Bruno is niet De Mol
Gebruikersavatar

Patmanzzz08 mar 2016, 08:24

 3
Zouden we uit de eliminatie van Bruno kunnen afleiden dat Hanne de mol niet is?

Als Bruno zou redeneren dat Hanne de mol is dan ziet hij er geen graten in om haar de extra pasvraag te gunnen (voor de mol maken de pasvragen toch niet uit) terwijl de andere kandidaten elk 2 pasvragen krijgen en niet bevoordeeld worden tegenover elkaar.

Bruno wordt echter geëlimineerd dus zijn keuze voor Hanne is fout... (stond ook in zijn post-interview dat hij doorheen de reeks zijn antwoorden gespreid heeft en enkel in de laatste aflevering die zijn dood werd op één mol gegokt heeft ... en verloren)

de "logische" mol voor mij zou dan Cathy zijn maar eigenlijk kan het om het even wie zijn
Gebruikersavatar

niefpaarschoenen08 mar 2016, 09:52

 31
Volgens mij wordt Hanne gewoon nog steeds het minst verdacht door de kandidaten. Als zij de mol blijkt te zijn, heeft ze het schitterend gedaan! En ik vraag me af of er wel iemand vd kandidaten haar verdenkt.
Gebruikersavatar

geert.corens08 mar 2016, 10:49

 8
Ik leid uit de reactie van Bruno af dat Hanne de mol net wel is.

Hij geeft, door aan Hanne een voordeel te willen geven, aan dat hij haar het meest vertrouwd.

Hij heeft dus ook niet op haar gestemd / vragen ingevuld bij de eliminatieronde en ligt er uiteindelijk uit.
Gebruikersavatar

niefpaarschoenen08 mar 2016, 11:01

 31
geert.corens schreef:Ik leid uit de reactie van Bruno af dat Hanne de mol net wel is.

Hij geeft, door aan Hanne een voordeel te willen geven, aan dat hij haar het meest vertrouwd.

Hij heeft dus ook niet op haar gestemd / vragen ingevuld bij de eliminatieronde en ligt er uiteindelijk uit.
Dat kon toch even goed gebeuren met een andere mol? Stel: Stijn is de mol, Bruno vertrouwt Hanne en stemt op Cathy ==> Bruno ligt eruit.
Gebruikersavatar

Patmanzzz08 mar 2016, 11:04

 3
hij zegt dat hij haar vertrouwd - uiteraard hij moet een reden opgeven waarom hij haar extra pasvraag gunt - maar waarom zou je (als je denkt dat zij de mol NIET is) een concurrent een extra voordeel geven? dat doe je alleen als je weet of denkt dat Hanne de mol is en zij sowieso toch door gaat naar de volgende aflevering - niemand gaat toch zichzelf benadelen? (en hij kan moeilijk luidop zeggen dat hij haar de extra pasvraag gunt omdat hij denkt dat ze de mol is)

in dezelfde lijn zou het dus kunnen dat Gilles een andere mol verdachte heeft en dus niet wil dat Hanne (die voor hem een concurrente is) een extra voordeel krijgt
Gebruikersavatar

LodeD08 mar 2016, 11:07

 117
Patmanzzz schreef:in dezelfde lijn zou het dus kunnen dat Gilles een andere mol verdachte heeft en dus niet wil dat Hanne (die voor hem een concurrente is) een extra voordeel krijgt
dit vind ik een zeer interessante denkpiste!
Gebruikersavatar

weyns196008 mar 2016, 21:43

 426
Of ... Gilles krijgt wat hij wil en de proef mislukt.
Gebruikersavatar

Social09 mar 2016, 04:59

 353  Uma
Ze moesten eigenlijk gewoon strootje trek doen voor de extra pasmunt. Natuurlijk kon de mol dan nog steeds toeslaan maar zou dat dan niet teveel opgevallen zijn?
Gebruikersavatar

masterveecee09 mar 2016, 10:11

 3547  Sven
Social schreef:Ze moesten eigenlijk gewoon strootje trek doen voor de extra pasmunt. Natuurlijk kon de mol dan nog steeds toeslaan maar zou dat dan niet teveel opgevallen zijn?
ja, ook gedacht 😉
Gebruikersavatar

bbbrrrt10 mar 2016, 10:35

 24  Uma
Patmanzzz schreef:Zouden we uit de eliminatie van Bruno kunnen afleiden dat Hanne de mol niet is?

Als Bruno zou redeneren dat Hanne de mol is dan ziet hij er geen graten in om haar de extra pasvraag te gunnen (voor de mol maken de pasvragen toch niet uit) terwijl de andere kandidaten elk 2 pasvragen krijgen en niet bevoordeeld worden tegenover elkaar.

Bovendien kan hij zo op schalkse wijze polsen of de andere kandidaten ook Hanne verdenken.
Als de anderen ook Hanne verdenken zouden ze geneigd moeten zijn om zijn plan te volgen, om zo extra geld te verdienen zonder een concurrerende speler te bevoordelen.
Dat gebeurt niet. Wellicht weet hij dan al dat hij fout gegokt heeft.