Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

kim.baudart20 feb 2017, 23:04

 138
Daar ga ik eens rustig een nachtje over slapen... Ik denk dat gewoon iedereen deze als 'verloren' achter zijn naam gaat krijgen. Annelies zal inderdaad haar eigen naam niet hebben opgeschreven, maar kan (in 't geval ze de mol is) wel de zenuwen gespeeld hebben om zo de verdenking naar zich toe te trekken.
Gebruikersavatar

joeri.hertogs21 feb 2017, 08:20

 24
ex-molinator schreef:Wat doe je nu met Annelies mbt tot geldverlies?

De groep is 3000 galetten misgelopen, maar Annelies zal haar eigen naam niet opgeschreven hebben (tenzij ze de mol is).
Zelfs als mol zou ze haar eigen naam nooit hebben opgeschreven. Want wat als er dan alleen maar de naam 'Annelies' wordt getrokken? Dan zou het meteen duidelijk zijn natuurlijk.
Gebruikersavatar

Taupie0221 feb 2017, 10:50

 53
joeri.hertogs schreef:Zelfs als mol zou ze haar eigen naam nooit hebben opgeschreven. Want wat als er dan alleen maar de naam 'Annelies' wordt getrokken? Dan zou het meteen duidelijk zijn natuurlijk.
Er was 1x Sam opgeschreven en Annelies had duidelijk te kennen gegeven dat zij dacht dat Sam het rode scherm gekregen had dus ik neem aan dat Annelies Sam opgeschreven had.
Gebruikersavatar

francky.bruggeman21 feb 2017, 13:32

 5
In de 'nederlandse' Mol was er paar weken terug een veilingopdracht voor jokers, met gevolg 4/5 van de pot foetsie... niets belet een Mol toch om de eerste afleveringen zijn best te doen en flink wat geld binnen te halen als hij of zij weet dat er toch nog zo'n proef aan zit te komen...
Gebruikersavatar

Noptje21 feb 2017, 14:02

 181
francky.bruggeman schreef:In de 'nederlandse' Mol was er paar weken terug een veilingopdracht voor jokers, met gevolg 4/5 van de pot foetsie... niets belet een Mol toch om de eerste afleveringen zijn best te doen en flink wat geld binnen te halen als hij of zij weet dat er toch nog zo'n proef aan zit te komen...
Hmm nog niet bij stilgestaan als ditt idd zou gebeuren dan schiet robin wel een heel eind de lucht in op mijn lijstje. Want zijn bijdrage tot de pot is, wat voor mij hem totaal niet verdacht maakt. Goed opgemerkt!
Gebruikersavatar

frank.troch21 feb 2017, 15:44

 253  Yens
francky.bruggeman schreef:In de 'nederlandse' Mol was er paar weken terug een veilingopdracht voor jokers, met gevolg 4/5 van de pot foetsie... niets belet een Mol toch om de eerste afleveringen zijn best te doen en flink wat geld binnen te halen als hij of zij weet dat er toch nog zo'n proef aan zit te komen...
In de Vlaamse versie is dit niet het doel van het spel en ook niet de set-up van de programma makers. Het zou een echte traditie breuk zijn met vorige seizoenen en dan zie ik niet snel gebeuren. De opdracht van de mol is heel duidelijk: in ELKE proef zo veel mogelijk beletten dat er geld gewonnen wordt.
Gebruikersavatar

frank.troch21 feb 2017, 15:49

 253  Yens
Hierbij mijn overzicht van deze week. Een moeilijke week om te verdelen, maar ik hou gewoon vast aan de regels die ik in mijn eerste post heb beschreven 😎.

Wat valt op deze week? Eline en Annelies krijgen stilaan gezelschap van een aantal andere verdachten: Davey en Robin verloren ook al veel geld, zowel effectief als virtueel. En zijn ook vaak aanwezig als er geld verloren wordt.

[ external image ]

[ external image ]

[ external image ]

[ external image ]
Gebruikersavatar

kenneth.blockx21 feb 2017, 17:16

 21
frank.troch schreef:Hierbij mijn overzicht van deze week. Een moeilijke week om te verdelen, maar ik hou gewoon vast aan de regels die ik in mijn eerste post heb beschreven 😎.

Wat valt op deze week? Eline en Annelies krijgen stilaan gezelschap van een aantal andere verdachten: Davey en Robin verloren ook al veel geld, zowel effectief als virtueel. En zijn ook vaak aanwezig als er geld verloren wordt.

[ external image ]

[ external image ]

[ external image ]

[ external image ]
mooi gedaan, maar er is een groot probleem bij Eline ik snap dat je wilt gaan voor het verliezen van geld. Enkel moet ze dus gaan oppassen dat ze dat ze niet te verdacht wordt. ze heeft nog maar 1 keer geld verdient en dat was met de proef dat ze van het dak moesten vallen.

conclusie: Ik zou het dom vinden moest ze echt elke proef verliezen want hiermee moet ze haar toch heel verdacht gaan maken bij de andere kandidaten. ik zou meer gaan voor iemand die die toch af en toe een opdracht wint.
Gebruikersavatar

frank.troch21 feb 2017, 17:19

 253  Yens
kenneth.blockx schreef:mooi gedaan, maar er is een groot probleem bij Eline ik snap dat je wilt gaan voor het verliezen van geld. Enkel moet ze dus gaan oppassen dat ze dat ze niet te verdacht wordt. ze heeft nog maar 1 keer geld verdient en dat was met de proef dat ze van het dak moesten vallen.

conclusie: Ik zou het dom vinden moest ze echt elke proef verliezen want hiermee moet ze haar toch heel verdacht gaan maken bij de andere kandidaten. ik zou meer gaan voor iemand die die toch af en toe een opdracht wint.
Kenneth, daar ben ik het mee eens 🙂 Ik vind ook dat Eline teveel begint op te vallen als mol. Ik speel echter het spel volgens het principe: ik prik een mol na aflevering 1 en blijf hierbij voor de rest van het seizoen 🙂. De "follow-the-money" theorie is iets dat ik wekelijks bij houdt voor het verder puzzelen van andere deelnemers (en ook wel uit interesse) en om de discussies op gang te houden. Ik kies dus niet voor Eline omdat zij al het meeste geld verloren heeft, maar omdat dat na aflevering 1 de kandidaat was waar ik al mijn punten op heb ingezet in het mol-spel. Nu, drie afleveringen later, blijkt inderdaad dat zij heel veel geld verliest, té veel zoals je zegt, en komt het meer over als bewust gespeeld mollengedrag, in plaats van écht mollengedrag. Maar wie weet, misschien is ze gewoon een erg brutale mol 😉
Gebruikersavatar

Jansen21 feb 2017, 17:29

 3423  Yens
frank.troch schreef:Nu, drie afleveringen later, blijkt inderdaad dat zij heel veel geld verliest, té veel zoals je zegt, en komt het meer over als bewust gespeeld mollengedrag, in plaats van écht mollengedrag.
Volgens de poll op het forum staat Eline op 25% qua verdenking en dat is inderdaad de eerste plaats. Op de facebookpagina van "Wie is de mol?" een identieke score, ook 25% (en ook op de eerste plaats). Dat is veel, maar dat wil ook zeggen dat 75% van de mensen een andere mol in gedachte hebben. 't Is maar hoe je het bekijkt 😛
Gebruikersavatar

ex-molinator21 feb 2017, 17:55

 3483  Uma
frank.troch schreef:Ik speel echter het spel volgens het principe: ik prik een mol na aflevering 1 en blijf hierbij voor de rest van het seizoen 🙂.
Komaan Frank, mocht je IRL aan DeMol meedoen dan zou je toch ook na elke reeks proeven bijkomende inzichten hebben en misschien/wellicht spreiden of veranderen van mol-kandidaat.

Op het forum hier, en ook voor mezelf pas ik mijn verdenkingen aan in functie van wat ik gezien (en afgeleid) heb na elke aflevering. Mijn principe is voor die simulatie is: ik spreid de eerste aflevering over net iets de helft van het aantal kandidaten (of net iets minder), in deze reeks dus op 4 na aflevering 1, nog steeds op 4 na aflevering 2, en na aflevering 3 (nu dus) op 3 ... tegen dat er maar 5 kandidaten over zijn worden dat dus 2 of zelfs maar 1. Vorig jaar had ik het geluk (of het inzicht) dat op het moment dat Bruno geëlimineerd werd ik voor alle zekerheid nog zowel op Bruno als op Gilles gestemd had).

Als je je na 1 aflevering aan 1 kandidaat vast pint dan is het toch puur een kwestie van geluk? Gun jezelf wat speelruimte 😉
Gebruikersavatar

Twilkie21 feb 2017, 20:22

 8
Indrukwekkend Frank.
Ik heb iets dergelijk ook gestart op http://molwatch.be
Ik doe wel maar 1 opstelling. Ik denk dat de mijne overeenkomt met jouw virtueel + effectief individueel.
Toch vind ik nog verschillen tussen jouw en mijn berekening.
Voorbeeld:
Loopproef doe jij voor Eline -1250.
Ik doe daar slechts -500. Waarom? Eline en Annelies slaagde er niet in tijdig de puzzel op te lossen. Dus -1000 voor de puzzel proef. Herleid naar -500 individueel.
Ik ga alvast je begin post even doorlezen.
Deze thread ga ik ook zeker volgen.

Ons eind resultaat is momenteel wel hetzelfde.
Eline is ook mijn hoofdverdachte.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 12