Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

Jansen08 feb 2017, 17:46

 3423  Yens
Arrivederci Hans is dus wel degelijk door Hans zelf gekozen 🙂. Als je dit liedje vergelijkt met de andere liedjes in zijn playlist, is het echt wel een "vreemde eend in de bijt" en komt het totaal niet overeen met zijn muzieksmaak. Ofwel is dit dus opzettelijk gedaan ofwel klopt het - zoals eerder al gezegd - dat het enkel werd gekozen omdat zijn naam er in voorkwam 🙂.
Gebruikersavatar

nyckelpiga08 feb 2017, 18:20

 69
Ik heb eens vergeleken met de kandidaten hun favoriete artiest, en hun playlists, enkel bij Annelies (Bruce Springsteen) en Jolien (Arsenal), staat er geen nummer in hun playlist van hun favoriete groep. Is ver gezocht, maar je weet maar nooit 😉
Gebruikersavatar

wolf08 feb 2017, 19:10

 8
Heb je die 'hot chains' zien staan bij Davey?
Gebruikersavatar

yevo08 feb 2017, 19:14

 281  Uma
wolf schreef:Heb je die 'hot chains' zien staan bij Davey?
Vorig jaar was 1 van de hints dat Gilles een playlist had met liedjes die te maken hadden met een opdracht uit elke aflevering. Ik denk dat deze methode niet opnieuw zal gebruikt worden om de mol te kunnen ontmaskeren. Anders zou dit misschien wat te opvallend zijn.
Gebruikersavatar

masterveecee08 feb 2017, 21:59

 3547  Sven
mja, van mij zou er ook niet direct een nummer van mijn favoriete band staan. kwestie van de playlist een beetje proper te houden zodat die voor de meeste wel ok is 😉
Gebruikersavatar

ex-molinator08 feb 2017, 23:08

 3483  Uma
masterveecee schreef:mja, van mij zou er ook niet direct een nummer van mijn favoriete band staan. kwestie van de playlist een beetje proper te houden zodat die voor de meeste wel ok is 😉
Hmm, ik zou totaal geen rekening houden met anderen: bij mij zouden alle nummers van mijn favoriete artiesten zijn, kwestie dat het ok is voor mij (Afrikaans, Latin, Flamenco, Brasil, Jazz, Klassiek, Raï).
Gebruikersavatar

masterveecee08 feb 2017, 23:11

 3547  Sven
ex-molinator schreef:Hmm, ik zou totaal geen rekening houden met anderen.
er zal wel iets opgelegd zijn van "beperkingen" vanuit de productie 😉
Gebruikersavatar

ex-molinator08 feb 2017, 23:24

 3483  Uma
masterveecee schreef:er zal wel iets opgelegd zijn van "beperkingen" vanuit de productie 😉
Daar zou ik mij niet aan houden 😎
Gebruikersavatar

kim.baudart08 feb 2017, 23:42

 138
masterveecee schreef:mja, van mij zou er ook niet direct een nummer van mijn favoriete band staan. kwestie van de playlist een beetje proper te houden zodat die voor de meeste wel ok is 😉
Van Bruce Springsteen en Arsenal zou je toch wel iets moeten kunnen vinden dat voor de meesten wel ok is. 'k Zou 't in elk geval alletwee veel meer appreciëren dan Marco Borsato :p

Als ik 'maar' 20 nummers moest opgeven zou ik toch een probleem hebben. Waarschijnlijk zou ik kiezen voor allemaal nummers van meer dan 7 minuten om toch zoveel mogelijk te horen wat ik goed vind, haha. (en even terzijde, als Marzena tijdens 'mijn' nummer "next" zou roepen zou ze haar titel van 'bitch' aan mij mogen afgeven want dan zou de furie in me bovenkomen, haha)
Gebruikersavatar

masterveecee09 feb 2017, 08:40

 3547  Sven
kim.baudart schreef: (en even terzijde, als Marzena tijdens 'mijn' nummer "next" zou roepen zou ze haar titel van 'bitch' aan mij mogen afgeven want dan zou de furie in me bovenkomen, haha)
True!!
Gebruikersavatar

Mateo11 feb 2017, 00:12

 870
Wanneer je de playlists van de kandidaten bekijkt, zie je bij iedereen 20 nummers.

Als je per kandidaat doorklikt naar de Spotify lijsten, kun je zien dat er bij Bouba 19 liedjes staan, bij Jolien ook 19 en bij Robin 17.

Zou dit met opzet zo zijn gedaan? Aan die indruk kan ik me niet onttrekken. Misschien een hint dat er toch ook dit jaar iets 'moet' met de afspeellijsten?

Opvallend vind ik daarbij vooral: het liedje dat bij Bouba ontbreekt is het (oorspronkelijk) laatste nummer: 'Shake it off'.
Schudt hij alle kandidaten van zich af?

Bij Jolien ontbreekt niet nummer 20, maar nummer 11: 'Good grief' van Bastille. Dit versterkt bij mij het idee, dat de liedjes niet zomaar verdwenen zijn.
Verder staat er in de playlist van Jolien: 'Can't stop the feeling' van Timberlake, (From DreamWorks Animation's "Trolls") . Trolt zij? M.a.w. houdt zij iedereen voor het lapje?

Natuurlijk valt er uit alle andere liedteksten ook wel iets te halen, maar in combinatie met het 'wegvallen' van nummers juist bij Bouba en Jolien vond ik de bovengenoemde titels toch wel verdacht.

Van de drie nummers die bij Robin zijn verdwenen, komt m.i. alleen Haus am See in aanmerking als enigszins verdacht, maar dan omdat de zanger Peter Fox heet...