Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

12307 feb 2017, 18:42

 3
Op deze foto van de aflevering van gisteren kan je op de achtergrond een nummerplaat zien met 'libra' op, deze is heel even in beeld nadat ze elkaar allemaal terugzien na het springen van de gebouwen. Libra is een andere naam voor het sterrenbeeld weegschaal maar volgens mij is er niemand die weegschaal heeft als sterrenbeeld, misschien heeft het een andere betekenis?

[ external image ]
Gebruikersavatar

weyns196007 feb 2017, 19:29

 426
Is dit zeker een nummerplaat?
Gebruikersavatar

12307 feb 2017, 19:48

 3
Lijkt me wel een nummerplaat, wit met rood, misschien van België.
Gebruikersavatar

weyns196007 feb 2017, 19:55

 426
123 schreef:Lijkt me wel een nummerplaat, wit met rood, misschien van België.
Maar...niet is wat het lijkt in dit spel... :o
Gebruikersavatar

MannemOL07 feb 2017, 22:05

 16
Had ik ook meteen in de gaten en de link gezocht met weegschaal - In een paar beelden daarvoor zie je dat 'LIBRA' op meerdere plekken van dat hek hangt. Mijn vermoeden: 'Libra = vrij' en lijkt het me gewoon terrein dat vrijgehouden moet worden. Er hingen zo'n vier borden, dacht ik. Die muurschildering en 'excelsior house 80' intrigeerde me bij die proef.

We'll see!
Gebruikersavatar

Slinen08 feb 2017, 11:15

 2
MannemOL schreef:Had ik ook meteen in de gaten en de link gezocht met weegschaal - In een paar beelden daarvoor zie je dat 'LIBRA' op meerdere plekken van dat hek hangt. Mijn vermoeden: 'Libra = vrij' en lijkt het me gewoon terrein dat vrijgehouden moet worden. Er hingen zo'n vier borden, dacht ik. Die muurschildering en 'excelsior house 80' intrigeerde me bij die proef.

We'll see!
In welke taal betekent libra vrij? Niet in de meest gangbare talen in Kaapstad lijkt me.

Kan libra (weegschaal) niet verwijzen naar de eerste proef waarbij Jolien en Marzena de spullen van de rest op de weegschaal moeten leggen?
Gebruikersavatar

12308 feb 2017, 12:10

 3
Libra kan misschien ook verwijzen naar boek, 2 kandidaten houden wel van lezen
Gebruikersavatar

masterveecee08 feb 2017, 12:17

 3547  Sven
Slinen schreef:Kan libra (weegschaal) niet verwijzen naar de eerste proef waarbij Jolien en Marzena de spullen van de rest op de weegschaal moeten leggen?
dat is nu de eerste hint die ik mogelijks als echt zou beschouwen 😲
Gebruikersavatar

masterveecee08 feb 2017, 12:51

 3547  Sven
Ok , met volgende foto's kan ik aantonen dat het GEEN nummerplaat is, en GEEN tip 😎


Even rondgezocht naar de locatie van de proef. Ik kwam hier uit, mind de kleur van de daken en de afbeelding op de muur:
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]

Hier kwamen ze trouwen buiten:
[ external image ]


Klopt dus zeker.
Op het dak hebben ze dus zelf een constructie gemaakt, tenzij de google street view out of date is.

Nu, als je die foto van Robin hebt, zie je naast het LIBRA-bord een ander bord, en die hangt omgekeerd. Via street view zie je de andere kant, en lijkt dat wel te kloppen:
[ external image ]


Je ziet ook het bordje daar al hangen! Dus de productie heeft dit NIET toegevoegd.
Aangezien het een parking is, zal het bordje toch mogelijk voor "VRIJ" kunnen staan 😛
Gebruikersavatar

ex-molinator08 feb 2017, 16:54

 3483  Uma
Mooi zoekwerk van MVC 💡
Gebruikersavatar

masterveecee08 feb 2017, 16:55

 3547  Sven
ik herinnerde mij het zoekwerk vorig jaar met het radiostation en kdacht "mss zie ik dat bordje ook via street view" 😉
Gebruikersavatar

ex-molinator08 feb 2017, 17:19

 3483  Uma
masterveecee schreef:ik herinnerde mij het zoekwerk vorig jaar met het radiostation en kdacht "mss zie ik dat bordje ook via street view" 😉
Zelfs al blijkt dat zoekwerk niet tot de juiste conclusie te leiden: dat zoeken op internet, streetview, geschiedenis van dat radiostation, namen die vermeld werden controleren, enz.. DAT was echt leuk. En dan de ondubbelzinnige verwijzing BR1 doorhebben > mijn dag was goed, zelfs een paar dagen 😉
Maar daarna kwam de desillusie: Bruno bleek dan toch niet de mol. Ach ja Gilles nam zijn plaats in 😎

Maar ik had een naam van een gebouw en een straatnaam.
Wat was jouw aanknopingspunt om de precieze lokatie te vinden?