Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

Mūses . .14 feb 2017, 18:29

 90
Ik zie overal sterrenbeelden - alles staat letterlijk en figuurlijk in het teken van de zodiak. Natuurlijk weet ik niet in hoeverre dit allemaal juist is en hoe paranoia of achterdochtig ik ben want als je iets specifiek zoekt, dan zal je het ook (overal) vinden natuurlijk..

+ blijf het ook raar vinden dat er nog altijd niemand de dierenriem opmerkt (alsof bepaalde pistes die dichter in de buurt leunen express 'vergeten of weggegooid' worden). Toch zag 1 persoon wel degelijk iets meer door de weg te analyseren van de 'Mandela run' —> zie posts bij 'Davey'. Wat mij vooral het gevoel gaf dat ik misschien toch op een goed spoor zat.

------------

12 vlamingen (ja, jij ook Gilles 😉) = 12 sterrenbeelden

Hoe de auto's gepositioneerd staan rond het vliegtuig (zon) : kan niets speciaal zijn maar doet mij toch maar weer aan de dierenriem denken (paranoi.. och, laat maar :roll: ). Ben jammer genoeg nog niet uit aan de volgorde van in/uitstappen (= als hierin een specifieke hint kan zitten, wie weet).

------------

Terug naar afl. 1 :

Slackline (wiebelende koorden) : aquarius (waterman)

Kettingen : gemini (tweelingen)

Bagage : libra (weegschaal) - 30kg of 30 graden (= dierenriem)

Quiz (antwoorden/onderwerpen) : 'teddybeer' = kleine beer , 'Gladiator' = leeuw , 'Luik' = Institut d’Astrophysique et Géophysique van de Universiteit van Luik , 'buffel' (of 'os' in Chinese dierenriem) , 'verenigde naties' = ?? , '21 maart = ram'

+ klein weetje (geobsedeerd door geschiedenis, sorry :oops:) : in het oude Egypte werd een weegschaal gebruikt om telkens de oprechtheid van het hart te wegen (van de gestorvene) - 'heart' zit zowel in tekst quiz als bij bagageproef.

------------

In afl. 2 (of 1) wordt de plaats genoemd waar N. Mandela gevangenzat (naam ontglipt mij maar was iets met 'draak' of 'draken' —> een Chinees sterrenbeeld.

Pisces (vissen) - afl. 1 & 2 - loopproef (terrein 'Mandela run') + 'Two aquariums'

Taurus (stier) - afl. 1 - bestelwagen achter Robin (bij valproef)

Libra (weegschaal) - afl. 1 - plakaten achter groep (bij valproef Jessica) + de valproef = letterlijk een weegschaal

Leo (leeuw) - afl. 2 - ingang fort (standbeelden) + de puzzelproef draait rond de leeuw

Aquarius (waterman) - afl. 1 - beschilderde muur ; afgebeeld achter groep (valproef)

------------

Bijkomend in afl. 2 :

'Shosholoza' : 'ga voorwaarts' of 'maak plaats voor de volgende man' = maak plaats voor het volgende sterrenbeeld, maak plaats voor de volgende maan??

Puzzelproef : leeuw, aap, geit (ram of steenbok) & muis (rat) ... = de (Chinese) dierenriem

+ trek een lijn over het hele terrein = symbool 'leeuw' 😉

(De sleutel werd letterlijk 'uitgevist' 😂 = pisces = idee van Robin (jaja, opnieuw het brein in de groep)) + je weet toch van bij de start dat melken niet logisch is? Maar ja, goed..

------------

Trivia :

Hans (afl. 2 - bus : t-shirt —> sagittarius (boogschutter)? Oké, ver gezocht maar ik laat het open voor jullie). :roll:

Sam (afl. 1 - loopproef : t-shirt met hannibalachtige man op (olifant) die een stok draagt met 2 emmers = weegschaal / afl. 2 - aquarium : t-shirt met 'big bear' of 'grote beer' op) + 'fierlejeppen?' = met een stok in een boog = boogschutter? I don't know, pure gok.

Sam : z'n 1ste zin in BMW = "En, van ver moeten komen?" —> bedoelt hij 'het heelal' lol?? 😂 — kan niet voor de 100% geloven dat het hem is (té gemakkelijk maar verstand blijft ja zeggen; buikgevoel zegt eerder nee).

Annelies : (uit haar playlist) 'the house of the rising sun' van 'the animals' — de achterliggende betekenis deed mij wat denken aan de geschiedenis v. Zuid-Afrika (vind ik zelf opnieuw wat ver gezocht, maar ja.. 😃 ter info).

Marzena : praat over slangen in de auto (afl. 2) - 'de slangendrager' is zogezegd het 13de sterrenbeeld + 'slang' = een Chinees sterrenbeeld.


Nogmaals, Sam blinkt uit als het gaat om deze hints (enige die in lijn loopt met 'het kader') maar dan vind ik toch dat ze het iets te gemakkelijk gemaakt hebben dit jaar dus ik kan/wil dit niet echt geloven.

Volgende afleveringen zullen opnieuw.. rarara 😂 ... vol staan van de sterrenbeelden en ik hoop dat er toch wat meer zich verdacht zullen maken omtrent wat ik nu al weet. En mijn nr. 2 (die speelt zoals ik het spel zou spelen) 'helpt' gelukkig wat om de tunnelvisie te vermijden = mijn buikgevoel.


Wel is er nog 1 iets cruciaal dat ik niet snap, dat ik mis of telkens over het hoofd zie.. (Heb wat rondgeneusd in andere posts maar tevergeefs). Zal een week wachten worden of vannacht afl. 2 voor de 3de keer herbekijken.


Sorry voor de iets wat langere post en/of het chaotisch overkomen - zoals je wel kan merken is uitleggen niet aan mij besteed. Toch hoop ik dat dit een antwoord is op de niet-gestelde vraag 'Wat hebben de opdrachten gemeen?' 😉
Gebruikersavatar

masterveecee15 feb 2017, 10:29

 3547  Sven
Misschien wel een lange post, maar wel interessant
Gebruikersavatar

Mke15 feb 2017, 13:20

 112
Ik vind het precies nogal ver gezocht... Of anders gezegd, denk ik dat je, als je je best doet, in algelijk welke opdracht dergelijke tekens zou kunnen zien.
Moest je op vergelijkbare manier de vorige reeks analyseren, vind je daar waarschijnlijk ook vanalles, of niet?
Gebruikersavatar

commisaris Witse15 feb 2017, 13:31

 260
Zelf weet ik niets van sterrenbeelden en dierenriemen. Maar nadat ik het verhaal van Muses had gelezen, kwam bij mij de gedachte op : zou er Afrikaanse astrologie bestaan ?

En zie : http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ast ... elden.html

Na aflevering twee hebben we dus nog als kandidaten 1x Rechter (Bertrand - Jolien was het ook), 2x Kleine dienst in de buurt (Annelies en Eline); 1x Reiziger (Hans), 1 Familie (Davey - Bouba was het ook); 3x Voorouder (Marzena, Robin en Sam). Jessica was Colanoot.

In de Humo van deze week staat trouwens dat er wel weer hints in de afleveringen verborgen zitten :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar

Mūses . .15 feb 2017, 14:47

 90
Ja sorry masterveecee :? en MKE, misschien heb je gelijk (we zullen dit later pas ondervinden) maar wanneer iedereen de 'wie-vraag' stelt, stel ik telkens de 'waarom?'. Voorbeeld: -Waarom zoiets banaal als een kruiswoordraadsel tssn al die proeven?? Misschien omdat 'een sterrenbeeld = punten dmv een lijn verbinden = een kruiswoordraadsel'?? Ook dit lijkt weer té ver gezocht maar onderschat zéker die makers niet.

Iemand met een relatief lange ervaring (spreek voor de meeste hier) weet ondertussen al dat de achtergrond belangrijker is dan de voorgrond (dit is een groot voordeel als kijker/niet-medekandidaat). Als elke aflevering uit de mol beschouwt wordt als een crime scene, waarbij al je 'whodunnits' liegen en bedriegen, denk ik dat het nog altijd efficienter is om de plaats delict te onderzoeken ipv alle 11 verdachten, niet? 🙂

Want het decor blijft van begin tot einde eerlijk (in tegenstelling tot haar spelers) en verraadt uiteindelijk de dader.. :twisted:
Gebruikersavatar

masterveecee15 feb 2017, 14:57

 3547  Sven
Mūses . . schreef:Ja sorry masterveecee :?
Was dus niet als "erg" bestempeld, integendeel 😉
Gebruikersavatar

weyns196015 feb 2017, 15:58

 426
Mūses . . schreef:Ja sorry masterveecee :? en MKE, misschien heb je gelijk (we zullen dit later pas ondervinden) maar wanneer iedereen de 'wie-vraag' stelt, stel ik telkens de 'waarom?'. Voorbeeld: -Waarom zoiets banaal als een kruiswoordraadsel tssn al die proeven?? Misschien omdat 'een sterrenbeeld = punten dmv een lijn verbinden = een kruiswoordraadsel'?? Ook dit lijkt weer té ver gezocht maar onderschat zéker die makers niet.

Iemand met een relatief lange ervaring (spreek voor de meeste hier) weet ondertussen al dat de achtergrond belangrijker is dan de voorgrond (dit is een groot voordeel als kijker/niet-medekandidaat). Als elke aflevering uit de mol beschouwt wordt als een crime scene, waarbij al je 'whodunnits' liegen en bedriegen, denk ik dat het nog altijd efficienter is om de plaats delict te onderzoeken ipv alle 11 verdachten, niet? 🙂

Want het decor blijft van begin tot einde eerlijk (in tegenstelling tot haar spelers) en verraadt uiteindelijk de dader.. :twisted:
Ik ga helemaal akkoord. Ik bekijk de afleveringen ook op die manier: eerst voor het verhaal en misschien pik ik onbewust al ergens iets op dat niet helemaal klopt, net zoals je dat in een krimi ook kunt hebben. Daarna bekijk ik de aflevering aandachtiger en stel me veel waarom-vragen en probeer ik terug te koppelen naar vorige "rare" dingetjes of gebeurtenissen en vooral: bekijk ik het decor en de lichaamstaal, en minder het verhaal. Ieder zijn/haar manier 😉
Gebruikersavatar

Mūses . .15 feb 2017, 16:36

 90
michaël.ameloot schreef:Dus Sam zou de mol zijn volgens uw theorie?
M'n verstand zegt ja; buikgevoel sluit m'n nr.2 zeker niet uit..

Er is nog iemand die in verband staat met bepaalde proeven (en dit zijn juist de 2 opdrachten die ik niet aan mijn hoofdverdachte kan linken). Haar link (het is een 'zij') met die proeven is ook gebaseerd op de dierenriem. Vergde wat meer opzoekwerk dus ik blijf toch met wat vraagtekens zitten. Beide personen vertonen molgedrag (de handelingen aan de eettafel zijn subtiel, maar goed!) dus ja...
Gebruikersavatar

Mūses . .16 feb 2017, 17:15

 90
Een tussentijds vervolg van DE ZODIAK-analyse — dit keer checkte ik de (achtergrond)muziek; keuze door montage-makers (niet door kandidaten) : ...


Waiting in the Dark — 's nachts
Spider Shock — spinnenweb (zonnestelsel)
Nycteris — vleermuis (muis (sterrenbeeld))
The Night Of — 's nachts
Flight to River — de melkweg
On A Mission — maanlanding (ruimtereis)
Future Starts Slow — zonsopgang
Infiltrator — de zon / de maan
No Walls or Floors — het heelal
Behind the Fall — zonsondergang
Goodbye Horses — paard (sterrenbeeld)
Watchtower — de zon
The Great Migration — sterrenstelsel
Snow Leopards — (lui)paard (sterrenbeeld)
Singing Indri — aap (sterrenbeeld)
Golden Days — de zon
Espiral — spiraal (sterrenstelsel)
Môregloed — stad in Pretoria, Zuid-Afrika
The Dream — 's nachts
London Goes Dark — 's nachts
Bourbon and Pour Choices — schitterende titel 😂 + waterman (sterrenbeeld)
X-Ray — de zon
On Reflection — de maan
Dopamine 1 — de zon
The Sorrows of Young Lacie — maagd of vissen (sterrenbeeld)
Dopamine 2 — de zon
The Journey, Not The Destination — de zon
Nocturne — 's nachts
The Consolations Of Philosophy — het heelal
Calm Down — zonsondergang
Shosholoza — de zon
Warmest Regards — de zon
Story of Wick — hond (sterrenbeeld)
Outside World — het heelal
Personal Jesus — hemelen / de zon
Soy Sauce — vissen (sterrenbeeld)
Got My Mind Set On You — het universum
Sacrifice — weegschaal en/of tweelingen (sterrenbeeld)
Give Peace A Chance — duif (sterrenbeeld)
Shiny Happy People — de zon + REM(slaap)
I Wonder — het universum
Crossings — sterrenstelsel
Casanova — waterman en/of maagd (sterrenbeeld)
Once There Was A Hushpuppy — Hond (sterrenbeeld)
Every Time The Sun Comes Up — de zon
Bohemian Rhapsody — horoscoop (zigeunerkaarten)
Lions vs Giraffe — leeuw (sterrenbeeld)
Hunting Buffalo Herds — buffel of os (sterrenbeeld)
Battle of Wills — steenbok en/of tweelingen (sterrenbeeld)
Wild Horses — paard (sterrenbeeld)
Long-Eared Bat vs Scorpion — (vleer)muis en schorpioen (sterrenbeeld)


http://www.vier.be/demol/artikels/de-mu ... ol/1673584
Gebruikersavatar

masterveecee16 feb 2017, 17:20

 3547  Sven
Ok, nu begin ik toch te geloven dat je een deftige obsessie hebt ze 😛 😉