Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

ex-molinator22 feb 2017, 09:15

 3483  Uma
Twilkie schreef:@Frank

Dat is inderdaad wel een goed idee. Die nuance ontbreekt er bij mij wel.
Maar dan vind ik wel dat Robin meer verdient bij de dierenpuzzel proef. Hij was degene die het idee had om naar de dobber te vissen. Had hij dat niet gezegd hadden ze de 3000 euro misgelopen.
Dat is enerzijds verdedigbaar, anderzijds sterk subjectief.
Je zou zo evengoed kunnen stellen dat, in het geval de opdracht mislukt was, Robin de volledige verantwoordelijkheid draagt door zijn passiviteit in de kooi.


Een "follow-the-money" berekening moet rekening houden met de objectieve feiten en dat kan soms toch nog ter discussie staan: bvb de eliminatieproef: diegene die een rood scherm kreeg, had 3000 euro aan de groep kunnen geven door er uit te stappen. Worden die 3000 aan hem/haar toegerekend? Kan niet want we weten niet wie.
Gebruikersavatar

frank.troch22 feb 2017, 16:07

 253  Yens
ex-molinator schreef:Dat is enerzijds verdedigbaar, anderzijds sterk subjectief.
Je zou zo evengoed kunnen stellen dat, in het geval de opdracht mislukt was, Robin de volledige verantwoordelijkheid draagt door zijn passiviteit in de kooi.


Een "follow-the-money" berekening moet rekening houden met de objectieve feiten en dat kan soms toch nog ter discussie staan: bvb de eliminatieproef: diegene die een rood scherm kreeg, had 3000 euro aan de groep kunnen geven door er uit te stappen. Worden die 3000 aan hem/haar toegerekend? Kan niet want we weten niet wie.
Ik ben eerder geneigd deze redenering te volgen en dan in de loopproef ook de verliezen voor Eline & Annelies, Davey & Jessica niet meer mee te tellen. Al verandert dat uiteindelijk weinig aan de voorlopige eindconclusie 🙂
Gebruikersavatar

ex-molinator22 feb 2017, 17:06

 3483  Uma
frank.troch schreef:Ik ben eerder geneigd deze redenering te volgen en dan in de loopproef ook de verliezen voor Eline & Annelies, Davey & Jessica niet meer mee te tellen. Al verandert dat uiteindelijk weinig aan de voorlopige eindconclusie 🙂
Ik vind dat je het doet hoor. Uiteindelijk gebruik je wel verschillende methodes, en nog meer methodes zou kunnen maar wat zou het aan extra informatie opleveren?
Gebruikersavatar

koen.lenaers23 feb 2017, 14:51

 2
frank.troch schreef:Klopt wel wat je zegt, maar wie wil meespelen met het mol spel in de app om naar Kinepolis te gaan, wordt min of meer gedwongen om het zo te spelen 🙂 Enkel wie vanaf dag 1 volop inzet op 1 kandidaat en steeds verdubbelt zal op het einde van de rit genoeg punten halen. Vandaar ...

Uiteraard heb ik in mijn hoofd ook wel wat speelruimte en ben ik daar in het geniep bezig met allerlei theorieën en verdachtmakingen, en wisselen de mogelijke mollen zich in sneltempo af 😂 Momenteel verdenk ik vooral Annelies toch ook als mogelijke mol. Maar nu nog wisselen en punten op haar beginnen inzetten in de app heeft geen zin meer 🙂
Klopt niet helemaal hoor. Vorig jaar begon ik pas met de app vanaf afl 2 en heb dan eerst nog 2x gespreid tussen verschillende kandidaten. Vanaf afl 4 ben ik dan 100% voor Gilles gegaan en had een plekje beet in Antwerpen.
Gebruikersavatar

frank.troch24 feb 2017, 01:59

 253  Yens
koen.lenaers schreef:Klopt niet helemaal hoor. Vorig jaar begon ik pas met de app vanaf afl 2 en heb dan eerst nog 2x gespreid tussen verschillende kandidaten. Vanaf afl 4 ben ik dan 100% voor Gilles gegaan en had een plekje beet in Antwerpen.
Voor gilles mss wel, voor hanne en zeker cathy moest je wat meer punten hebben als ik me goed herinner 🙂 nu is het spel ook gekender dus zullen meer mensen meedoen en ook sneller all in gaan. Nuja, doet er ook niet echt toe, ieder speelt het op zijn manier en ik hoop dat mensen die meer spreiden ook effectief een kans maken op een kinepolis zitje 😉

We zijn wel wat offtopic gegaan, dus ... wie heeft hier nog geld-theorieën? 😉
Gebruikersavatar

Twilkie27 feb 2017, 23:36

 8
Molwatch bijgewerkt na het zien van aflevering 4.
Deze keer vond ik het een beetje moeilijker om mijn stats in te vullen.

Hoeveel was er bijvoorbeeld maximaal te verdienen met de scrabble proef? Ik heb uiteindelijk 1980 genomen als verloren bedrag omdat dat op de teller stond van de groep toen ze het moesten opgeven.
Bij de fiets proef kon Sam niet meer mee omdat hij geen ketting meer had. Dit was niet echt zijn fout dus ik hem dit niet aangerekend.

Na 4 weken blijft nog steeds Eline de hoofdverdachte!

http://molwatch.be
Gebruikersavatar

Jansen27 feb 2017, 23:43

 3423  Yens
Twilkie schreef:Bij de fiets proef kon Sam niet meer mee omdat hij geen ketting meer had. Dit was niet echt zijn fout dus ik hem dit niet aangerekend.
Sam had wel een ketting maar vond zogenaamd de kettingspanner niet meer... het zou natuurlijk kunnen dat die er niet meer was maar we hebben enkel zijn uitlatingen die dat aangeven...
Eline is net zoals voor jou ook voor mij nog steeds molkandidaat 1 maar Sam is voor mij een beetje in beeld gekomen. Volgens mij heeft hij daar een serieus staaltje blufpoker gespeeld 🙂
Gebruikersavatar

Krekelmans27 feb 2017, 23:57

 16
De updates van aflevering 4 kloppen toch wel niet echt volgens mij... Davey heeft op z'n eigen houtje alles verdiend voor de pot in de proef met de fietsen. Maar nu lijkt het alsof Bertrand en Robin evenveel hebben bijgedragen, en dat Sam zelf heeft tegengewerkt? Foute statistieken zijn even goed als geen statistieken 😉
Gebruikersavatar

Twilkie27 feb 2017, 23:58

 8
Robin en Bertrand hebben mee houtgehakt en zijn tijdig bovengeraakt. Iets wat we over Annelies en Eline niet kunnen zeggen.
Wat bedoel je met je opmerking over Sam. Hij had toch geen schuld dat hij afviel. Ik zou een gebroken ketting ook niet snel snel kunnen fixen denk ik.
Gebruikersavatar

Vikken28 feb 2017, 02:01

 65
Krekelmans schreef:De updates van aflevering 4 kloppen toch wel niet echt volgens mij... Davey heeft op z'n eigen houtje alles verdiend voor de pot in de proef met de fietsen. Maar nu lijkt het alsof Bertrand en Robin evenveel hebben bijgedragen, en dat Sam zelf heeft tegengewerkt? Foute statistieken zijn even goed als geen statistieken 😉
Je kan Davey ook anders bekijken. Hij heeft Sam met een kapotte fiets opgezadeld: -500, ook de bootproef heel snel links laten liggen: -2000, en Hans vaak aangemaand trager te rijden (op de hoop dat die te laat zou komen ?)
Gebruikersavatar

sdr-dnr28 feb 2017, 02:08

 34
Twilkie schreef:Robin en Bertrand hebben mee houtgehakt en zijn tijdig bovengeraakt. Iets wat we over Annelies en Eline niet kunnen zeggen.
Wat bedoel je met je opmerking over Sam. Hij had toch geen schuld dat hij afviel. Ik zou een gebroken ketting ook niet snel snel kunnen fixen denk ik.
Wat hij wil zeggen is dat Sam kan doen alsof hij die kettingspanner niet vindt om Hans de indruk te geven dat hij in 't zak gezet wordt en zo dus 500 overboord gooit (maar zogezegd niet door zijn toedoen). Wij weten als kijker niet hoeveel tijd Sam echt had tussen Davey's vertrek en Hans' aankomst.

Niet dat ik denk dat Sam de mol is hoor. Is de eerste actie die riekt naar mollengedrag.
Gebruikersavatar

fréderic.chevalier28 feb 2017, 08:32

 20
Weet niet of het hier thuishoort, maar:
Doordat die kettingspanner verloren ging (al dan niet per ongeluk, wie steekt al niet iets in zijn zak tijdens het klussen) verloren ze 500€.
Kan maar Sam, Davey, Bertrand of Robin zijn.
Leg daar de mensen die bij de dierenproef zichtbaar aan het slot morrelden naast en je houdt enkel Davey en Robin over.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12