Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

oldgrumpy02 mar 2017, 16:12

 88
ex-molinator schreef:Aan diegenen die mij verwijten dat ik op het forum zeg dat ik het weet en dan van hun tak maken en beweren dat ik treiter door niets te zeggen. LEER LEZEN en BEGRIJPEN.

Ik heb 1 of 2x gezegd dat ik het weet en dat dit een Thibaudtje is (een Thibaudtje is een term ontstaan, net zoals een Bruno'tje, vorig jaar ten gevolge van bepaalde gebeurtenissen). Misschien waren er een paar andere formuleringen en hebben jullie dan de smiley niet gezien (ja mollen zijn zogezegd blind - moet ik daaruit concluderen dat jullie blind zijn?)

Trouwens, stel dat ik een duidelijk bewijs zou verkregen hebben via een hint die hier op het forum staat, waarom kunnen jullie dat dan zelf ook niet - je hebt dezelfde wapens ter beschikking als ik.

Jeezes, waar sommige mensen zich mee bezighouden - kwaad worden op een forum over een virtueel spel .

Maar goed, snel ff lezen wat ik gemist hebt en dan terug naar real life.
Maar we zitten hier toch net op dit forum om gedachten uit te wisselen, nieuwe invalshoeken te zoeken/delen en dit voor te leggen aan anderen om dit te toetsen.
En al zeker als het om een Thibaudtje zou gaan, dan lijkt het me toch wel leuk om te checken wat anderen van je idee vinden. Het forum staat toch vol daarvan.
Als iedereen zijn ideeën voor zich moet houden , tja what's the point ...
Gebruikersavatar

johan.maes02 mar 2017, 17:03

 153  Sven
ex-molinator schreef:Aan diegenen die mij verwijten dat ik op het forum zeg dat ik het weet en dan van hun tak maken en beweren dat ik treiter door niets te zeggen. LEER LEZEN en BEGRIJPEN.

Ik heb 1 of 2x gezegd dat ik het weet en dat dit een Thibaudtje is (een Thibaudtje is een term ontstaan, net zoals een Bruno'tje, vorig jaar ten gevolge van bepaalde gebeurtenissen). Misschien waren er een paar andere formuleringen en hebben jullie dan de smiley niet gezien (ja mollen zijn zogezegd blind - moet ik daaruit concluderen dat jullie blind zijn?)

Trouwens, stel dat ik een duidelijk bewijs zou verkregen hebben via een hint die hier op het forum staat, waarom kunnen jullie dat dan zelf ook niet - je hebt dezelfde wapens ter beschikking als ik.

Jeezes, waar sommige mensen zich mee bezighouden - kwaad worden op een forum over een virtueel spel .

Maar goed, snel ff lezen wat ik gemist hebt en dan terug naar real life.
Vanwaar die neerbuigende houding? Even afstand nemen en een foutje toegeven zit er blijkbaar niet in...er is niemand kwaad denk ik, er is enkel veel onbegrip.

Soit, we zullen het hier maar bij houden, zeker.
Gebruikersavatar

Taupe07702 mar 2017, 17:23

 767  Yens
Graag teruf on topic over de muis.
Ik post morgen wanneer ik toegang heb tot een pc wat ik gezien heb en ik hoor dan wel de reacties van de "mollenvangers".
Gebruikersavatar

frank.troch03 mar 2017, 01:52

 253  Yens
Probeer niet altijd alles op dit forum even serieus te nemen hé jongens en meisjes. Naast alle tijd die naar onze speurtocht gaat is er af en toe ook ruimte nodig voor wat gelol, gezwans, geplaag, sarcasme en dezer dagen ook af en toe wat getrol :bomb:

Om het met de woorden van de verliezer van vorig jaar te zeggen ( al heb ik soms nog dromen waarin ze in Kinepolis toch als Mol de zaal binnenstapt): het is MAAR een spel hé jongens.

Ik ben zeker voor vrije meningsuiting en ik denk ook dat een beetje grappen, plagen en grollen op het forum best moet kunnen. Ook een stevige discussie mag niet uit de weg gegaan worden, want dat kan tot nieuwe inzichten leiden. Ook als je ergens niet mee akkoord bent mag je gerust die mening of kritiek uiten.

Maar wel nogmaals, net als vorig jaar, een heel warme oproep aan alle forumlezers: Laten we elkaar altijd benaderen met respect en laat de zinnen die je neerschrijft ook eerst even bezinken voor je ze openbaar zet. Soms lijken ze op het tweede zicht toch niet zo'n goed idee. Op die manier kan iedereen, molloot of malloot, actief of passief, zeker of onzeker, tunnelvisie of eeuwige spreider, ... van dit forum genieten. Vergeet ook niet dat velen hier meelezen, familie, vrienden, kennissen, ... en dat achter elke nickname ook een waardevol persoon schuilgaat, met gevoelens en emoties die door woorden sterk kunnen geraakt worden, bedoeld of onbedoeld.

Laten we aan iedereen op dit forum tonen wat we waard zijn, en hoe wij, Belgen, dapperste onder de Galliërs, samen elke saboteur zélf kunnen saboteren ! 🤨🔒
Gebruikersavatar

ex-molinator03 mar 2017, 03:32

 3483  Uma
oldgrumpy schreef:...
En al zeker als het om een Thibaudtje zou gaan, dan lijkt het me toch wel leuk om te checken wat anderen van je idee vinden. Het forum staat toch vol daarvan.
Als iedereen zijn ideeën voor zich moet houden , tja what's the point ...
ff uitleggen wat een Thibaudtje is (en meteen ook maar wat een Bruno'tje is). Dat zijn 2 "begrippen" die vorig jaar ontstaan zijn n.a.v. De Mol 2016 dus.

Een Thibaudtje is niets meer dan een verwijzing naar het zinnetje dat Thibaud gebruikte toen hij terug bij zijn positieven na zijn appelflauwte in de eerste aflevering van De Mol 2016. "Ik weet wie de mol is" en de rest van het verhaal kennen we.

Een Bruno'tje is een redelijk subtiele hint (dus onopvallend) waarbij je via een paar (naar mijn mening) zeer aannemelijke redeneringen een bijna niet te ontkrachten "bewijs" hebt dat de mol ontmaskerd is. In casu gaat het over het paneel van het radiostation Buenos aires Radio 1 dat heel kort zichtbaar was. In Argentinïe is de voertaal Spaans en 1 = UNO. Het geheel werd voor mij dus simpelweg BRUNO (achteraf vastgesteld dat nog iemand anders dit ook gevonden had, een dag eerder zelfs). Hierdoor ben ik vorig jaar in een Bruno tunnel geraakt, om 2 afleveringen later tegen de muur te lopen.
Achteraf dan ook gezocht naar een reden waarom dit geen geldige hint kon zijn en de enige plausibele redenen die ik kon bedenken waren:
a) 1 hoofdletter S die de verbinding maakte tussen Bueno. en aire. (dat onder Bueno stond) - dat was me opgevallen maar ik had er verder niet over nagedacht.
b) Dat plakkaat was enkel zichtbaar voor de kijkers en voor de 2 kandidaten die naar dat radiostation gingen (Bruno en Issa). Achteraf besefte ik dat dit als hint voor de kijker wel "eerlijk" zou zijn, maar niet voor de kandidaten (in casu Issa dus) die hierdoor compleet misleid kan worden. Mocht Issa dit plakkaat dus gezien hebben en er BRUNO van gemaakt hebben, dan zou ze geëlimineerd worden door de eliminatievragen. Issa werd wel degelijk in die aflevering geëlimineerd maar niet omdat ze die "hint" gezien had. In deze redenering maak ik de veronderstelling dat de programmamakers ervan uitgaan dat mocht Issa dit plakkaat gezien hebben en de BRUNO gezien hebben, dat ze dan ook door heeft dat dit een valse hint is omdat de andere kandidaten de mogelijkheid niet hebben om dit te zien >>>> je snapt waar ik naartoe ga: dit lijkt heel sterk op een opzettelijke zeer misleidende hint (het plakkaat is gemaakt en daar aan de muur geplakt speciaal voor het programma). Misschien was het puur toeval maar dit is het soort "aanwijzing" dat niet past in dergelijk (uitstekend) programma (maar goed, dat is mijn mening).

Waarom dit lange verhaal.
Als ik een Thibaudtje doe dan maak ik dat duidelijk via een smiley (en ik ben de enige niet die dat al gedaan heeft) en dan heb ik geen idee om te delen, er is namelijk geen idee.
Als ik een Bruno'tje doe dan is het een hint waarvan ik redelijk zeker ben dat het een valse hint is, en dus diegene die zelf wil zoeken geen zoekplezier ontneem, integendeel, sommigen zijn kritisch en zullen die hint onderzoeken om na te gaan of ze die zelf niet kunnen ontkrachten.

En nu mijn leesschade inhalen, 't is een lange dag geweest maar ik kruip niet in bed voor ik weer bij ben. 😎
Gebruikersavatar

chicawah.janssen03 mar 2017, 09:17

 8153
Noptje schreef:Maar de makers zeggen zelf dat ze geen valse hints/tips in het spel stoppen. Of was dat in eht vorig seizoen dat ik dat gelezen had? Geen idee, maar als dat dus echt zo is, dan is 1 van die 2 'duidelijke' hints, niet echt een hint, maar iets wat spelers willen zien, of een toevalligheid.
Het hangt er maar vanaf wat je een valse hint noemt. Ik zie het eerder als spielerei van de makers. Zoals het radiostation dat naar Bruno verwees, (H)anne van Clouseau...
Zien de kijkers daar een hint in, tja... dan vinden die dat achteraf dus een "valse" hint.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen03 mar 2017, 09:23

 8153
ex-molinator schreef:Ik heb de behoefte niet om de eerste te zijn.
Ik ook niet. Ik wil er gewoon plezier aan beleven (en dat doe ik).
Gebruikersavatar

chicawah.janssen03 mar 2017, 09:39

 8153
herbivoor schreef:Mensen die het forum bezoeken zijn actief op zoek naar tips en hints. Als ze het écht alleen willen ontdekken, zouden ze hier al niet komen in de eerste plaats.
Dat geldt zeker niet voor mij.
Ik zou het leuk vinden de mol te ontmaskeren, maar het is voor mij geen wedstrijd. Ik zit niet te azen op tips van anderen, maar vind het gewoon leuk te lezen waar allemaal op gelet wordt en wat er te ontdekken valt. Ik vind bepaalde discussies boeiend (maar alleszins niet het kinderachtige welles/nietes gedoe tussen bepaalde mensen) en word erdoor getriggerd om me in een aantal zaken te verdiepen.
Aanvankelijk las ik hier alleen, maar het werd een beetje een verslaving en het begon te kriebelen om hier en daar te reageren, dus werd ik lid van de club.
Maar voor mij dus geen verbeten gedoe, maar gewoon plezier.
Gebruikersavatar

ONBEKEND03 mar 2017, 10:27

 
ex-molinator schreef:Aan diegenen die mij verwijten dat ik op het forum zeg dat ik het weet en dan van hun tak maken en beweren dat ik treiter door niets te zeggen. LEER LEZEN en BEGRIJPEN.

Ik heb 1 of 2x gezegd dat ik het weet en dat dit een Thibaudtje is (een Thibaudtje is een term ontstaan, net zoals een Bruno'tje, vorig jaar ten gevolge van bepaalde gebeurtenissen). Misschien waren er een paar andere formuleringen en hebben jullie dan de smiley niet gezien (ja mollen zijn zogezegd blind - moet ik daaruit concluderen dat jullie blind zijn?)

Trouwens, stel dat ik een duidelijk bewijs zou verkregen hebben via een hint die hier op het forum staat, waarom kunnen jullie dat dan zelf ook niet - je hebt dezelfde wapens ter beschikking als ik.

Jeezes, waar sommige mensen zich mee bezighouden - kwaad worden op een forum over een virtueel spel .

Maar goed, snel ff lezen wat ik gemist hebt en dan terug naar real life.
En waar houd jij je dan mee bezig? Van de aandacht genieten of opeisen dat je een zogezegde hint hebt ontdekt. Goed, je snapt duidelijk het concept niet van dit forum, en doet nog arrogant ook, op de koop toe. Bueno. Real life enzo.
Gebruikersavatar

ONBEKEND03 mar 2017, 10:30

 
chicawah schreef:Dat geldt zeker niet voor mij.
Ik zou het leuk vinden de mol te ontmaskeren, maar het is voor mij geen wedstrijd. Ik zit niet te azen op tips van anderen, maar vind het gewoon leuk te lezen waar allemaal op gelet wordt en wat er te ontdekken valt. Ik vind bepaalde discussies boeiend (maar alleszins niet het kinderachtige welles/nietes gedoe tussen bepaalde mensen) en word erdoor getriggerd om me in een aantal zaken te verdiepen.
Aanvankelijk las ik hier alleen, maar het werd een beetje een verslaving en het begon te kriebelen om hier en daar te reageren, dus werd ik lid van de club.
Maar voor mij dus geen verbeten gedoe, maar gewoon plezier.
Ik denk dat iedereen in diezelfde boot zit. Het is nooit een verbeten zoektocht waar ik mijn slaap voor laat. Het is gewoon interessant om de virtuele koppen bij elkaar te steken en te ontdekken wat anderen gevonden of gezien hebben. Zoals je zelf aangeeft:
maar vind het gewoon leuk te lezen waar allemaal op gelet wordt en wat er te ontdekken valt
Net dát is een van de basisbeginselen van dit forum, en wordt fundamenteel verbroken door het 'ik weet het maar ik zeg het niet' gedrag van een aantal onder ons.

Back on topic: heeft iemand al iets meer gevonden over het getal in kwestie?
Gebruikersavatar

ex-molinator03 mar 2017, 14:07

 3483  Uma
herbivoor schreef:...
Net dát is een van de basisbeginselen van dit forum, en wordt fundamenteel verbroken door het 'ik weet het maar ik zeg het niet' gedrag van een aantal onder ons.
Please... basisfundamenten van een forum? Ga jij op basis van je zelfbepaalde fundamenten eisen dat wanneer iemand denkt een "bewijs"gevonden te hebben dat moet uitleggen.? Sounds a lot like Trump to me. No more freedom of non-speech?
Voor de hardhorigen/lezigen? onder ons: ik heb geen bewijs - wel sterke vermoedens en die staan allemaal in het forum.

En kunnen we nu dat herkauwen aub thuis laten en verder hints analyseren en iedereen laten praten/schrijven over zaken die echt over De Mol gaan ipv of iemand al dan niet verplicht is al zn hersenkronkels op een forum te zetten.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15