Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

Yvo19 mar 2016, 17:43

 1111  Uma
Ik zal beginnen met het verschil uit te leggen tussen Direct resource en Indirect resource.

DR: conventionele kennis/dingen, diploma's, feiten en harde bewijzen, wetenschap, tastbaar,...(documenten),...
IR: onconventionele kennis/dingen, ervaring (in je job), intuïtie/buikgevoel/instinct, religie, , ontastbaar, (werksfeer),...

Chinese Metafysica (en dus Bazi) en astrologie in het algemeen behoren tot IR omdat het een onconventionele vorm van kennis is.
Een artikel in bv. een krant is DR omdat de informatie op een gewone manier wordt voorgesteld.
Een code is IR omdat de informatie op een ongewone manier wordt voorgesteld.

Degenen onder jullie die in sommigen dingen een hint zien, zoals bv. met dat logo van de mol,
El Topo en 'Gilles is de verrader, een asociaal maat' hebben hoogst waarschijnlijk IR in hun Bazi.

Om een goede spion te zijn heb je Indirect Resource en Rob Wealth (RW betekent o.a. dat je taai en robuust bent, dus geschikt voor dit soort werk) nodig in je geboortekaart. Waarom is dit IR?
Wel, bij politieonderzoek naar mensen toegaan om ze te ondervragen is een gewone manier om aan je informatie te geraken.
Spionage gebruiken zoals bv. ergens infiltreren is een ongewone manier om aan informatie te geraken en dus IR.

Het doel van de mol is niet om aan informatie te geraken, maar om te saboteren, dat weet ik ook wel.
Maar je in een groep bevinden en saboteren zonder dat anderen dat weten is een ongewone activiteit en daarom hoort het bij IR.
Dat laatste heb ik niet van boeken of van mijn cursus, dat is gewoon mijn uitleg waarom het IR is.

Detective zijn is ook een activiteit die bij IR hoort.
Dat is omdat naast de standaard procedures en het objectief (DR) onderzoek je ook gebruik maakt van je instinct/buikgevoel.
Voor een goede detective te zijn heb je IR nodig.
Degenen onder jullie die graag detective spelen en speuren naar wie de mol is hebben ook hoogst waarschijnlijk IR in hun geboortekaart.

Gilles zijn IR is het sterkste element in zijn geboortekaart. Rob Wealth is sterk in zijn geboortekaart.
Dus als je de vraag stelt 'Kan Gilles de mol zijn?'
Vanuit Bazi-perspectief is het antwoord zeker 'ja'.
Pas op, hij KAN de mol zijn, hij heeft het in zich, maar daarom is hij het nog niet.
Het kan ook zijn dat hij gewoon goed is in speurwerk en detective spelen en dat hij daarom de finale heeft gehaald.

Cathy haar IR is maar matige sterk en haar Rob Wealth is zwak.
Zij lijkt een stuk minder geschikt als mol in vergelijking met Gilles als je het mij vraagt.
IR is aanwezig en heeft een matige kracht dus het kan wel.

Ik heb ook 'ns vlug naar Hanne gekeken en zij heeft voor zover ik weet geen IR in haar geboortekaart zitten.
Maar naar alle waarschijnlijkheid zit die wel verstopt in de uurpilaar.
Met haar geboortekaart is ze slimmer dan je op het eerste zicht zou denken.
Maar ja, dat was iets wat ik ook al zei voordat ik haar Bazi las.
Ze heeft geen RW in haar geboortekaart, maar wel in haar huidige gelukspilaar die ook een sterke invloed heeft.

De kracht van IR in ieder's Bazi in vergelijking met elkaar, samengevat:
- Gilles heeft de sterkste IR
- als Hanne IR heeft, dan is haar IR het 2e sterkste
- Cathy haar IR is het zwakst