Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

Mūses . .28 feb 2017, 13:47

 90
Yvo schreef:Ik volg een cursus Bazi (Chinese astrologie).
... Volgens mij is het heel simpel. Of je kan door Bazi zien wie de mol is en dan is de mol een goeie mol.
Of je kan het niet zien en de mol is een middelmatige of slechte mol.
Dus... als je de mol niet kan ontmaskeren is het een slechte mol? Da's weer zo'n redenering die verschrikkelijk tegenstrijdig klinkt maar oké... :?
Sophie schreef:Echt fantastisch gevonden! Wie zijn dan verdachten met deze info?
Voor mij is het de persoon die telkens moeite doet om ons te wijzen op de achtergrond — de mol zelf is een bewegend stuk van het decor en zal hier telkens op inspelen door de kijker subtiele (op voorhand uitgeschreven!) hints aan te geven; die je enkel kan zien als je het thema (= de zodiac?) kent 😎
Gebruikersavatar

Mūses . .28 feb 2017, 13:53

 90
Vikken schreef:... stel: de productie komt naar je toe en zegt volgend seizoen willen we een thema, bv: sprookjes, en zeggen leef je maar uit in plaatsen van kleine hints 😉
Doe ik jou denken aan sprookjes misschien?? :mrgreen:

Wel dan zou ik hun verzoek (met alle respect) weigeren. Ik denk dat iedereen op dit forum wel kan beamen dat de zoektocht veel leuker is...
Gebruikersavatar

Vikken28 feb 2017, 14:26

 65
Mūses . . schreef:Doe ik jou denken aan sprookjes misschien?? :mrgreen:
Haha, nee, gewoon lukraak
Mūses . . schreef:Wel dan zou ik hun verzoek (met alle respect) weigeren. Ik denk dat iedereen op dit forum wel kan beamen dat de zoektocht veel leuker is...
Ah, kweetnie, persoonlijk ben ik iemand die graag kwissen en zo in elkaar steek. En dan leer je ook iets bij hoor.
Gebruikersavatar

ex-molinator28 feb 2017, 14:54

 3483  Uma
Mūses . . schreef:...
Ik denk dat iedereen op dit forum wel kan beamen dat de zoektocht veel leuker is...
Weet je wat nog leuker is: .... ter plaatse die zoektocht mogen doen... en achteraf dan hier op het forum meelezen (en dan denken, maar mensen toch, waar zoeken ze het toch ... het is allemaal zoveel simpeler ...) 😎
Gebruikersavatar

Mūses . .28 feb 2017, 17:14

 90
Vikken schreef:Ah, kweetnie, persoonlijk ben ik iemand die graag kwissen en zo in elkaar steek. En dan leer je ook iets bij hoor.
Lol. Wat ik bedoelde was dat zo de spanning wegvalt, en laat dat nu net hetgene zijn wat de zoektocht zo leuk maakt... (– De wie, wat, waar, wanneer en hoe).
Gebruikersavatar

Mūses . .28 feb 2017, 17:22

 90
ex-molinator schreef:Weet je wat nog leuker is: .... ter plaatse die zoektocht mogen doen... en achteraf dan hier op het forum meelezen (en dan denken, maar mensen toch, waar zoeken ze het toch ... het is allemaal zoveel simpeler ...) 😎
Daar ga ik volledig mee akkoord! En zo komen we ook nog eens uit bij die paradoxale 'luxe' waar wij als kijker in vastzitten. Als deelnemer kun je geen theorieën delen, ze overleggen, herbekijken of zaken opzoeken en is het makkelijker om toch deels op je buikgevoel af te gaan daar je maar één (snel) beeld te zien krijgt en dat is de werkelijke voorgrond (– het nu) —>
+ daar bovenop hebben zij dus de kans/keuze om alles achter de camera's te zien terwijl wij enkel achter hun kunnen kijken = wij zitten onbewust keer op keer met een nadelige start. Ons wordt telkens beelden voorgeschoteld van x-aantal weken oud die zodanig geconstrueerd zijn, dat er welgeteld 37 miljoen hints ( 😉 ) in zitten, om dan achteraf te horen te krijgen dat je er volledig naast zat... J'zoed iere vo minder sterretjes beginn' zien. È chapeau wìh aj gie twien ku analyseren van upt tv, ma ik kunn' da nie. Lik dak al tsjestig kè gezeid en, dèn achtergroend líegt nooit en we kun't ma beter àaaal útspittn en upschrieven want jwit nooit a'ter twa va just is...
Gebruikersavatar

Yvo28 feb 2017, 18:06

 1111  Uma
Mūses . . schreef:Dus... als je de mol niet kan ontmaskeren is het een slechte mol? Da's weer zo'n redenering die verschrikkelijk tegenstrijdig klinkt maar oké... :?
Die redenering klopt niet als je het loskoppeld van Bazi.
Als je de basis van Bazi hebt gezien, m.a.w. in de helft zit van de cursus (Module1&2) kan je die redenering wel stellen.
Je begrijpt het alleen niet omdat je Bazi niet kent. Niet slecht bedoeld hoor 🙂.

Vorig jaar zat ik er trouwens ook op met Bazi door te denken dat het Gilles was, wel laat in het seizoen maar toch.
Zijn kaart was de meest gekwalificeerde.
Niet dat Bazi de enige reden was dat ik hem verdacht. Als ik geen Bazi kende verdacht ik hem ook.
Gebruikersavatar

Mūses . .28 feb 2017, 18:22

 90
Yvo schreef:Die redenering klopt niet als je het loskoppeld van Bazi.
Als je de basis van Bazi hebt gezien, m.a.w. in de helft zit van de cursus (Module1&2) kan je die redenering wel stellen.
Je begrijpt het alleen niet omdat je Bazi niet kent. Niet slecht bedoeld hoor 🙂.

Vorig jaar zat ik er trouwens ook op met Bazi door te denken dat het Gilles was, wel laat in het seizoen maar toch.
Zijn kaart was de meest gekwalificeerde.
Niet dat Bazi de enige reden was dat ik hem verdacht. Als ik geen Bazi kende verdacht ik hem ook.
No offence taken. 😉

– Vorig jaar 'tzelfde liedje : het thema achterhalen en je bent een stap verder ("Holy fuck", (dalai) lama, zoutvlakte en -vatje, etc etc).
Gebruikersavatar

Kobe28 feb 2017, 18:25

 429
Muses, wanneer komt jouw analyse. Ben echt benieuwd :mrgreen:
Gebruikersavatar

Mateo28 feb 2017, 18:29

 870
Mūses . . schreef:

Hmm, wie het gouden ei niet zoekt, zal het ook nooit vinden...

Soms vind ik iets, wat ik tevoren niet zocht.
Gebruikersavatar

Mūses . .28 feb 2017, 18:42

 90
Kobe schreef:Muses, wanneer komt jouw analyse. Ben echt benieuwd :mrgreen:
Vandaag nog... (– is al uitgeschreven, maar moet nog een 2de keer herlezen worden NA dat ik alles hierop gelezen heb (= iets korter dan de vorige maar nog steeds 'lang' en als ik hem kan inkorten door gewoonweg niets te herhalen wat op dit forum al vermeld werd, dan zal ik dit ook doen = logisch)).
Mateo schreef:Soms vind ik iets, wat ik tevoren niet zocht.
Ik denk dat dit het geval is bij de meeste hints, niet?
Gebruikersavatar

Mateo28 feb 2017, 18:47

 870
Mūses . . schreef:Vandaag nog... (– is al uitgeschreven, maar moet nog een 2de keer herlezen worden NA dat ik alles hierop gelezen heb (= iets korter dan de vorige maar nog steeds 'lang' en als ik hem kan inkorten door gewoonweg niets te herhalen wat op dit forum al vermeld werd, dan zal ik dit ook doen = logisch)).


Ik denk dat dit het geval is bij de meeste hints, niet?
Ik reageerde op jouw uitspraak. Wat ik zei, geldt niet alleen voor hints en aanwijzingen, maar ook voor gedrag, bijvoorbeeld.