Gilles is De Mol!
Gebruikersavatar

johannajacoba08 mar 2016, 10:34

 4
Metroproef

Stel dat Gilles de mol is en op de hoogte was van het falen van de andere kandidaten, kon hij met een gerust hart een sprintje trekken, zichzelf zo onverdacht maken en dus niet verantwoordelijk zijn voor het mislopen van het geld. Hij heeft ook zelf gekozen voor die sportieve opdracht, want die was het invloedrijkst.

Duivenproef

Vond ik niet zo'n moeilijke proef, vind dat het heel lang geduurd heeft eer ze doorhadden dat die Palermo een klant was bij de pizzeria.
Het volstond dus eerst lang genoeg te treuzelen en dan nog moest het idee om pizza te bestellen van Hanne komen, hoewel Stijn en Gilles toch twee knappe koppen zijn. Eens onderweg was de opdracht dan toch wel niet zo eenvoudig, zeker toen de derde pizzakoerier erbij kwam.

Koptelefoon

Lastig, lastig... Vind het moeilijk hier iets uit te halen. Cathy leek wel te reageren en Hanne was ijzig koud.
Zou het nog eens moeten bekijken, ook naar de manier waarop Gilles vragen stelt aan de anderen.

Enige bedenkingen?
Gek word ik van dit spel!
Gebruikersavatar

masterveecee08 mar 2016, 12:30

 3547  Sven
Ik volg volledig 😉

Van de hoofdtelefoons: Ik vond Gilles zich ook wel concentreren, zelfs meezeggen/-zingen met wat hij hoorde
Gebruikersavatar

perro08 mar 2016, 21:41

 39  Bert
Ik vond het bij de duivenproef vooral vreemd dat Gilles zich weer ging afzonderen. En dan nog om eens te gaan kijken of de duiven op het plein geringd waren. Dat slaat toch eigenlijk op niets he... Wat gingen ze doen als er wel geringde duiven tussen zaten? Ze vangen? :roll: 😃 Het kan toch bijna niet anders, of dat was om tijd te verspillen? Zelfs als Hanne en Stijn dan een oplossing zouden vinden, dan moest Stijn hem nog eerst komen zoeken op dat plein, voordat ze konden vertrekken.
Gebruikersavatar

Mateo09 mar 2016, 00:02

 870
In aflevering 6 lijkt het getal 8 een rode draad te vormen.

Eerste tijdstip in beeld: 06:02 uur > 8
Tweede tijdstip in beeld: 10:06 uur > 16 = twee maal 8
Roeiboot nr. 17 > 8

Vier keer 8, dus.


De geboortedatum van Gilles is 22-04-1988. (Ten overvloede misschien: 2 + 2 + 4 = 8, 9 -1 = 8 en dan 88).

Ook vier keer 8....
Gebruikersavatar

tom.bastijns09 mar 2016, 08:53

 26
Ook voor mij blijft Gilles een topkandidaat als mol. Mijn schoonbroer heeft echter een wel zeer sterk argument om mij te overtuigen dat Gilles de mol niet kan zijn.

Zijn uitleg:

Ik ben er vrij zeker van dat het Gilles niet is. In aflevering 2, bij de fietsproef, hebben alle deelnemers een verschillende kleur helm aan. Die van Gilles is groen met zwart.

Maar: op het einde van de aflevering is 1 van de vragen aan de kandidaten: 'welke kleur helm had de mol'. Groen-zwart is geen keuzemogelijkheid ...

De mogelijkheden zijn: "de mol was niet aanwezig", "rood-zwart", "blauw-zwart", "geel-zwart", "wit" en "zwart".
Gebruikersavatar

weyns196009 mar 2016, 09:29

 426
tom.bastijns schreef:Ook voor mij blijft Gilles een topkandidaat als mol. Mijn schoonbroer heeft echter een wel zeer sterk argument om mij te overtuigen dat Gilles de mol niet kan zijn.

Zijn uitleg:

Ik ben er vrij zeker van dat het Gilles niet is. In aflevering 2, bij de fietsproef, hebben alle deelnemers een verschillende kleur helm aan. Die van Gilles is groen met zwart.

Maar: op het einde van de aflevering is 1 van de vragen aan de kandidaten: 'welke kleur helm had de mol'. Groen-zwart is geen keuzemogelijkheid ...

De mogelijkheden zijn: "de mol was niet aanwezig", "rood-zwart", "blauw-zwart", "geel-zwart", "wit" en "zwart".
Sommige mensen zien groen waar anderen geel zien; het hangt van de belichting af, soms lijkt het geel op groen en omgekeerd. Ik vind dit dus geen 100% veilig argument. Aan de hand van deze vraag + antwoorden kon je echter al wel Manuella, Marc en Thibaud wegstrepen.
Gebruikersavatar

OlivierLantw09 mar 2016, 09:32

 2
tom.bastijns schreef:Ook voor mij blijft Gilles een topkandidaat als mol. Mijn schoonbroer heeft echter een wel zeer sterk argument om mij te overtuigen dat Gilles de mol niet kan zijn.

Zijn uitleg:

Ik ben er vrij zeker van dat het Gilles niet is. In aflevering 2, bij de fietsproef, hebben alle deelnemers een verschillende kleur helm aan. Die van Gilles is groen met zwart.

Maar: op het einde van de aflevering is 1 van de vragen aan de kandidaten: 'welke kleur helm had de mol'. Groen-zwart is geen keuzemogelijkheid ...

De mogelijkheden zijn: "de mol was niet aanwezig", "rood-zwart", "blauw-zwart", "geel-zwart", "wit" en "zwart".
Men laat niet altijd het volledige scherm zien. Anders zou het wel heel makkelijk worden.
Gebruikersavatar

weyns196009 mar 2016, 09:39

 426
OlivierLantw schreef:Men laat niet altijd het volledige scherm zien. Anders zou het wel heel makkelijk worden.
Het volledige scherm met antwoorden was hier wel te zien. Het probleem met de theorie van Tom en zijn schoonbroer (zie hierboven) is dat groen soms heel erg op geel lijkt (zeker in fluokleur) en afhangt van belichting en van wie ernaar kijkt. Voor mij was die helm van Gilles bijvoorbeeld wel geel-zwart, wat hem in de running houdt als mol. Manuella, Marc en Thibaud vielen door deze vraag met antwoorden af, voor mij toch. (En Bruno in de vraag over de huisdieren. Alweer: voor mij dan toch).
Gebruikersavatar

tom.bastijns09 mar 2016, 09:44

 26
weyns1960 schreef:Sommige mensen zien groen waar anderen geel zien; het hangt van de belichting af, soms lijkt het geel op groen en omgekeerd. Ik vind dit dus geen 100% veilig argument. Aan de hand van deze vraag + antwoorden kon je echter al wel Manuella, Marc en Thibaud wegstrepen.
Laat ons hopen, want voor mij is Gilles altijd al "de mol" geweest. 🙂

PS: Dit zijn de bewuste helmen: http://www.prowellhelmets.co.uk/product ... s/f59.html

Op de site spreekt men wel degelijk van groen-zwart, maar dat verandert natuurlijk niets aan het feit dat dat groen kan "afgeschenen" zijn waardoor de makers van het spel voor "geel-zwart" hebben geopteerd bij de eliminatieproef.