Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

masterveecee21 feb 2017, 13:46

 3547  Sven
karol.dierickxvisschers schreef:Noted, maar hoe heb je dan gecontroleerd als je via een LCD film de groene of rode duim ziet?
Software zal u hiermee niet kunnen helpen.
:? ik volg niet echt
bedoel jij dat je met die LCD film op jouw tv / computer wel de kleuren zou kunnen zien? want dat betwijfel ik
Gebruikersavatar

ex-molinator21 feb 2017, 13:46

 3483  Uma
Je mag ervan uitgaan dat de makers gezorgd hebben dat er in het beeldmateriaal dat getoond wordt aan de kijkers, geen spoor terug te vinden is van het rood scherm (is trouwens zeer makkelijk digitaal te doen indien nodig: rechthoekig stilstaand scherm: deelframe selecteren en daarin telkens dezelfde beelden plaatsen).
Mochten ze daar niet aan gedacht hebben dan vrees ik dat er koppen zouden rollen.
Gebruikersavatar

karol.dierickxvisschers21 feb 2017, 14:10

 4
masterveecee schreef::? ik volg niet echt
bedoel jij dat je met die LCD film op jouw tv / computer wel de kleuren zou kunnen zien? want dat betwijfel ik
Bedoel ik exact en in theorie zou dit moeten werken.
Het kan uiteraard, zoals hier duidelijk gemaakt is aan de hand van frames, dat er "gesjoemeld" is met het beeldmateriaal en dat er nooit een rode duim in beeld komt...

Ik kan het maar proberen zeker, wat heb ik te verliezen?
Gebruikersavatar

Jansen21 feb 2017, 14:19

 3423  Yens
karol.dierickxvisschers schreef:Ik kan het maar proberen zeker, wat heb ik te verliezen?
Vanzelfsprekend mag dat maar ik zou toch liever niet je bevindingen erna hier op het forum lezen... Ik denk dat de meeste onder ons graag op een psychologische manier op zoek gaan naar de mol of via verborgen tips.
Gebruikersavatar

masterveecee21 feb 2017, 14:19

 3547  Sven
karol.dierickxvisschers schreef:Ik kan het maar proberen zeker, wat heb ik te verliezen?
tuurlijk. oja, even melden: vanmorgen geprobeerd met een polaroid zonnebril, zonder succes 😉
Gebruikersavatar

ex-molinator21 feb 2017, 14:39

 3483  Uma
masterveecee schreef:tuurlijk. oja, even melden: vanmorgen geprobeerd met een polaroid zonnebril, zonder succes 😉
tja, misschien niet de juiste afstand tot het scherm?

Je moet precies voor en in het midden van het scherm zitten.
De afstand waarop je moet zitten kan je berekenen aan de hand van de afmetingen van het scherm (opgelet meestal worden de dimensies in inch aangeduid > dus omzetten naar cm = x 2.54)
Je deelt de diagonaal van het scherm door PI (3,14 is voldoende nauwkeurigheid - maar je moet wel 2 cijfers na de komma behouden).
Schrijf dat ergens op en noem het Z

Dan de breedte van het scherm nemen, en de hoogte .
Kwadrateer beide getallen en tel ze op > noem dat A (of iets anders).

De laatste stappen zijn wat rekenwerk dat moeilijk uit het hoofd te doen is, dus rekenmachientje weer bij de hand
Van A (of hoe je het ook genoemd hebt) neem je de vierkantswortel en die deel je dan door de eerst berekende factor Z
.
De uitkomst is precies het aantal cm dat je van het scherm moet zitten, gerekend vanaf de neussteun van de bril. (ok een cm 2 of meer kan geen kwaad maar met minder dan lukt het gegarandeerd niet.
Gebruikersavatar

masterveecee21 feb 2017, 15:37

 3547  Sven
Ik geloof er niks van, manneke 😉

remember zit beeld:
Afbeelding
Is dus niet nodig e ^^
Gebruikersavatar

rolhad21 feb 2017, 15:39

 434
Zou me echt verwonderen moest je dit kunnen zien via een software programma.
Zou me al verwonderen moest een camera al die waarden opnemen.
Gebruikersavatar

masterveecee21 feb 2017, 15:55

 3547  Sven
rolhad schreef:Zou me echt verwonderen moest je dit kunnen zien via een software programma.
Zou me al verwonderen moest een camera al die waarden opnemen.
wel, het zit zo:
scherm - bril - oog = scherm - bril - camera - oog (zie foto hierboven)

daarintegen:
scherm - camera - [----] - oog met [-----] zijnde iets als filter, bril, ...
daar ben ik ook bang voor dat het niet werkt
Gebruikersavatar

rolhad21 feb 2017, 15:57

 434
masterveecee schreef:wel, het zit zo:
scherm - bril - oog = scherm - bril - camera - oog (zie foto hierboven)

daarintegen:
scherm - camera - [----] - oog met [-----] zijnde iets als filter, bril, ...
daar ben ik ook bang voor dat het niet werkt
Wat mijn punt dus was. 😃
Gebruikersavatar

frank.troch21 feb 2017, 16:07

 253  Yens
ex-molinator schreef:tja, misschien niet de juiste afstand tot het scherm?

Je moet precies voor en in het midden van het scherm zitten.
De afstand waarop je moet zitten kan je berekenen aan de hand van de afmetingen van het scherm (opgelet meestal worden de dimensies in inch aangeduid > dus omzetten naar cm = x 2.54)
Je deelt de diagonaal van het scherm door PI (3,14 is voldoende nauwkeurigheid - maar je moet wel 2 cijfers na de komma behouden).
Schrijf dat ergens op en noem het Z

Dan de breedte van het scherm nemen, en de hoogte .
Kwadrateer beide getallen en tel ze op > noem dat A (of iets anders).

De laatste stappen zijn wat rekenwerk dat moeilijk uit het hoofd te doen is, dus rekenmachientje weer bij de hand
Van A (of hoe je het ook genoemd hebt) neem je de vierkantswortel en die deel je dan door de eerst berekende factor Z
.
De uitkomst is precies het aantal cm dat je van het scherm moet zitten, gerekend vanaf de neussteun van de bril. (ok een cm 2 of meer kan geen kwaad maar met minder dan lukt het gegarandeerd niet.
Ik heb het uitgerekend, maar kan jammer genoeg net op die afstand niet voor m'n scherm gaan zitten omdat daar geen stoel staat. Waarschijnlijk is die gepikt door de mol :cry:
Gebruikersavatar

masterveecee21 feb 2017, 16:31

 3547  Sven
rolhad schreef:Wat mijn punt dus was. 😃
uhu, vandaar mijn uitleg 😉
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8