Gilles is De Mol!
Gebruikersavatar

ex-molinator15 mar 2016, 00:53

 3483  Uma
Misschien tunnelvisie maar toch:

De lichamelijke reacties van Gilles voor de bekendmaking zijn weing uitgesproken.

Hanne ademt heel zwaar, klemt haar kaken een beetje, slikreactie en haar reactie bij het rood scherm van Stijn spreekt boekdelen.
Cathy: zware ademhaling, nerveus gedoe met haar voeten, legt een ondersteunende hand op Gilles zijn been, een typische houding om het lichaam onder controle te houden (handen onder oksels of tussen knieën); volledog uitzakken toen ze besefte dat ze door was; ze was ook heel snel om een knuffel te geven aan Hanne toen duidelijk bleek dat Hanne het lastig had
Stijn: ok, we kennen het resultaat dus maar overslaan
Gilles, redelijk goede controle over z'n ademhaling, handen voor zn mond , ogen dicht en knippert weinig. Weing verbale reactie voor iemand die vlot vloekt.

Ik vond dat Gilles er het minst gespannen uit zag en eerder een poging deed om er toch wat meer gespannen uit te zien.
Puur op basis van dit (en ik weet dat ik misschien zaken zoek, en andere zaken niet zie) zou ik in de finaleronde 100% voor Gilles als mol gaan.
Gebruikersavatar

niefpaarschoenen15 mar 2016, 09:09

 31
ex-molinator schreef: Stijn: ok, we kennen het resultaat dus maar overslaan
Juist omdat je bij Stijn het resultaat kent, zou ik hem NIET overslaan. Als hij zich gelijkaardig gedroeg aan Gilles, dan kan je wel stellen dat je hieruit niks kan concluderen. Dat geldt overigens ook voor alle vorige afvallers...

En Gilles was bij de vorige eliminatieproeven ook vaak heel nerveus. Ik vond hem nu eigenlijk ook nerveus 🙂.
Gebruikersavatar

ex-molinator15 mar 2016, 09:52

 3483  Uma
niefpaarschoenen schreef:Juist omdat je bij Stijn het resultaat kent, zou ik hem NIET overslaan. Als hij zich gelijkaardig gedroeg aan Gilles, dan kan je wel stellen dat je hieruit niks kan concluderen. Dat geldt overigens ook voor alle vorige afvallers...
Na verloop van tijd herken je patronen, en Stijn was tamelijk consistent in zijn reacties tijdens de eliminaties (ingetogen). Ook Cathy was steeds redelijk ingetogen; Bij Gilles (die emotioneel veel expressiever is) wisselde het nogal en deze keer (eigenlijk de meest stresserende van alle eliminatierondes denk ik) leek het me allemaal nogal streng onder controle.

Ik beweer niet dat dit het juiste spoor is hé, maar geef mijn indruk.

Bij Bruno heb ik me teveel laten beïnvloeden door het logo terwijl zijn lichaamstaal toch wel zware spanning verraadde tijdens de eliminatierondes. Die fout wil ik niet meer maken. Naarmate mensen meer vertrouwd geraken met hun omgeving/situatie, worden reacties ook stabieler (duidelijk te merken bij Hanne IMHO). Bij Gilles blijven de wisselingen komen (en dat kan ook inherent zijn aan een emotioneel gevoelig persoon).
Het blijven natuurlijk allemaal persoonlijke interpretaties (zelfs al probeer ik ze als objectief voor te doen).

Nog een week: ergens zal er dan toch een last van mij afvallen, maar tevens zal er een tristesse gevoel zijn. Dit is de leukste, meest interessante en spannendste De Mol die ik gezien heb en hoe langer het doorgaat hoe meer ik eraan gehecht geraak. grrr, ik zal mijn emoties moet afschermen bij het einde *snik*