Gilles is De Mol!
Gebruikersavatar

geluks.zoeker18 mar 2016, 19:13

 4
Nog iets verdachts van GIlles.
Enerzijds lijkt hij totaal geen Spaans te kunnen spreken, zo zegt hij "el adressos" (Spaans voo adres = la dirección), daarna spreekt hij "habitación" wel perfect uit, en die C in het Spaans is nu net iets dat oefening vraagt.

Dan is er nog "El candidato que está en boca de todos", de kandidaat die op ieders lippen ligt, maar letterlijk betekent het "De kandidaat die in ieders mond zit/ligt".
Nu blijkt Gilles brand manager te zijn bij Unilever, op dit moment bij Signal en Zwitsal.
Signal = tandpasta.
Lijkt mij daarop te kunnen slaan.
En hij heeft nog bij EXQI gewerkt waar hij TV reportages begeleidde.
Een mol met camera-ervaring is natuurlijk handig meegenomen.

Kon hij die proef in de metro overigens wel doen?
Ik bedoel, volgens de afstand die afgelegd wordt, lijkt hij mij veel te weinig hard te lopen.
Misschien een brommertje dat klaarstond?
Gebruikersavatar

masterveecee18 mar 2016, 22:47

 3547  Sven
niet zo slecht gevonden
Gebruikersavatar

ex-molinator19 mar 2016, 10:37

 3483  Uma
geluks.zoeker schreef:...
Kon hij die proef in de metro overigens wel doen?
Ik bedoel, volgens de afstand die afgelegd wordt, lijkt hij mij veel te weinig hard te lopen.
Misschien een brommertje dat klaarstond?
Mijn eerste bericht op dit forum en later nog eens aangehaald.
Gebruikersavatar

geluks.zoeker19 mar 2016, 14:10

 4
ex-molinator schreef:Mijn eerste bericht op dit forum en later nog eens aangehaald.
Ja, ik weet dat ik niet de eerste ben daarin.
Ik wou er ook nog aan toevoegen dat als je de loopsnelheid vergelijkt je niet alleen verkeerslichten hebt, hij loopt ook in het midden van een drukke stad.
Je moet dus heel de tijd om mensen heen lopen, waardoor je een nog veel grotere afstand aflegt dan dat je zou afleggen als je op een gewoon parcours zou lopen.
Het is dan nog een onbekende stad ook.
Lijkt mij sterk dat hij die afstand zo snel zou afgelegd hebben, al lopend.
En ook op de camerabeelden lijkt hij niet zo hard te lopen als gesuggereerd wordt.
Gebruikersavatar

geluks.zoeker19 mar 2016, 14:23

 4
Nog iets dat verdacht is, en dat een hint kan zijn (ook weer door anderen opgemerkt) :

Op de vraag of hij de mol zou kunnen zijn zegt hij iets van :

"Het zou toch fantastisch zijn als je kunt zeggen : 'In de mol ben ik de mol geweest'"
Als je dat stukje van zijn zin apart neemt heeft hij dus al in aflevering 1 gezegd dat hij de mol is...
Gebruikersavatar

Holmes19 mar 2016, 16:49

 395
geluks.zoeker schreef:Dan is er nog "El candidato que está en boca de todos", de kandidaat die op ieders lippen ligt, maar letterlijk betekent het "De kandidaat die in ieders mond zit/ligt".
Nu blijkt Gilles brand manager te zijn bij Unilever, op dit moment bij Signal en Zwitsal.
Signal = tandpasta.
Lijkt mij daarop te kunnen slaan.
Dat was de reclameslogan voor een of ander snoepje nav verkiezingen
https://twitter.com/am_riera/status/632936384106471425
Gebruikersavatar

geluks.zoeker20 mar 2016, 00:07

 4
Holmes schreef:Dat was de reclameslogan voor een of ander snoepje nav verkiezingen
https://twitter.com/am_riera/status/632936384106471425
Dat weet ik wel, maar ze brengen het wel specifiek in beeld.
Het is hetzelfde als bijv. een geboortedatum van een kandidaat die uit dezelfde cijfers bestaat, maar in een andere volgorde als op een gebouw staan te lezen.
Ik twijfel er niet aan dat die cijfers daar al vroeger stonden, maar het is het feit dat ze het in beeld brengen.
Zij kiezen de plaatsen waar ze opnemen, en waar ze hun camera op richten.
Hoeveel andere reclameslogans hebben we in heel de reeks gezien?
Gebruikersavatar

weyns196020 mar 2016, 00:57

 426
geluks.zoeker schreef:Nog iets dat verdacht is, en dat een hint kan zijn (ook weer door anderen opgemerkt) :

Op de vraag of hij de mol zou kunnen zijn zegt hij iets van :

"Het zou toch fantastisch zijn als je kunt zeggen : 'In de mol ben ik de mol geweest'"
Als je dat stukje van zijn zin apart neemt heeft hij dus al in aflevering 1 gezegd dat hij de mol is...
Da's ene van mij. Betekent of niks of alles. Vond hem van in aflevering 1 al verdacht. Juist of niet, dat weten we binnenkort.
Gebruikersavatar

Holmes20 mar 2016, 11:31

 395
geluks.zoeker schreef:Dat weet ik wel, maar ze brengen het wel specifiek in beeld.
Het is hetzelfde als bijv. een geboortedatum van een kandidaat die uit dezelfde cijfers bestaat, maar in een andere volgorde als op een gebouw staan te lezen.
Ik twijfel er niet aan dat die cijfers daar al vroeger stonden, maar het is het feit dat ze het in beeld brengen.
Zij kiezen de plaatsen waar ze opnemen, en waar ze hun camera op richten.
Hoeveel andere reclameslogans hebben we in heel de reeks gezien?
Dat klopt. Wou gewoon even aanduiden van waar die slogan kwam en dat het dus wel iets is dat tijdelijk in de metro's hing.
Getallen op gebouwen zijn er altijd en die kan je dus tijdens een voorgaande prospectie al noteren voor tijdens de opnames zelf.
Voor reclamepanelen ben je niet zeker dat die daar een week/maand later nog hangen.

Maar je hebt zeker een punt. Er wordt idd bvb op 41:05 uitgezoomd om de slogan net in beeld te krijgen.
Gebruikersavatar

Woestijnmol20 mar 2016, 20:42

Forum veteraan  222
geluks.zoeker schreef:Nog iets verdachts van GIlles.
Enerzijds lijkt hij totaal geen Spaans te kunnen spreken, zo zegt hij "el adressos" (Spaans voo adres = la dirección), daarna spreekt hij "habitación" wel perfect uit, en die C in het Spaans is nu net iets dat oefening vraagt.
Ik dacht dat het Stijn was die de gevleugelde woorden "El Adressos" uitsprak
geluks.zoeker schreef: Dan is er nog "El candidato que está en boca de todos", de kandidaat die op ieders lippen ligt, maar letterlijk betekent het "De kandidaat die in ieders mond zit/ligt".
Nu blijkt Gilles brand manager te zijn bij Unilever, op dit moment bij Signal en Zwitsal.
Signal = tandpasta.
Lijkt mij daarop te kunnen slaan.
En hij heeft nog bij EXQI gewerkt waar hij TV reportages begeleidde.
Een mol met camera-ervaring is natuurlijk handig meegenomen.
Ik heb ook ergens gelezen dat hij in zijn vrije tijd meedoet aan amateurtoneel. Een mol met camera-ervaring EN acteerervaring, dat is pas handig meegenomen.