Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

Suspicious16 feb 2017, 04:15

 106
Laleia schreef:De drie kandidaten die los liepen zijn eerst en vooral gaan verkennen en bordjes lezen. Dat zeggen ze als ze net hun blinddoek afdoen. Zou het niet kunnen dat één van die drie het bordje aan Robin heeft voorgelezen?
Neen, er is een overduidelijke situatie/communicatie tijdens het spel die aantoont dat er niets is voorgelezen aan de opgesloten kandidaten door de vrije lopers... 🙂
Gebruikersavatar

Niffler16 feb 2017, 06:22

 62
Suspicious schreef:Ik zet niet online wie ik nu verdenk want dan zou ik voor sommigen mss het programma kunnen verpesten. Als je het echt wil lezen kan ik het wel mailen.
Ik heb je een privebericht gestuurd hier op het forum, ben wel benieuwd naar de verdenkingen..

Over het vishaakje, en de theorie dat ze met die spiegelstok op de knop hadden kunnen drukken: In hoeverre staan die dingen vast in 'spelregels'? Want als ze out of the box mogen denken had Robin even goed uit zijn kooi kunnen klimmen, niet? En daarop verderdenkend; als het haakje toegestaan is, hadden ze ook niet gewoon de kooi met de cilinder kunnen kantelen/omverduwen?

Is er ergens info over hoever de spelers mogen gaan tijdens een proef?
Gebruikersavatar

ex-molinator16 feb 2017, 08:40

 3483  Uma
Niffler schreef:...
: In hoeverre staan die dingen vast in 'spelregels'? Want als ze out of the box mogen denken had Robin even goed uit zijn kooi kunnen klimmen, niet? En daarop verderdenkend; als het haakje toegestaan is, hadden ze ook niet gewoon de kooi met de cilinder kunnen kantelen/omverduwen?
Ik had ook een dergelijke bedenking over de noodzaak om een lange stok met een spiegel te gebruiken om na te gaan of er wel een jachtluipaard zich schuil hield in dat hok. Waarom niet gewoon rond de grote kooi van Robin wandelen tot aan de achter/zij-kant van de leeuwen kooi en dan kijk je schuin in de opening van het hok.
Ik heb de beelden nog eens uitvergroot en ik zie nergens grenzen aan het terrein dat ze kunnen verkennen.
Gebruikersavatar

kim.baudart16 feb 2017, 08:51

 138
Wat ik bizar/belachelijk blijf vinden is dat Robin even rustig door de kooi wandelt (als je ervan uitgaat dat hij echt schrik heeft van wat er mogelijk aan die staart zit, zou je toch verwachten dat hij die in het oog houdt?), om dan, zonder dat die staart bewogen heeft, angstvallig terug in z'n kooitje te kruipen.

Gewoon al het feit dat de productie hem dat rustig laat doen zonder in te grijpen, zou al aanwijzing genoeg moeten zijn dat er echt geen gevaarlijk beest in dat hok zit. Ze gaan echt niet het risico lopen dat één van hun kandidaten aangevallen wordt (al zou ik persoonlijk Robin die opgegeten wordt door een jachtluipaard wel goeie TV vinden... 😂 ).
Gebruikersavatar

masterveecee16 feb 2017, 08:54

 3547  Sven
Suspicious schreef:Neen, er is een overduidelijke situatie/communicatie tijdens het spel die aantoont dat er niets is voorgelezen aan de opgesloten kandidaten door de vrije lopers... 🙂
ok, wie wat waar wanneer?
Gebruikersavatar

joachim.morrens16 feb 2017, 09:01

 200  Yens
Suspicious schreef:Neen, er is een overduidelijke situatie/communicatie tijdens het spel die aantoont dat er niets is voorgelezen aan de opgesloten kandidaten door de vrije lopers... 🙂
Suspicious kan je het mij mailen? 🙂
Gebruikersavatar

joachim.morrens16 feb 2017, 09:06

 200  Yens
@ Laleia
@ Ex-molinator

Er zijn 2 grote bedenkingen die ik heb ivm dat bordje van het jachtluipaard, die er volgens mij op wijzen dat Robin hier effectief een fout begaan heeft.

1. Je kan het bordje inderdaad niet vanachteruit lezen (is een shot bij wanneer Robin met Davy zit te praten).
2. Ik denk dat Robin GEEN informatie krijgt hiervoor van de andere kandidaten. Twee redenen: a) Davey ontdekt pas vrij laat dat Robin een sleutel aan zijn been heeft. Hij hoort dit als Robin dit tegen Bouba zegt. Hij loopt dan onmiddellijk naar Robin toe van het moment dat hij dit Robin hoort zeggen. b) Bouba zit vlakbij Robin! Het is Bouba die vraagt aan Robin wat er in zijn kooi zit. Als 1 van de loslopende kandidaten dit voordien zou voorgelezen hebben aan Robin, dan had Bouba dit zeker ook gehoord hebben!! En dan zou hij dit niet meer vragen aan Robin. 😲

Zou de Mol nu effectief al ontmaskerd zijn na aflevering 2? 😲 :(
Gebruikersavatar

Mūses . .16 feb 2017, 09:21

 90
joachim.morrens schreef:Ja, was me ook opgevallen gisteren bij het herbekijken. Maar ik dacht persoonlijk dat dit te duidelijk zou zijn... Zou het niet kunnen dat Robin het ook vanbinnen ziet? Dus dat er zowel een tekst aan de buitenkant te lezen valt, als aan de binnenkant?
Het is zo gemonteerd dat de kijker de boodschap eerst las (scenes worden altijd filmisch van links naar rechts bekeken) en daarna de bevestiging te horen kreeg van een speler (dit geval Robin) en zich daardoor al niet meer onbewust de vraag stelde maar overschakelde naar de verdere problemen. Robin z'n bevestiging komt heel natuurlijk over (alsof hij het daadwerkelijk afleest) maar wat als hij dit nu net niet deed?

Ik denk dat de makers vooral zoveel mogelijk aha-momenten willen creëren en dit lijkt mij perfect in het rijtje passen.. (Vorige edities zaten ook vol van dit soort 'subtiliteiten'). -Vond je dit echt duidelijk? + geen 100% duidelijk shot van de achterzijde en daar ligt nu net het probleem.. Als dit een ingeoefende hint is dan vind ik hem zeker geslaagd.
Gebruikersavatar

Mūses . .16 feb 2017, 09:26

 90
Laleia schreef:Mensen, ik denk dat jullie het soms te ver zoeken. De drie kandidaten die los liepen zijn eerst en vooral gaan verkennen en bordjes lezen. Dat zeggen ze als ze net hun blinddoek afdoen. Zou het niet kunnen dat één van die drie het bordje aan Robin heeft voorgelezen?
Zou kunnen, maar dan had bv. Davey het luidop laten weten aan Robin en zou Robin het achteraf niet moeten herhalen tegen iemand anders (wat hij wel deed) want dan zou iedereen het wel bij de eerste keer gehoord hebben (terrein is niet zo groot) + oké, die Robin is een licht (vol van ideeën) maar die blijft ze strooien alsof het nog steeds kerstmis is; waardoor sommige van zijn medekandidaten toch overkomen als wandelend decoratie (no offense). Hij is niet mijn hoofdverdachte, maar het lijkt soms alsof hij weet wat er komen zal (wees ook al de apen aan op de weg ernaartoe). Het lijkt allemaal té ver, maar wat is er tot nu toe nog niet allemaal té ver 😂 gewoon ff benadrukken... Blijf het een schitterende opmerking vinden.
Gebruikersavatar

Woestijnmol16 feb 2017, 09:26

Forum veteraan  222
Waarom zou de productie meedelen aan Robin (in dit geval, de mol) wat er op het bordje staat ?
Wat is de meerwaarde daarvan ?
Mocht ik een van de andere kandidaten zijn en horen dat Robin dat zegt, dan zou dat natuurlijk een zekerheid zijn voor mij dat hij de mol is. Maar beide kandidaten die zijn afgevallen waren daar met Robin en hadden dus een foute mol. Het lijkt me zeer vreemd dat geen van de kandidaten het verdacht zou vinden mocht Robin vanzelf weten wat er op het bordje staat zonder dat iemand anders dat al heeft voorgezegd.
Volgens mij is het dan ook logisch dat een van de kandidaten dat voordien al luid heeft voorgelezen en Robin dat gehoord heeft.
Gebruikersavatar

ex-molinator16 feb 2017, 09:27

 3483  Uma
Natuurlijk is dit zeer verdacht, maar nogmaals (zoals ook door anderen aangegeven) wij worden ook gemanipuleerd door het knip en plakwerk.
Robin stond hoog in mijn verdachtenlijstje, en deze ontdekking verstrekt dat - maar ik ben vorig jaar ook misleid door BR1, en wil niet in diezelfde val trappen.
Gebruikersavatar

sjackie.hoffman16 feb 2017, 09:35

 48
Nigfler graag privé berichtje hoor graag u visie

Thx
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9