Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

Mūses . .01 mar 2017, 15:00

 90
Een relatief 'korte' update vd. Zodiak-theorie (4.0)


"... And the Oscar goes to... 'Moonlight'!"
(— nu we toch weer over sterren bezig zijn)


------------• Openingsshot – de Aarde :

Ja.., speciaal + ik kan het niet direct linken aan deze theorie (jk). Echter in het shot dat volgt, staat Gilles centraal – omgeven door uitdijende cirkels/banen – met aan de buitenrand de 7 kandidaten of planeten op een rijtje (– fyi; de Aarde zagen we dus al).


------------• Fietsproef :

Het 'V'-achtig parcours = Aries (sterrenbeeld – Ram)

De rode lantaarn: — het op één na belangrijkste Chinees (lantaarn)festival, waarbij de eerste volle maan van het nieuwe jaar gevierd word – dit was ergens deze maand als ik mij niet vergis (nvt). Die avond lossen bezoekers puzzels op en wordt er aan leeuwendansen gedaan —> maar (bijna) elk festival in China staat in het teken van de natuur en het heelal dus ja, of dit daadwerkelijk een hint is... smh... ik denk van niet!

In de Indische zodiak, spreken ze van het twaalfspakig wiel = een aanwijzing?? Ik denk het niet 😂 'k ga dit nog eens moeten herbekijken want 'k had nu toch echt zo'n "Owlaa, another clue detected"-gevoel bij die kettingopdracht...

Een zinkend ship (of bootje) = de maan — is het symbool voor de wateren op aarde (denk maar aan eb en vloed) + de oceanen zijn letterlijk een weerspiegeling van het heelal (— poëtisch : de bron, het mysterie, die oneindigheid, de visogen of sterren, etc etc).

Bij de aankomst hangen aan de muur (achter Gilles) geweien —> een knipoog naar de Steenbok én de Ram??


------------• Opmerkingen (kampvuur) :

Robin neemt het woord 'kreeft' in de mond
—> @Robin in 't vervolg niet meer doen, aub. Je brengt me zo in de war.
Voor zij die hem zouden verdenken én net als mij sterretjes zien —> Robin : "Ik wacht nog steeds op een teken..." (afl. 3)

Annelies : Draagt zij nu muntbladeren (oorbellen)? Of ben ik de enige die al 4 afleveringen lang haar hangers 'bewonder' (— oa. parels, zonnen, daisies, etc. en telkens omhuld in steen).


------------• Scrabbleproef :

In mijn analyse v. aflevering 3 sprak ik over het Zuidelijk halfrond (zie : pinguïns) en de bijkomende sterrenbeelden...

In aflevering 4, zegt Gilles opeens : "Midden in het grootste doolhof van het Zuidelijk halfrond..." —> van toeval gesproken 😉

Bedoelt hij het doolhof of eerder het heelal? Ik veronderstel dat het 'moeilijker' is om de weg (terug) te vinden zonder het gebruik van een GPS, kaart of Poolster.


Op zich doet het spel Scrabble mij opnieuw denken aan de woordzoeker in afl. 2 = een zoektocht naar tekens/punten binnen een spectrum — en dit maal omgeven door een kern én/of ster + bijkomend dat het dan nog es in een programma als dees is = een doolhof in een doolhof in een doolhof in een doolhof #FuckingHellMaat @Bertrand #Inception

+ veel sterrenbeelden worden ook afgeleid naar een letterteken, dat aangeeft hoeveel punten ze bevatten... Scrabble it is 😉


Er zitten 42 letters verstopt in het doolhof (als we Gilles mogen geloven) —> M42 = de OrionnevelOrion betekent 'jager' : als 'overleven in het woud' — en grenst aan het sterrenbeeld Taurus.

De Struisvogel = één vd. tekens vd. Centaurus (sterrenbeeld – Boogschutter) :

" De bushmen van Namibië zagen in de twee helderste sterren (= Alpha en Beta) van het sterrenbeeld Boogschutter (Centaurus) twee jagers. Zij verstopten zich achter twee grasstruiken(– de twee Magellhaanse wolken). Ze gingen af op het sterrenbeeld van Orion en onderweg vonden zij struisvogeleieren. Toen zij de drie zebra's (in de riem van Orion) zagen, lieten zij de struisvogeleieren vallen en dit werden de Plejaden*. "

(*) = dit is een 'open' sterrenhoop in het sterrenbeeld Taurus (stier) + ik denk dat de link tussen labyrinth/doolhof en stier (minotaurus) niet moet worden uitgelegd; kwestie van wat 'letters' te sparen... #Scrabble


We verwijzen duidelijk terug naar het 'Noordelijk halfrond' en dus de bekendere dierenriem; met aflevering 4 in het teken van de Stier.
SPOILER
----------• Café/golf/krokodilopdracht :

's Morgens aan de ontbijttafel, hangt er een schietroos achter de deelnemers —> kan het sterrenbeeld Boogschutter zijn (– gealludeerd naar struisvogel)...

OF

... opnieuw het sterrenbeeld Stier (= bulls eye) —> de rode reuzenster 'Aldebaran' (Alpha Tauri) in het oog van het sterrenbeeld Taurus...

( http://forum.wieisdemol.be/viewtopic.php?f=42&t=2438 )

💡 By the way, wie denkt aan stierenlogo's, stierengevechten, etc.., ziet waarschijnlijk een bepaald kleur voor ogen; namelijk rood. De stier en het kleur rood zijn één en dezelfde (– denk maar aan 'Red bull', 'Jupiler' en de 'Chicago bulls') ; — het rood staat, dat weet je inmiddels, voor mannelijk en actief in tegenstelling tot het vrouwelijke en passieve blauw. En dit gezegd zijnde, klopt het met de rol van mijn hoofdverdachte tijdens deze aflevering... (— ik herinner mij de topics op dit forum over de rode jas v. Davey, een t-shirt v. Hans (schietroos) en de wederkerende rode drukknop —> voor mij persoonlijk heeft dit daar niets mee te maken maar wie toch de link wil zien met de zo pas vernoemde theorieën; – is mij niet gelaten!)


De Krokodil : het mystieke teken vd. Steenbok (– de Vedische dierenriem)

Golfen : de Centaurus (sterrenbeeld – Boogschutter)

💡 of Cent + Taurus, daar Gilles — tijdens het scrabbelen — 'cent' vormde met zijn letters. 😂


------------• En tenslotte :

Op het wapenschild van Essen (waar het café ligt) staan 3 stieren.

------------

Blijkbaar wordt op de site v. VIER, de achtergrond muziek al niet meer geupdated (Spotify // 71 nummers v. afl. 1 en 2 (— maar géén update voor zowel afl. 3 als 4)).

Waarschijnlijk heb ik dit aan het begin mis verstaan dus als iemand zo vriendelijk zou willen zijn om dit eens te bevestigen, ... dank U.

------------

Wordt vervolgd...
Gebruikersavatar

Kobe01 mar 2017, 15:33

 429
Naar wie zou deze theorie dan verwijzen? In het begin was het duidelijk Sam, maar nu toch al precies iets minder...
Gebruikersavatar

Mūses . .01 mar 2017, 15:55

 90
Kobe schreef:Naar wie zou deze theorie dan verwijzen? In het begin was het duidelijk Sam, maar nu toch al precies iets minder...
Neenee, het is en blijft Sam voor mij!

De 'opmerkingen' die ik er telkens aan toevoeg zijn er louter en alleen om sommigen verder in hun tunnel te duwen (jk) en ervoor te zorgen dat dit een algemene topic blijft (— zoals ik ook meermaals meegeef : persoonlijk geloof ik niet zozeer in die 'toevallige' hints als kreeft, etc... omdat ik voortdurend denk van : "Oké, die medekandidaten zullen het thema wel niet door hebben" – Dit kan nog altijd veranderen natuurlijk maar momenteel blijf ik bij mijn hoofdverdachte).
Gebruikersavatar

Mateo01 mar 2017, 18:11

 870
Wat hiermee te doen:

"De ligging van de Dierenriem is in de afgelopen tweeduizend jaar veranderd. Die ‘verschuiving’ van de Dierenriem wordt veroorzaakt door de zogeheten precessie – een trage kanteling van de draaiingsas van de aarde. Het gevolg is dat de zon tegenwoordig (bijvoorbeeld. red.) in de eerste helft van augustus niet in het sterrenbeeld Leeuw staat, maar in het sterrenbeeld Kreeft. En de beste zichtbaarheidsperiode voor de Leeuw is niet de maand februari, maar de maand maart."

Met andere woorden, alle tekens van de dierenriem zijn een maandje opgeschoven: een 'leeuw' is nu in feite een 'kreeft' en een 'kreeft' is nu een 'tweeling', enzovoort.

Bron: http://www.starry-night.nl/articles/ste ... ierenriem/
Gebruikersavatar

Mūses . .02 mar 2017, 11:57

 90
Mateo schreef:Wat hiermee te doen:

"De ligging van de Dierenriem is in de afgelopen tweeduizend jaar veranderd. Die ‘verschuiving’ van de Dierenriem wordt veroorzaakt door de zogeheten precessie – een trage kanteling van de draaiingsas van de aarde. Het gevolg is dat de zon tegenwoordig (bijvoorbeeld. red.) in de eerste helft van augustus niet in het sterrenbeeld Leeuw staat, maar in het sterrenbeeld Kreeft. En de beste zichtbaarheidsperiode voor de Leeuw is niet de maand februari, maar de maand maart."

Met andere woorden, alle tekens van de dierenriem zijn een maandje opgeschoven: een 'leeuw' is nu in feite een 'kreeft' en een 'kreeft' is nu een 'tweeling', enzovoort.

Bron: http://www.starry-night.nl/articles/ste ... ierenriem/
Als een astroloog zich al niets aantrekt van de verschuiving, wie ben ik dan om dit wel doen... Alvast een dikke merci voor de link want dat diezelfde astrologen werken met de 'voorafgemeten' tekens vd. dierenriem ipv. de werkelijke sterren aan de hemel (– zie brontekst) wist ik totaaaal niet!

Daar gaat al de geloofwaardigheid in hun studies 😉

En 'k denk niet dat de productie zich hierover zal gebogen hebben daar dit misschien weer iets té ver gaat (letterlijk) voor de niet-molloot om te achterhalen met 'maar' simpelweg eenvoudige hints. Want ik krijg soms de indruk dat dit hele zodiac-gebeuren al de grens is qua moeilijkheid en àls ik juist ben —, veronderstel ik dat de makers zich dit ook zo nu en dan eens afvragen, gezien hun overvloed aan aanwijzingen waar toch iedereen telkens naast kijkt 😂 😂
Gebruikersavatar

bart.vandesande03 mar 2017, 17:57

 5
Het programma staat bol van de hints die inderdaad naar dit thema leiden. Knap gezien Müses!
Ik heb hier al heel wat gelezen, maar ben nog nergens het volgende tegengekomen:

In aflevering 3 wordt pluimgewicht Sam vanop het stootkussen weggekatapulteerd.
Tijdens zijn zweeffase hoor je het nummer: "Also sprach Zarathustra" van Strauss.
Deze compositie is later heel bekend geworden als soundtrack van de film "A space odyssey".

Je kan hier dus ook weer de link met het heelal maken (en met Sam).

Wat leeswerk over de compositie op wikipedia leert dat er verschillende delen refereren naar het heelal (zonsopkomst enz), maar dat er ook delen zijn die verwijzen naar God en andere katholieke zaken zoals de geloofsbeleidenis. Hier kan je Annelies aan linken, maar dat is al vergezocht natuurlijk.
Gebruikersavatar

Andy8603 mar 2017, 18:15

 49
Mūses . . schreef:Een 'korte' update van de waanzin of Zodiak-theorie (3.0)...
man man man, na aflevering 3 had ik echt het idee dat Sam helemaal niet de mol is, maar nu weet ik het even terug niet meer... 😃
Gebruikersavatar

Pieter11104 mar 2017, 10:42

 12
Ik heb echt genoten van je uitleg - eerder van de manier waarop dan inhoudelijk. Mooi om te zien hoe je al die verbanden legt...

Maar soms is het beter om met 1 oog te kijken dan met twee, wil je de waarheid weten.

Groetjesx
Gebruikersavatar

Mūses . .08 mar 2017, 13:35

 90
bart.vandesande schreef:Het programma staat bol van de hints die inderdaad naar dit thema leiden. Knap gezien Müses!
OH. MY. GOD!! – 'k Zit hier al maanden (ik overdrijf soms) al dobberend op zo'n opblaasbootje, wachtend . . tot iemand komt aanvaren die ook de sterren (her)kent!

Schitterend! Heb je de eerste afleveringen al herbekeken; – indien nodig, telkens met de bijbehorende analyse?? + zijn al die aanwijzingen eigenlijk wel duidelijk genoeg, daar mijn bevindingen soms 'all over the place' lijken?? :oops: En als je in de nabije toekomst nog zaken opmerkt omtrent dit thema (die ik dan weer vergeten ben), . . feel free to share them!
Ik heb hier al heel wat gelezen, maar ben nog nergens het volgende tegengekomen:

In aflevering 3 wordt pluimgewicht Sam vanop het stootkussen weggekatapulteerd.
Tijdens zijn zweeffase hoor je het nummer: "Also sprach Zarathustra" van Strauss.
Deze compositie is later heel bekend geworden als soundtrack van de film "A space odyssey".

Je kan hier dus ook weer de link met het heelal maken (en met Sam).
'Also Sprach Zarathustra' moet ik vergeten zijn dus merci daarvoor! Alleen spijtig dat het weer naar Sam wijst . . Eigenlijk wacht ik nog steeds op de update vd. achteraf-gemonteerde muziek (zie : vier.be) maar ja . . Misschien durven ze niet meer 😂 😉
Wat leeswerk over de compositie op wikipedia leert dat er verschillende delen refereren naar het heelal (zonsopkomst enz), maar dat er ook delen zijn die verwijzen naar God en andere katholieke zaken zoals de geloofsbeleidenis. Hier kan je Annelies aan linken, maar dat is al vergezocht natuurlijk.
De gecomponeerde delen over God zou ik al onmiddelijk achterwege laten, daar we het effectief bij Sam te horen kregen (– Annelies was daar niet op het moment zelf) + het thema 'Geloof' hadden we al in het vorig seizoen 😃

– Zag je de sterren(beelden) al voor je deze topic las?? Want ik vroeg mij gedurende de voorbije weken geregeld af hoe duidelijk of ja . . onduidelijk dit thema eigenlijk is voor iemand die puur kijkt en dus afgaat op zijn of haar buikgevoel zonder ook maar één blik te werpen op dit forum . .

— En ik heb nog twee vraagjes voor jou (maar ik denk het antwoord al te weten op de eerste) :

– 1. Wie is jouw hoofdverdachte??
– 2. Nu je toch het één en ander opmerkt ivm mijn theorie; Wat is jouw interpretatie dan over het doek 'Le déjeuner sur l'herbe'?? (Ik hoop dat je ook iets van kunst kent —> hint = Laundry Giant)

Ps; – Eerlijk gezegd had ik al niet meer verwacht dat nog iemand op dit forum dezelfde richting uit ging gaan als mij en dus had ik de moed al wat opgegeven . . en als ik heel eerlijk mag zijn had ik ook al een punt gezet achter mijn laatste online-analyse, daar het eerder nadelig was in mijn plaats om dit telkens naar voren te schuiven, wetend dat ze hierop kunnen inspelen (zie afl. 3 én 4) . . En sorry @Productie ma junder peizen nu zeker : "Shit *eye roll*, zis do werè wì!" :mrgreen: = moderne hybris . .
Gebruikersavatar

Mūses . .08 mar 2017, 13:38

 90
Andy86 schreef:man man man, na aflevering 3 had ik echt het idee dat Sam helemaal niet de mol is, maar nu weet ik het even terug niet meer... 😃
Oeie, en wat doet/deed je twijfelen? – Hopelijk bracht afl. 5 je wat bij, alhoewel . . 😂
Gebruikersavatar

Mūses . .08 mar 2017, 13:47

 90
Pieter111 schreef:Ik heb echt genoten van je uitleg - eerder van de manier waarop dan inhoudelijk. Mooi om te zien hoe je al die verbanden legt...

Maar soms is het beter om met 1 oog te kijken dan met twee, wil je de waarheid weten.

Groetjesx
Thanks!

Dus de inhoud vind je maar niets? – Wel, als het heelal meneertje niet aanstaat, stel ik voor dat hij maar ergens anders gaat wonen . . :mrgreen: + je weet toch dat de oorsprong van het leven daar ergens ligt, en dat wij dus kennelijk gezien ook bestaan uit sterrenstof? Raar; zij die niet nieuwsgierig zijn, geen honger kennen naar meer en zich geen vragen stellen omtrent (de zin van) het leven, de hoe en wat als? Want in dat opzicht is een programma als dees gewoon top omdat je zo een duwtje in de rug krijgt en langzaamaan vanzelf begint te rollen, door de oneindige sneeuw . .

En 'verbanden leggen' — ja, ok . . maar dat klinkt alsof ik hier massaal veel werk doe terwijl het relatief simpel is; 't is gewoon een thema die ik volg en waar ik niet van afwijk = piece of cake . . en over cake gesproken : – Je kan maar (brood)kruimels bijeenrapen en hierop strooien — uiteindelijk zijn 't de bakkers die complimenten verdienen . .

+ laat me raden . . je hebt ook een papegaai op je schouder staan zeker? Ik zal wel 2 ogen hebben voor een reden ( 😉 : urgh, de ironie) + als je met 1 oog de waarheid kan achterhalen, kan je waarschijnlijk met de andere de leugens detecteren – zou misschien nuttig zijn voor een programma als dees, niet? Om verbanden te leggen bv. . .

Warme groetjes terug,

xx
Gebruikersavatar

masterveecee08 mar 2017, 15:16

 3547  Sven
Ik weet 1 ding: als het in aflevering 9 (en dan nog zelfs) naar boven komt dat alles in teken staat van de zodiak, dan zal Muses voor altijd op dit forum als de "zodiak-expert die de mol 2017 ontmaskerde" doorgaan 😉