Gilles is De Mol!
Gebruikersavatar

renzo.verdonckt29 feb 2016, 22:53

 90  Uma
De positie die Gilles bekwam doordat zijn Tangram als eerste werd opgelost was wel de beste dekmantel om geld uit de pot te houden, want wie zou er nou niet vol voor die vrijstelling gaan?
Gebruikersavatar

LodeD01 mar 2016, 00:25

 117
Ik denk dat dit hoe dan ook een opdracht was, waar je je als mol vol voor kon geven, omdat de kans uitermate klein was, dat, met gelijk wat je deed, je je verdacht zou maken.
Gebruikersavatar

Sint-joris01 mar 2016, 02:23

 73
Maakt niet uit wie je bent als schutter. Een gewone speler schiet voor zijn vrijstelling. Een Mol schiet om de groepspot niet te spijzen.

In het veld is het anders: een gewone speler probeert geld in te zamelen, te vermijden dat zijn concurrent zijn vrijstelling krijgt en dus de overkant van het terrein te halen.
De Mol daarentegen wil de groepspot niet spijzen en wil dus geraakt worden. (tenzij hij er bewust voor kiest om € 1.000 binnen te brengen en minder verdacht wil overkomen; of om strategische reden de vrijstelling wil afsnoepen)
Gebruikersavatar

masterveecee01 mar 2016, 09:03

 3547  Sven
Ik denk ook dat de tangram makkelijk op voorhand "vanbuiten" kan geleerd zijn. Ook als je ze zelf eens maakt, kan je zien welke blokken je best het eerst legt om dan de rest aan te vullen.

Moet wel zeggen dat Gilles goed kijkt naar de enveloppen:
[ external image ]

Zo eerder van: "wie moet ik zeker afknallen om de vrijstelling te hebben?", zodanig dat ie hem minder verdacht maakt.
Gebruikersavatar

weyns196001 mar 2016, 09:53

 426
masterveecee schreef:I
Moet wel zeggen dat Gilles goed kijkt naar de enveloppen.
Zo eerder van: "wie moet ik zeker afknallen om de vrijstelling te hebben?", zodanig dat ie hem minder verdacht maakt.
Hoe bedoel je? Hij moest toch iedereen raken en hoe meer geraakt, hoe meer kans op de vrijstelling? (waarbij ik in het midden laat of hij die al dan niet nodig had)
Gebruikersavatar

Jeroen198501 mar 2016, 10:00

 10
De mol zou in de slechtste positie zitten als sluipschutter. Elke kandidaat wil die vrijstelling. Dus elke kandidaat zou iedereen proberen neer te schieten.
Als mol kan je beter zien dat je geraakt word. Dan is er zeker 1000 euro weg.

Ik zou het straf vinden dat gilles de mol is na de proef van gisteren. De mol hoefde niets te doen om geld mis te lopen. Buiten zich laten raken met de paintballproef.
Gebruikersavatar

masterveecee01 mar 2016, 10:17

 3547  Sven
en als je nu eens zo denkt: hoe meer hij er schoot, hoe minder geld in de pot 😉
plus, voordeel is dat hij misschien bij het hebben van de vrijstelling zich wat minder verdacht maakt
Gebruikersavatar

weyns196001 mar 2016, 11:15

 426
Jeroen1985 schreef:De mol zou in de slechtste positie zitten als sluipschutter. Elke kandidaat wil die vrijstelling. Dus elke kandidaat zou iedereen proberen neer te schieten.
Als mol kan je beter zien dat je geraakt word. Dan is er zeker 1000 euro weg.

Ik zou het straf vinden dat gilles de mol is na de proef van gisteren. De mol hoefde niets te doen om geld mis te lopen. Buiten zich laten raken met de paintballproef.
Of net niet, om zich niet verdacht te maken. Als Bruno de mol is, dan kon hoogstens Thibaud na hem ook nog geld verdienen door zich niet te laten raken. Als Gilles de mol is, kan hij naar hartenlust schieten en de winst voor de pot verminderen. Als Gilles niet de mol is, dan wil hij zoveel mogelijk kansen op die vrijstelling, dus ook zoveel mogelijk spelers uit het spel schieten.
Gebruikersavatar

nite01 mar 2016, 11:27

 110
Jeroen1985 schreef:De mol zou in de slechtste positie zitten als sluipschutter. Elke kandidaat wil die vrijstelling. Dus elke kandidaat zou iedereen proberen neer te schieten.
Als mol kan je beter zien dat je geraakt word. Dan is er zeker 1000 euro weg.

Ik zou het straf vinden dat gilles de mol is na de proef van gisteren. De mol hoefde niets te doen om geld mis te lopen. Buiten zich laten raken met de paintballproef.
Dat zou ik ook denken. Beter om niet de sluipschutter te zijn als mol.