Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

ex-molinator29 mar 2016, 20:11

 3483  Uma
Klaartje schreef:Mja, sommige hints waren echt wel redelijk vergezocht.

Dat van die twee andere voornamen van Gilles was een vraag tijdens de eliminatie. Dat moest je al online gaan opzoeken en dan nog eens het verband weten te leggen met geluidsfragmenten uit die films. Jack in verband brengen met de naam van het hoofdpersonage uit Titanic en voor Junior het verband zien met die film met Schwarzenegger. Dat gaat al redelijk ver en het is ook een hint die door de gewone kijker niet kan gevonden worden, vermits je het al speciaal moet gaan opzoeken op internet.

Dat van het zoutvaatje en Judas, mja, kan er nog net door, maar toch ook zeer moeilijk te vinden, want (ik spreek voor mezelf) spelen met het zoutvaatje op restaurant doe ik zelf ook wel dikwijls, dus zoiets doen valt mij niet echt op. Maar het is wel iets wat je als gewone tv-kijker wel had kunnen zien.

Die van de playlist is ook iets dat je niet kan weten als je enkel naar de afleveringen kijkt. Je moet ook al op spotify kunnen om die platenlijst te kunnen beluisteren. En dan moet je nog het verband zien met bepaalde opdrachten.

Die van de kledingstukken die dezelfde kleur hadden als de kleur van het molboekje van de afvaller, vond ik wel een goeie hint. Spijtig dat we die niet hebben gevonden. En de tip in het liedje in de laatste aflevering was ook wel een goede hint, maar redelijk laat in de reeks en enkel op te merken voor de muziekkenners, tot wie ik mezelf niet kan rekenen, want ik heb geen flauw benul wat een G-mol is (al zat er ene in mijn tuin! 🙂 )
Bijna volledig met je beoordeling van de hints (ik weet heel goed wat een G-mol is, maar zomaar op gehoor een G-mol identificeren ??? Mocht ik de vingerzetting van het akkoord op de gitaar gezien hebben dan ja, maar of ik de link G(illes)- Mol zou gelegd hebben ... daar twijfel ik sterk aan.

Ik heb nog eens naar mn notities gekeken en bij de spiegelproef heb ik geschreven:
Stijn: luistert: zelfde patroon - spreekt: sterk mollenvanger > Cathy
Bruno: luistert: zelfde patroon - spreekt : net mollenvanger > lijkt op Hanne te focussen
Cathy: luistert: volledig relax - spreekt: mindfuck met Gilles > verdenkt Gilles
Hanne: luistert: te gespannen, reageert niet op spiegel, uit haar doen te opvallend - spreekt: zelfde patroon
Gilles: luistert: kijkt naar Stijn/Bruno, zingt mee ???= afleiding? - spreekt: mollenvanger maar wie verdenkt hij?

en dan daaronder: HERBEKIJK Cathy en Gilles


En dat herbekijken heb ik dus bij de spiegelproef niet gedaan, zelfs niet na de post van Klaartje over wat zij opgemerkt had. En ik had het gedver opgeschreven dat het leek alsof hij naar Stijn en Bruno keek (net diegenen die aangesproken werden)
Maar nu heb ik door waarom niet: Ik was toen nog in de Bruno-tunnel. En als dit dit nu herbekijk dan had ik eigenlijk op dat moment de 100% Bruno moeten afzweren (Bruno's lichaamstaal was steeds conform zijn rol, bij Gilles sloop er af en toe een reflex tussen die hij anders controleerde, en in deze spiegelproef was Hanne's gewoonlijk gedrag tijdens het luisteren gewoon onbestaand.

In ieder geval: ik zie velen bij zo'n spiegelproef helemaal door de mand vallen en bij dezen: Chapeau, Gilles! zelfs al heb je erop geoefend.
Dit vond ik één van de meest risicovolle proeven ooit in een De Mol (en één van de hoogtepunten: ze stonden echt oog in oog met De Mol en konden er mee spreken).
Gebruikersavatar

Yvo29 mar 2016, 22:22

 1111  Uma
weyns1960 schreef:Excuseer, de hint in de allereerste aflevering ("Holy fuck!") heb ik wel aangebracht, hoor, ook op dit forum, net zoals bijvoorbeeld de leugen "huh, op de poster bij mij thuis, euh, Nokia..?"
Inderdaad, dat wilde ik ook al zeggen.
Iemand, ik wist niet meer wie, had iets geschreven op dit forum van: als de letters 'de mol' verschijnen is hij de eerste die iets zegt..."
Het was jij dus, weyns1960 🙂.
Gebruikersavatar

Yvo29 mar 2016, 22:32

 1111  Uma
Gilles: die godverdomse Stijn!

Ik vind het ook leuk hoe Stijn Gilles zijn spel heeft gesaboteerd door zijn penalty's en aan die kettingproef.
Gilles: Ik wil als laatste gaan.
Stijn *serieus*: Ja, dat zal niet gebeuren, dat gaat niet gebeuren.

Goeie bal Stijn!

En verder ja, heeft Gilles het toch fantastisch gedaan als mol, stevige molshopen gemaakt.
Wel, gg Gilles, wp.

De leuke herinnering in de kapel.
Gilles: Kut. Sorry, Gracias padre. Fuck.
Hilarisch :p.

Ergens op het einde van aflevering 9 een compilatie van zijn gevloek:
Fuck, fuck, fuck, fuck, fuck, fuck, fuck, fuck.
Ik heb ze eerlijk gezegd niet geteld 🙂.

Ja, dit hoort niet echt bij 'grafische/montage hints? - opsomming', maar er is nergens een topic genaamd 'aflevering 9'.
Voor mij waren dit toch enkele memorabele momenten van aflevering 9 =).
Gebruikersavatar

ex-molinator29 mar 2016, 22:52

 3483  Uma
Yvo schreef:...
Ja, dit hoort niet echt bij 'grafische/montage hints? - opsomming', maar er is nergens een topic genaamd 'aflevering 9'.
Voor mij waren dit toch enkele memorabele momenten van aflevering 9 =).
een hint: 😉 http://forum.wieisdemol.be/viewtopic.php?f=28&t=1892
Gebruikersavatar

Yvo30 mar 2016, 17:09

 1111  Uma
Ik vind het vreemd dat de hint 'el topo' er niet tussen zat.
Met 'el topo' bedoel ik het stukje in aflevering 3 waar Gilles een T-shirt draagt met 'E.T.' op, een verwijzing naar El Topo (Spaans voor de mol).
En dan nog de graffiti op de oude directeurswoning ook in aflevering 3 bij de blinde paintball proef.
Als laatste zijn favoriete muzieknummer 'Eye of the Tiger', weer E en T.
Ik bedoel dit --> http://forum.wieisdemol.be/viewtopic.php?f=32&t=1652

Was dat dan allemaal toeval?
Gebruikersavatar

LodeD31 mar 2016, 08:22

 117
Yvo schreef:
Was dat dan allemaal toeval?
ik denk het wel... zoals ik elders al postte:... selffulfilling prophecy...
Gebruikersavatar

ex-molinator04 apr 2016, 13:36

 3483  Uma
Yvo schreef:Ik vind het vreemd dat de hint 'el topo' er niet tussen zat.
Met 'el topo' bedoel ik het stukje in aflevering 3 waar Gilles een T-shirt draagt met 'E.T.' op, een verwijzing naar El Topo (Spaans voor de mol).
En dan nog de graffiti op de oude directeurswoning ook in aflevering 3 bij de blinde paintball proef.
Als laatste zijn favoriete muzieknummer 'Eye of the Tiger', weer E en T.
Ik bedoel dit --> http://forum.wieisdemol.be/viewtopic.php?f=32&t=1652

Was dat dan allemaal toeval?
In afl. 9 is wel gezegd dat ze niet alle sabotages getoond hebben ... ik ga ervan uit dat ook niet alle subtiele hints getoond werden.
Zoals ik al schreef: ik vermoed dat er hints zijn voor de kijkers, en hints voor de kandidaten.