙂

Kan idd zoiets zijn.
Gebruikersavatar

masterveecee16 mar 2016, 13:03

 3547  Sven
Jamoja, hoe kunnen ze dat op voorhand dan weten??
En dingen als "het logo is achteraf aangepast", dat geloof ik niet zo direct 😉
Gebruikersavatar

masterveecee16 mar 2016, 13:27

 3547  Sven
de vuurpijl die GDC vasthoudt op het einde van "volgende week" afl 7 is ook rood/roze ^^
Gebruikersavatar

Mateo16 mar 2016, 13:47

 870
masterveecee schreef:de vuurpijl die GDC vasthoudt op het einde van "volgende week" afl 7 is ook rood/roze ^^
Juist. En een "pijl" kan niet alleen gebruikt worden om daadwerkelijk mee te schieten, maar ook om op iets/iemand te richten en naar iets of iemand te wijzen.