Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

Mūses . .16 feb 2017, 17:23

 90
masterveecee schreef:Ok, nu begin ik toch te geloven dat je een deftige obsessie hebt ze 😛 😉
Zie —> "Ik zie overal sterrenbeelden - alles staat letterlijk en figuurlijk in het teken van de zodiak..." :? 😂
Gebruikersavatar

Jansen16 feb 2017, 17:24

 3423  Yens
Mūses . . schreef:Môregloed — stad in Pretoria, Zuid-Afrika
Môregloed = Morgengloed (nl)
Gebruikersavatar

masterveecee16 feb 2017, 17:26

 3547  Sven
Mūses . . schreef:Zie —> "Ik zie overal sterrenbeelden - alles staat letterlijk en figuurlijk in het teken van de zodiak..." :? 😂
Om duidelijk te zijn: kvind het wel leuk om het eens op die manier te zien ze 😉
Gebruikersavatar

Mūses . .16 feb 2017, 17:31

 90
eveline.vanhemel schreef:Môregloed = Morgengloed (nl)
Pas op dat je ook niet geobsedeerd geraakt :?
Gebruikersavatar

Mūses . .22 feb 2017, 12:45

 90
Een 'korte' update van de waanzin of Zodiak-theorie (3.0)


Museum-opdracht :

In het zuidelijk halfrond staat een Australiër (in dit geval Zuid-Afrikaan) 'omgekeerd' op de wereldbol. Hij ziet de sterrenbeelden dus ondersteboven. Het merendeel van de gekende dieren uit de dierenriem zijn dus niet zichtbaar (letterlijk ondergronds) en dus in tegenstrijd, wetend dat het begrip 'zodiac' afgeleid is van 'levend wezen'.

Een museum met dierlijk overschot is dus hier perfect toepasselijk. De overdreven pinguins die in beeld komen — in tegenstelling tot de grote beer in afl. 1 en 2 — bevestigen nogmaals de Zuidelijke as. En dit in combinatie met onze eerste échte nachtsituatie – De maan = de nacht = de zee = de dood (= opnieuw 'schitterend' uitgedokterd door de makers, ALS mijn theorie klopt natuurlijk!)

💡 even wordt er gesproken over een zaal met hangende stenen, wat bij mij een lichtje doet branden (verre van een hint natuurlijk!)

+ die securitygast doet telkens zijn ronde; en terwijl hij op de gesteentes/dierenriem schijnt, vertoeven de echte 'dieren' (rondkruipende kandidaten) in zijn schaduw —> de zon (gezien vd. Aarde), de sterren(beelden) en de planetaria...


Verder over de museumproef :

De kandidaten creëren een baan tussen de dode dieren die 'onbewust' veel weg heeft van... het dierlijk voortbewegen (zie het vorige punt) —> als honden, 'snuffelend' in een rij, als slangen, glijdend door de zaal, etc etc) = de zodiac + dit is dus wat alcohol met een mens doet... :mrgreen:

Over de alcohol (rode wijn), pinguin ('pikkewyn') en wijngaarden gesitueerd rondom de blob-proef (die ook nog eens de sprong van een pinguin 'mimickt') : Gilles liet 'toevallig.. 😉' zijn glas staan waardoor Davey als verdachte naar voren schuift. Dit roept echter wat vragen op die pas later kunnen beantwoordt worden (want in mijn dronken bui zou die ook leeg zijn —> men verspilt nu eenmaal geen wijn, Gilles) + zat er niet eerst minder wijn in z'n glas in dat shot wanneer hij opstond?! 'k Vind dat ook iets té verdacht dat Davey dat nadrukkelijk zegt (in zo'n gefocusde close-up) + 2 sec. later zegt Annelies ook iets over wijn... Er klopt daar toch iets niet in die paar sec... (Sorry makers, té gehint = opnieuw de vuilbak in).

Op een bord buiten die 'Mynt Café' staat 'house' — 'cocktails' wordt later niet meer in beeld gebracht —, wat ook meermaals te zien was in de vorige afleveringen (– eerdere analyses) : huis = (een opdeling vd. versch. sterrenbeelden).


Bijkomend – (museum-opdracht) :

Gemini (tweelingen - sterrenbeeld) : heeft de vlindertotem

(Zee)hond : een chinees sterrenbeeld

Erts (steen) : ram (sterrenbeeld)

Siersteen : de edelstenen en mineralen (sterrenbeelden)

Leo (leeuw - sterrenbeeld)

Schedel : aap (chinees sterrenbeeld)

Vaas : aquarius (waterman - sterrenbeeld)

Pinguin : Zuidpool en het Zuidelijk halfrond (Orion, het Zuiderkruis, ...) + Na een herlezing over de geschiedenis van Orion, valt mij op dat elke situatie in afl. 3 ook telkens over 'water' ging...

Zonnebril : "Ja, symbolisch" (–om het in de toepasselijke woorden van Eline en Hans te zeggen)

Laundry Giant = 'de wassenaar / wassende maan' + de rest van de week is de maan in deze toestand -> klein weetje (nvt).

Er wordt telkens nadruk gelegd op de 'G' (sikkelvormig), tenzij je natuurlijk al die ene quizvraag in afl. 1 vergeten bent (Mandela-run)...

Dit wordt ook nog eens bevestigd door de tekening op het busje (— 1 grote bol overstemt een halve mand, gevolgd door 3 wasmanden of de maanstanden in omgekeerde volgorde : de nieuwe maan (onzichtbaar), vervolgens 3x de wassende maan en tenslotte de volle maan)

Over Annelies (tijdens de museumproef) : de maan houdt zich ook afzijdig en heeft ook veel 'black-outs' (wordt mij gezegd). Opnieuw een mogelijke (zodiac-)hint van haar kant? Wie weet...

------------

Droedel- en/of blobproef :

Eline's vraagstuk : 'Asteria' (ster) uit de Griekse mythes, veranderde in een kwartel.

De spa waar Annelies en Marzena zich bevinden op dat moment heet : 'Suntra Spa Cape Town' —> op hun site spreken ze over een ster (genaamd Suntra) die verantwoordelijk was voor al de wateren op Aarde — Wie verzint die verhalen toch steeds? 😂 (Puur hypothetisch)

Bertrand's vraagstuk : de slangendrager (het 13de sterrenbeeld) of slang (Serpens – een 2-delig sterrenbeeld)

Davey's vraagstuk : Pegasus of het herfstvierkant (het belangrijkste sterrenbeeld in het Zuiden)

Sam's vraagstuk : 'optrommelen' of verzamelen (-grafisch weergegeven als punten die verbonden worden) —> een verzameling sterren (stelsel) + zie (nog eens) : z'n trui in het verdere verloop vd. afl.

------------

Eliminatieronde :

Wanneer Annelies haar cadeautje overhandigd aan Marzena, zie je links van haar een kapstok/(kleren)hanger aan de muur hangen —> hoe dat ding daar hangt... een mooie allusie naar het sterrenbeeld 'boogschutter' ?? :? + ons Moeder Overste draagt ook een witte trui tijdens die ronde met 'Mickey Mouse' op —> muis (een chinees sterrenbeeld)

Een patroon in de vorm van vissen op de stoelen (het laatste decor) —> bij nader inzien lijkt dit me iets té!

Een schildersezel op de kast achter de deelnemers : —> "De Franse sterrenkundige Nicolas-Louis de Lacaille (1713 - 1762) heeft een groot deel van zijn leven op de sterrenwacht van Kaapstad (Zuid-Afrika) doorgebracht. Daar tekende hij nauwkeurig de posities op van vele duizenden sterren. Gedurende zijn verblijf op het zuidelijk halfrond heeft hij vele nieuwe sterrenbeelden ingevoerd. Dit sterrenbeeld noemde hij Equus pictoris. Dat is Latijn (no shit, sherlock 😲) en betekent Schilders ezel..."

------------

Wat ik al reeds heb verteld klopt dus... Ik denk dat ik voor een groot stuk paranoia word van dit alles. En jammer genoeg vertonen zelfs de mol-reclames tussendoor die sterrenbeelden :

Decathlon : op het einde een 'm'-achtig teken die verdacht veel trekken toont met het symbool voor scorpio (schorpioen - sterrenbeeld).

BMW : beide auto's rijden in het laatste shot alsof ze elkaar spiegelen en dus aanvullen = cancer (kreeft - sterrenbeeld)

Jupiler : taurus (stier - sterrenbeeld)

😂 😂 😂
------------

Bronvermelding : science.nationalgeographic.com, science.nasa.gov, spacepage.be, en.wikipedia.org/wiki/Greek_mythology, kuuke.nl, frankdeboosere.be, sterrenkunde.nl, suntraspa.com, allesoversterrenkunde.nl, goudengids.be/psychiater (jk), etc etc

------------
SPOILER

Wordt vervolgd... (bij 3de keer herbekijken, de update vd. achtergrond muziek door VIER, en vervolgens afl. 4)
Gebruikersavatar

masterveecee22 feb 2017, 12:58

 3547  Sven
Mûses, echt zot gewoon, uw analyses!!
[ external image ]

Mūses . . schreef:Laundry Giant = 'de wassenaar / wassende maan' + de rest van de week is de maan in deze toestand -> klein weetje (nvt).
owla, idd! goed gezien
Gebruikersavatar

Mūses . .22 feb 2017, 13:12

 90
masterveecee schreef:Mûses, echt zot gewoon, uw analyses!!
[ external image ]
Er zal wel nog 't een en ander in zitten qua hints (op de achtergrond, zoals die schildersezel) maar 'k denk dat ik het voornaamste heb... Zal het misschien later wel opmerken.

Ik denk namelijk ook dat die montage makers hier op zitten (daar het deze keer meer opzoekingswerk was en minder van mijn parate kennis vergde). Of ja.., zullen mijn paranoïde gedachten zijn 😉
Gebruikersavatar

Kobe22 feb 2017, 16:19

 429
Ik heb de filmpjes van de kandidaten die al op voorhand prijsgegeven waren, herbekeken en heb gevonden dat Robin zegt dat hij bang is in het donker (de nacht/ruimte...?) en dat hij licht nodig heeft (zon?). En mss nog concreter is hij bang voor DE GROTE BEER die hem dan s'nachts kan aanvallen... Toeval of niet?
Gebruikersavatar

Mūses . .22 feb 2017, 16:40

 90
Kobe schreef:Ik heb de filmpjes van de kandidaten die al op voorhand prijsgegeven waren, herbekeken en heb gevonden dat Robin zegt dat hij bang is in het donker (de nacht/ruimte...?) en dat hij licht nodig heeft (zon?). En mss nog concreter is hij bang voor DE GROTE BEER die hem dan s'nachts kan aanvallen... Toeval of niet?
Ik denk eerder toevallig want dit zou dan de eerste keer zijn dat hij ook maar in de buurt komt van deze theorie... Waar staan die 'filmpjes' trouwens??
Gebruikersavatar

Kobe22 feb 2017, 17:17

 429
Gewoon op de site zelf toch, ik bedoel die spinn-off filmpjes he
Gebruikersavatar

Kobe22 feb 2017, 17:18

 429
trouwens dikke chapeau voor de theorie met de zodiak, had er zelf nooit opgekomen. Nu hopen dat het juist is!
Gebruikersavatar

weyns196026 feb 2017, 12:06

 426
Mūses . . schreef:Ik denk namelijk ook dat die montage makers hier op zitten (daar het deze keer meer opzoekingswerk was en minder van mijn parate kennis vergde). Of ja.., zullen mijn paranoïde gedachten zijn 😉
We weten wel zeker dat de programmamakers dit forum volgen en het zou me niet verbazen als ze hun montage waar mogelijk nog aanpassen aan wat wij allemaal zien of menen te zien en/of wat zij willen dat we (niet) zien :mrgreen: