Hanne is niet De Mol
Gebruikersavatar

kim.ceulemans21 feb 2016, 16:42

 12
Heb de codes uit het molboekje eens vergeleken met de nummerplaten uit de opdracht met Ruth.
Hanne haar code 319739, is de enige waarvan alle nummers terug te vinden zijn op de nummerplaten.
Haar code ondersteboven is trouwens gelgie, waarom niet belgie ? De 8=B is op geen enkele nummerplaat te zien.
Tis maar een theorie, 1 uit de zovelen... 😃
Gebruikersavatar

Jeroen198523 feb 2016, 10:31

 10
Ik heb nog een andere theorie over de nummerplaten.
Zou de nummerplaat gbl 315 misschien verwijzen naar Lucas 3:15

" het volk was vol verwachting en allen vroegen ze zich af of joHANNEs de messias was."

Dat is de eerste zin van Lucas 3:15

Wat vergezocht of niet?
Wat denken jullie?
Gebruikersavatar

kim.ceulemans23 feb 2016, 13:40

 12
Zeker niet vergezocht. In de mol 3 waren er ook verwijzingen naar de bijbel...
Gebruikersavatar

stijn.beelprez23 feb 2016, 14:26

 33
Inderdaad, in Mol3 was er ook een verwijzing naar de bijbel.
Tijdens de verschillende afleveringen kwamen er plaatsnamen en tijdstippen in beeld. Sommige letters en cijfers bleven iets langer "kleven" op het scherm. Na lang puzzelen kwamen we uit bij Lc 5,10. Jezus echter sprak tot Simon: "Wees niet bevreesd, voortaan zult ge mensen vangen."
Zo wisten we dat Marc Simoens de mol was.

Hier zitten we wel met het probleem dat er nog "GB" overblijft in "GBL 315". En ik denk ook dat ze geen twee keer zullen verwijzen naar de bijbel. Niettemin, knap werk van Jeroen
Gebruikersavatar

Jeroen198523 feb 2016, 14:56

 10
Het is ook met de gedachte aan mol 3 dat ik er ben opgekomen.maar ik heb nog nergens deze theorie gelezen of gehoord.

Het is toch wel toevallig dat die eerste zin net die tekst is.

Voor de GB heb ik anderzijds ook geen verklaring. De b zou nog voor bijbel kunnen staan maar voor de g kan ik zelf niets verzinnen:-)

Later in de aflevering was het wel een redelijk religieuze proef .... Je weet maar nooit.
Gebruikersavatar

stijn.beelprez23 feb 2016, 15:01

 33
Ik denk dat we eerder iets gaan vinden in het topic "Geëncrypteerde berichten tijdens intro/opdrachten" dan dat we verder zoeken bij de nummerplaten.
Gebruikersavatar

kim.ceulemans23 feb 2016, 21:46

 12
Als we het verder religieus bekijken: het laatste avondmaal . JUDAS staat daar op plaats 4. Hanne is ook kandidaat nr 4...
Maar da is het wss totaal niet.
Gebruikersavatar

frank.troch24 feb 2016, 13:24

 253  Yens
Als je de 360° video bekijkt van het avondmaal na de religieuze proef, en er vanuit gaat dat Jezus op de lege stoel zit aan tafel, zit Hanne ook 4e van links, dus op de plaats van Judas.
Gebruikersavatar

LodeD25 feb 2016, 09:35

 117
kim.ceulemans schreef:Als we het verder religieus bekijken: het laatste avondmaal . JUDAS staat daar op plaats 4. Hanne is ook kandidaat nr 4...
Maar da is het wss totaal niet.
fout, judas staat op plaats 5, maar doordat de apostel links van hem, over zijn schouder buigt lijkt het wel alsof hij de 4e staat
puur "volgorde van de hoofden" is judas inderdaad de 4e, maar de volgorde van de zitplaatsen, is judas de 5e. Kijk maar eens goed.
Gebruikersavatar

frank.troch25 feb 2016, 10:08

 253  Yens
Zoals je zegt, in volgorde van hoofden klopt het wel, en ook in de volgorde dat de namen geplaatst worden op de afbeelding tijdens de uitzending. Vooral dat laatste vind ik wel een belangrijk gegeven.
Gebruikersavatar

Bonanza25 feb 2016, 15:24

 71
Ik blijf ook hangen bij dat beeld van Jezus en de apostelen. Vooral omdat Gilles de laatste weken zijn twitter achtergrond een paar gewijzigd heeft in een parodie van dat schilderij waarbij hij zelf als Jezus tussen de apostelen zit, in precies dezelfde houdingen. Er MOET echt iets met dat beeld aan de hand zijn. Maar een expliciete link naar Hanne zie ik er nog niet in.
Gebruikersavatar

geertn44425 feb 2016, 15:37

 236
Ik weet het niet, maar vind jij het niet verdacht dat Gilles zomaar alle 12 apostelen kan opnoemen ? Wie kan dat eigenlijk ? Zijnen uitleg over een toneelstuk van vroeger, dat kan natuurlijk gemakkelijk verzonnen zijn.