Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

Tisdendave18 feb 2017, 14:35

 4
Om te beginnen mijn excuses dat ik niet de moeite doe om na te gaan of deze theorie al ergens opgedoken is op dit forum en te checken of deze theorie wel mogelijk is.

Zoals de meesten onder jullie wel zullen weten, is er een officiële app van de Mol. Hierin kan je per aflevering 100 punten verdelen over de resterende kandidaten en vervolgens de punten die je aan de Mol gegeven hebt verdubbelen. (Bijvoorbeeld als je denkt dat Davey de Mol is geef je hem 40 punten en dit wordt dan verdubbeld naar 80). Op het einde van elke aflevering worden de resultaten van je vermoedens bekend gemaakt. Je kan deze app echter koppelen met Facebook en bijgevolg zien wie van je vrienden het beste scoort. Je zal ondertussen wel doorhebben waar ik naar toe wil ...
Volgens mij zijn er dus twee manieren om de Mol te ontmaskeren:
1) Je gaat bij je best scorende vrienden na wie zij verdenken en komt zo te weten wie de Mol is.
2) Je spreekt met 7 vrienden af om elk aan een andere kandidaat 100 punten toe te kennen. De persoon die na de volgende aflevering het meeste punten gekregen heeft, weet nu wie de Mol is.

Nogmaals, geen idee of dit al ergens verschenen is op dit forum, of dat dit zeer voor de hand liggend is en het gewoon spelbederf is voor de mensen die echt met dit spel bezig zijn, maar ik vond het de moeite waard om te posten.
Gebruikersavatar

lindsay.degros18 feb 2017, 14:40

 8
Helaas klopt de theorie niet...
Puntje 2...
Enkel de persoon wie zijn 'mol' afvalt
zal punten kwijtspelen na een aflevering, de rest zal z'n punten houden...
Gebruikersavatar

FlightWolf2394918 feb 2017, 14:41

 183
Krijg je niet gewoon punten op basis van wie er niet afgevallen is, en niet we de mol zou kunnen zijn? Ik weet dat je je punten kan verdubbelen voor de persoon die je het meest verdenkt.. Maar ik denk dat je gewoon het dubbele aan punten voor die persoon krijgt als hij/zij niet is afgevallen bij de volgende eliminatie. I could be wrong, though.
Gebruikersavatar

Tisdendave18 feb 2017, 14:44

 4
Dit zal waarschijnlijk wel het geval zijn, het zou anders dan ook heel dom zijn van de productie om het voor de kijkers zo makkelijk te maken. Nogmaals mijn excuses voor het gebrek aan fact checking 😃
Gebruikersavatar

ex-molinator18 feb 2017, 14:47

 3483  Uma
Tisdendave schreef:Om te beginnen mijn excuses dat ik niet de moeite doe om na te gaan of deze theorie al ergens opgedoken is op dit forum en te checken of deze theorie wel mogelijk is.
Daar is geen excuus voor aanvaardbaar.
En eigenlijk is dit gewoon een techniek om een zo hoog mogelijke score te halen en daar ben ik geen fan van (wat niet wil zeggen dat ik niet van geld hou, integendeel, hoe meer hoe liever hmm, nee zelfs dat niet, goed rondkomen is ruim voldoende).

Punt is dat dit niets meer te zien heeft met een zoektocht om de mol te ontmaskeren. Zo kan ik ook 10 accounts maken op dit forum en 10 keer voluit voor een andere deelnemer gaan en op het einde dan kan 1 van mijn 10 "identiteiten" aan iedereen zeggen : "ik wist het al van in het begin".
Gebruikersavatar

Tisdendave18 feb 2017, 14:54

 4
Oke, dan geen excuses ... ik wou enkel de mening weten van enkele mensen die er meer mee bezig zijn dan ikzelf. Ik heb de app nog maar net geïnstalleerd en kwam op het idee om die theorie op dit forum te posten. Als ze wel klopte zou ik dit spijtig gevonden hebben aangezien ik de zoektocht naar de mol en de raadsels en tips die er mee gepaard gaan veel interessanter vindt dan de ontmaskering zelf. Zo paranoïde zijn om te denken dat ik deze post met kwade bedoelingen heb gezet ... daar zijn ook geen excuses voor.
Gebruikersavatar

michaël.ameloot18 feb 2017, 14:57

 29
Hij is een robintje aan het doen! 😃
Gebruikersavatar

ex-molinator18 feb 2017, 15:09

 3483  Uma
Tisdendave schreef:Oke, dan geen excuses ... ik wou enkel de mening weten van enkele mensen die er meer mee bezig zijn dan ikzelf. Ik heb de app nog maar net geïnstalleerd en kwam op het idee om die theorie op dit forum te posten. Als ze wel klopte zou ik dit spijtig gevonden hebben aangezien ik de zoektocht naar de mol en de raadsels en tips die er mee gepaard gaan veel interessanter vindt dan de ontmaskering zelf. Zo paranoïde zijn om te denken dat ik deze post met kwade bedoelingen heb gezet ... daar zijn ook geen excuses voor.
Ik heb niet gezegd dat je het met kwade bedoelingen gedaan hebt - ik heb gewoon door laten schemeren dat de becshreven strategie voor mij niet overkomt als "in de geest van het spel".

En ik ga cru zijn: iedereen maakt wel een "foutje" door iets te posten dat reeds besproken is op het forum, maar op voorhand zeggen "ik ben pas lid en post dit maar zonder te kijken of het al vermeld is", is niet echt bevorderlijk voor het gebruiksgemak van een forum (sorry, ik ben eigenlijk niet echt cru geweest, waarvoor mijn excuses).
Gebruikersavatar

Tisdendave18 feb 2017, 15:16

 4
ex-molinator schreef:Ik heb niet gezegd dat je het met kwade bedoelingen gedaan hebt - ik heb gewoon door laten schemeren dat de becshreven strategie voor mij niet overkomt als "in de geest van het spel".

En ik ga cru zijn: iedereen maakt wel een "foutje" door iets te posten dat reeds besproken is op het forum, maar op voorhand zeggen "ik ben pas lid en post dit maar zonder te kijken of het al vermeld is", is niet echt bevorderlijk voor het gebruiksgemak van een forum (sorry, ik ben eigenlijk niet echt cru geweest, waarvoor mijn excuses).
Excuses aanvaard 😉
Ik begrijp dat het niet bevorderlijk is voor het gebruiksgemak van dit forum, daarom gaf ik op voorhand al aan dat ik mij excuseer voor mijn eigen luiheid. Verder geef ik toe dat de beschreven strategie spelbederf zou zijn (zoals ik al in mijn eerste post liet uitschijnen). Ik denk dat het ook best is om deze post te verwijderen (wat ik al wou doen na de eerste reactie), maar aangezien ik dit niet zelf kan doen wacht ik tot een moderator dit voor mij doet. Verder nog veel succes in een eerlijke zoektocht naar de mol. Amen!