Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

Niffler17 feb 2017, 12:33

 62
Die 'kap' die duidelijk in beeld te zien is toont visueel aan dat het slot niet dichtgeklikt zit, de u-vorm zit hoogstens tegen het mechanisme, maar niet in. Het is net die uitsparing waar de pin in vastklikt. Als deze bij een dergelijk molslot zichtbaar is, kan hij niet gesloten zijn. Een gesloten slot heeft namelijk die uitsparing volledig binnen in de behuizing.

Dit slot is ook los (zie de uitsparing), en ik denk dat het zo zat tijdens de proef:

Afbeelding

Als je de beelden uit de aflevering bekijkt, is die kap zichtbaar net boven de basis van het slot. Raar dat geen enkele van de betrokken kandidaten dat gezien heeft..

Met de pinnen is waarschijnlijk niet geprutst in ieder geval, die sloten worden zodanig gemaakt dat ze niet meer open gaan (logisch voor een slot uiteraard)

Bron: 4 jaar lockpicking, onder andere met deze molsloten

Zijn er beelden van het slot in het begin van de proef zonder die zichtbare inkeping? Want dat zou wel heel interessant zijn...
Gebruikersavatar

lander.rits17 feb 2017, 12:39

 8
ik denk dat met een stok op die knop duwen gwn niet toegelaten is, ze moeten volgens mij wel de proef doen zoals hij is of toch ongeveer
Gebruikersavatar

masterveecee17 feb 2017, 12:47

 3547  Sven
Niffler schreef: Zijn er beelden van het slot in het begin van de proef zonder die zichtbare inkeping? Want dat zou wel heel interessant zijn...
Eerste beeld van het slot:

[ external image ]
Gebruikersavatar

kristien.leys17 feb 2017, 15:21

 46
Ik verdenk Robin , maar ook heel erg Davey! Robin wilde het beest niet wakker maken toen hij in de kooi zat en als hij uit de kooi is begint hij luid te roepen achter hulp om slot open te krijgen. Ik zou toch niet zo luid roepen om het beest rustig te houden! Davey reageert er niet op en moet zogezegd helpen melk in de buis te gieten. Weet davey dat slot open is? Hij kwam eerder zo met prutshanden aan slot. Hij is zogezegd timmerman en een timmerman gebruikt toch macht om iets open te krijgen???? Bovendien hij wist dat Robin kooi verliet en mogelijks aangevallen kan worden door luipaard en hij doet rustig verder met zijn werk, tot dat Hans dan kwam helpen!
Gebruikersavatar

masterveecee17 feb 2017, 16:03

 3547  Sven
Is het niet normaal als je een slot ziet hangen, je automatisch denkt van "is gesloten, ik krijg dat hier niet open". Tenzij je echt in levensgevaar bent, dan denk je van "is gesloten, moet, het, open, krijgen!!! <sleurt aan het slot>"
Gebruikersavatar

Mūses . .17 feb 2017, 17:19

 90
masterveecee schreef:Is het niet normaal als je een slot ziet hangen, je automatisch denkt van "is gesloten, ik krijg dat hier niet open". Tenzij je echt in levensgevaar bent, dan denk je van "is gesloten, moet, het, open, krijgen!!! <sleurt aan het slot>"
Haha, ik denk dat juist dat deeltje van de hersenen ergens zoek raakt tijdens de heenreis. :mrgreen: Ook zal er onder (tijds)druk meer gedacht worden vanuit een afstand; het 'visuele' brein... Dus als het slot daar hangt, zal het wel effectief vr 100% gesloten 'blijven' (-de situatie 'voordeur dicht zonder gebruik sleutel' = schijnbaar ook op slot :roll:).

+ gedropt worden in een chaotisch decor met stresserende prikkels zorgt er nu eenmaal voor dat bepaalde mensen beginnen rond te lopen als kiekens zonder kop (zal best geen namen noemen). En Hans kijkt de kat uit de boom (nieuwe groep) en wil zo snel mogelijk zijn achterstand in halen – observeer eerst wat anderen doen zodat je er de volgende dag nog in bent; wat me in zijn plaats dan ook niet veel zou uitmaken of de proef uiteindelijk slaagt of niet... 😂

= zo blijft dit schitterende televisie (met de nodige entertainment) 😉
Gebruikersavatar

Suspicious17 feb 2017, 18:42

 106
Hoe dan ook, ik begin hier opnieuw aan aflevering 1, alhoewel ze daar volgens mij nog niet veel in zullen prijsgeven aan hints weet je maar nooit... 🙂
Gebruikersavatar

Nlls20 feb 2017, 14:16

 16
Heeft nog iemand de kat opgemerkt bij Bouba in de kooi? ze komt 2 keer in beeld denk ik.

Wat doet die daar? Waarom is ze niet duidelijker in beeld gekomen of babbelen de kandidaten hier niet over?

Zou deze een betekenis hebben?
Er is denk ik maar 1 kandidaat die zich vergelijkt met een kat en dat is Marzena, maar ik weet niet of dit toevallig is, maar dat lijkt mij toch niet.
Gebruikersavatar

Addow20 feb 2017, 14:17

Molerator  377  Yens
Ik heb net nog een subtiele vaststelling gedaan tijdens de dierproef over de tussentijdse tijdshots in het soortgelijke draadje in het Robin subforum.
Addow schreef:De tijdsbeelden die we tussendoor te zien kregen, zijn er bij montage/post-productie tussengeplakt. In principe wil dat zeggen dat ze de kijker dus tijden hebben kunnen voorliegen. Maar de analisten (voorlopig) toch niet 😂 😂
Nlls schreef:Heeft nog iemand de kat opgemerkt bij Bouba in de kooi? ze komt 2 keer in beeld denk ik.
Nlls, goed opgemerkt, er is reeds een draadje in het Marzena subforum. Misschien daar mee filosoferen.
Gebruikersavatar

Nlls20 feb 2017, 14:33

 16
Oeps, sorry dat had ik gemist 🙂
Gebruikersavatar

Nlls20 feb 2017, 14:42

 16
Toen Robin uit zijn kooi kwam, was op 20 minuten van het einde.

Toen moest toch enkel nog de sleutel uit het buisje (met de melk) gehaald worden, en de sleutel bij de aap.

Maar waarom is enkel Hans toen gaan helpen om te melken en de rest niet? (Jolien, Davey en Robin).
Ik weet niet zeker of dat hier al besproken is, of is dat door het knip en plakwerk dat het lijkt alsof ze met hun 3, een kwartier lang hebben zitten kaarten.

Of heeft iemand hier een beter zicht op of een idee van wat zij gedaan hebben?
Gebruikersavatar

seabert22 feb 2017, 19:22

Forum veteraan  8
Heeft iemand ergens de woordpuzzel staan? Naar het schijnt zou er te vinden zijn: Eline (diagonaal) en eronder 'mol'. Ik zou dit graag verifiëren.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9