Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

geertn44416 mar 2016, 21:36

 236
Ik heb nog een kleine theorie die tot nu toe altijd klopte. Ik ben eens benieuwd of ze ook de finale zal doorstaan.
De theorie is:

"De mol is ........... geen zelfstandige van beroep" 😛

Ik heb altijd gedacht: als jij een zelfstandig beroep hebt, waarbij je klanten hebt verworven op basis van vertrouwen, wil jij dan in gans België bekend zijn als "de mol", "de bedrieger", "de saboteur", "diegene die niet te vertrouwen is". Ik dacht het niet.
Thibaud geeft dit zelf ook aan in zijn exit-interview: "Zou je een mol kunnen zijn?" "Kunnen wel, maar willen niet". Waarom zou hij niet willen ? Om professionele redenen natuurlijk.
Ook Issabel heeft in haar exit interview iets gelijkaardigs aangegeven, ze zegt dat ze zich "ingehouden" heeft, voor de reacties van haar collega's.

Hierdoor konden we eigenlijk al veel kandidaten schrappen van in het begin: Manuella, Thibaud, Bruno, Issabel en ook ....ja...Hanne.
Resten dan nu alleen nog als mol: Gilles en Cathy. En eerlijk gezegd, volgens deze theorie alleen past Cathy beter in de rol van mol als Gilles. Als het Cathy een beetje te heet onder de voeten wordt in België (na de hype), dan gaat ze gewoon terug naar Griekenland. Eenvoudig.
Gebruikersavatar

Woestijnmol16 mar 2016, 21:48

Forum veteraan  222
Ik zou toch hopen dat de meeste mensen een onderscheid kunnen maken tussen een spelletje en de realiteit.
Gebruikersavatar

ex-molinator16 mar 2016, 21:50

 3483  Uma
geertn444 schreef:Ik heb nog een kleine theorie die tot nu toe altijd klopte. Ik ben eens benieuwd of ze ook de finale zal doorstaan.
De theorie is:

"De mol is ........... geen zelfstandige van beroep" 😛

Ik heb altijd gedacht: als jij een zelfstandig beroep hebt, waarbij je klanten hebt verworven op basis van vertrouwen, wil jij dan in gans België bekend zijn als "de mol", "de bedrieger", "de saboteur", "diegene die niet te vertrouwen is". Ik dacht het niet.
Thibaud geeft dit zelf ook aan in zijn exit-interview: "Zou je een mol kunnen zijn?" "Kunnen wel, maar willen niet". Waarom zou hij niet willen ? Om professionele redenen natuurlijk.
Ook Issabel heeft in haar exit interview iets gelijkaardigs aangegeven, ze zegt dat ze zich "ingehouden" heeft, voor de reacties van haar collega's.

Hierdoor konden we eigenlijk al veel kandidaten schrappen van in het begin: Manuella, Thibaud, Bruno, Issabel en ook ....ja...Hanne.
Resten dan nu alleen nog als mol: Gilles en Cathy. En eerlijk gezegd, volgens deze theorie alleen past Cathy beter in de rol van mol als Gilles. Als het Cathy een beetje te heet onder de voeten wordt in België (na de hype), dan gaat ze gewoon terug naar Griekenland. Eenvoudig.
Waarom een zelfstandige niet maar iemand hoog (of laag) geplaatst in een bedrijf dan wel? Als ik jouw redenering volg dan kan Gilles De Mol niet zijn want hij heeft "zijn" bedrijf een paar keer vermeld en dat zou dus slechte reclame zijn (en zijn positie binnen het bedrijf ook kunnen aantasten). Eigenlijk zou Cathy dan ook niet meer in aanmerking komen voor een functie die betrouwbaarheid vereist. En wat met Hanne? Kan je je kinderen nog wel aan Hanne toevertrouwen?
Voor mijn part is mijn bankdirecteur De Mol, de rol die een persoon speelt in dit spel is toch niet gekoppeld aan je echte leven?
Gebruikersavatar

Hanneisdemol16 mar 2016, 23:39

 96
ex-molinator schreef:Waarom een zelfstandige niet maar iemand hoog (of laag) geplaatst in een bedrijf dan wel? Als ik jouw redenering volg dan kan Gilles De Mol niet zijn want hij heeft "zijn" bedrijf een paar keer vermeld en dat zou dus slechte reclame zijn (en zijn positie binnen het bedrijf ook kunnen aantasten). Eigenlijk zou Cathy dan ook niet meer in aanmerking komen voor een functie die betrouwbaarheid vereist. En wat met Hanne? Kan je je kinderen nog wel aan Hanne toevertrouwen?
Voor mijn part is mijn bankdirecteur De Mol, de rol die een persoon speelt in dit spel is toch niet gekoppeld aan je echte leven?
Inderdaad, als je deze theorie zou volgen zouden enkel gepensioneerden, acteurs en mensen die thuis werken eens Mol kunnen zijn. Niet erg realistisch...

Stel je voor: de Molbank 🙂
Uw geld verdwenen? Oei, dan zal een medewerker waarschijnlijk uw rekening gesaboteerd hebben. Onze excuses!

Neenee: denk eens aan de Mol in Nederland. Daar zijn het bekende Nederlanders. Geen probleem.
Gebruikersavatar

LodeD17 mar 2016, 09:26

 117
de meeste mensen weten zoiets wel te plaatsen. ik denk dat dat alleen maar reclame is.
Neem nu Hanne... met haar bedrijf LéLé... hoeveel mensen hier hebben er al (los van het feit of ze nu wint, verliest, of de mol is), al es naar haar website gaan kijken?

ik alvast wel, gewoon uit interesse...