Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

annelies-a.-a..vanbelle21 feb 2017, 09:56

 263
Op het gevaar af serieus last te hebben van een tunnelvisie en hier dus behoorlijke blunders neer te schrijven, dit is mijn psychologische analyse - I'll take the risk!:

- Davey: is het volgens mij niet omdat hij te sloom is. Het kan gespeeld zijn, maar dan blijft het raar wat hij doet met het vierkantenraadsel. Een beetje intelligente mol zou op zijn minst komen met een cijfer dat dichter aanleunt bij de werkelijke oplossing. Het was te flagrant. Of is die pinguïn - pikkewijn in 't Afrikaans - toch een verwijzing naar hoe hij 't wijnglas van Gilles pikte? Alvast een zeer schone tip. Die me Davey toch ietwat in het oog doet houden.

- Eline: tracht zich volgens mij mollenallures en ietwat mysterie aan te meten, maar is het niet. Ook hier: ze lijkt me net niet doortrapt genoeg om de rol van mol te kunnen dragen.

- Annelies: heeft deze dame last van vermoeidheid en te veel stress? Wat is hier aan de hand? Toch een beetje de leeftijd die speelt? Vergt het spel te veel van haar? Wat ze deed met de opdracht in het museum (black-out) leek me er zo zwaar over dat dit geen mollenstreek kan zijn. Blijkbaar dachten de andere kandidaten er ook zo over, aangezien ze tijdens de eliminatie het meest op de briefjes stond. Het moet zijn dat ze ook op de momenten dat wij haar niet zien, niet al te 'wakker' overkomt.

- Bertrand: wil zo graag de mol zijn dat hij het volgens mij niet is. Ik denk dat de mol subtieler te werk gaat.

- Sam: hoe sympathiek deze kerel ook is, volgens mij kan hij de mol niet zijn. Zijn reacties lijken me oprecht.

- Hans: een intelligente man, een strever. Want ja, hij is professor, dus hij weet van wanten. Hij weet hoe hij zelf het mysterie moet behouden, maar ook hoe hij zelf dit spel moet winnen: door zo vaak en zo dicht mogelijk bij Robin te zijn, zijn verdachte als mol.

- Robin: jawel, DE MOL. Niemand anders toont zo'n inconsequenties qua karakter, en daar zit volgens mij het addertje. Het ene moment zeer zelfzeker (de eliminaties), het andere moment de grootste schijterd. Bang van hoogtes, maar dan toch op cruciale momenten je cool bewaren? Schijnbaar zeer emotioneel zijn, maar dan toch schijnbaar onbewogen zijn op andere momenten? Ofwel is dit een rare man (sorry Robin) ofwel haalt hij alles uit de kast om anderen op het verkeerde been te zetten. I'm watching him!

Jessica, Jolien, Bouba en Marzena heb ik sowieso nooit verdacht, dus we zitten op het goede spoor 😉.
Gebruikersavatar

ex-molinator21 feb 2017, 11:45

 3483  Uma
annelies-a.-a..vanbelle schreef:I'm watching him!
I've been watching him from day 1. :batman:
Gebruikersavatar

Jansen21 feb 2017, 12:08

 3423  Yens
Ik ga er akkoord mee dat Robin een vreemde vogel is, het ene moment is hij echt een "vervelende vent", het volgende moment is hij emotioneel (bij de kooropdracht waren er traantjes toen hij zag dat Sam niet ontmaskerd werd) en het volgende moment is hij sympathiek: in de aflevering van gisteren kwam hij naar voren als een rustige, bedaarde man... Maar toch is hij volgens mij de mol niet en wel omdat hij telkens opdrachten doet slagen. Volgens mij heeft hij al het meeste geld opgebracht voor de pot tot nu toe. Gisteren levert hij opnieuw (weliswaar samen met Hans) het meeste geld op in de museumproef en in de eerste ronde was hij degene die uiteindelijk wel de droedel van Eline oplost. Ook al heeft dat geen geld opgeleverd, het is voor mij toch een vingerwijzing dat Robin er alles aan doet om opdrachten te laten slagen.
Gebruikersavatar

Noptje21 feb 2017, 12:29

 181
Het is idd hans die de droedel oplost, maar wat het geld betreft klopt dit idd wel. De spelers moeten de mol vinden aan de hand van verdacht gedrag en mislukte proeven. Zij hebben niet de luxe die wij hebben om afleveringen opnieuw te bekijken en te bestuderen dus letten ze vooral op gewonnen geld. Als ze robin gaan bekijken komt hij totaal niet verdacht over en wordt het voor hen bijna onmogelijk om hem te verdenken/ontdekken. Als hij zo blijft verder doen dan wordt hij de mol en tevens ook de beste speler (qua gewonnen geld) en dat gaat dan weer tegen alles in...

Ik sluit hem niet uit, maar staat zeker niet hoog op mijn lijstje
Gebruikersavatar

ex-molinator21 feb 2017, 12:37

 3483  Uma
Noptje schreef:...
De spelers moeten de mol vinden aan de hand van verdacht gedrag en mislukte proeven. Zij hebben niet de luxe die wij hebben om afleveringen opnieuw te bekijken en te bestuderen dus letten ze vooral op gewonnen geld.
Bestudeer Hans eens - je zal merken dat hij heel veel (en zeker tijdens de eliminatieproeven) de anderen observeert. Zelf zou ik ook rekening houden met gewonnen en verloren geld, echter wat betreft de opdrachten waar ik zelf niet bij was, is de informatie die ik zou krijgen (van anderen dus) niet a priori betrouwbaar.
Noptje schreef:...Als ze robin gaan bekijken komt hij totaal niet verdacht over en wordt het voor hen bijna onmogelijk om hem te verdenken/ontdekken.
Enkel en alleen omwille van het geld dat hij "gewonnen" heeft? Voor zover ik me herinner had Gilles vorig jaar niet het meest geld "verloren".
Beware the tunnel ! 😉
Gebruikersavatar

Jansen21 feb 2017, 12:47

 3423  Yens
annelies-a.-a..vanbelle schreef:Eveline, het is Hans die het woord 'kwartel' vindt, niet Robin.
Inderdaad, je hebt helemaal gelijk: het was inderdaad Hans die het woord "kwartel" vindt 🙂. Maar.... zelfs dan is Robin nog steeds geen mol voor mij, ik wacht vol spanning op de nieuwe analyses in het "follow the money" topic 🙂.
Gebruikersavatar

bert.verhaegen21 feb 2017, 13:12

 129
Robin is sinds het begin al afgevallen voor mij als molverdachte. De manier waarop hij Bertrand afjoeg en extreem irriteerde met zijn gebrul tijdens de loopopdracht, en hoe hij daarna ostentatief bij de groep ging uitleggen dat Bertrand wel heel verdacht is door zo slecht te lopen. Het zou me verbazen als de makers de mol in het begin al op die manier in beeld brengen...
Gebruikersavatar

annelies-a.-a..vanbelle21 feb 2017, 14:51

 263
Oja, nog iets. Volgens mij wordt de mol gescreend op IQ en EQ. Het lijkt me van groot belang dat hij slimmer en sluwer is dan de meeste, zo niet alle kandidaten. Daarom vallen er voor mij al een paar af.
Gebruikersavatar

Noptje21 feb 2017, 15:29

 181
ex-molinator schreef: Enkel en alleen omwille van het geld dat hij "gewonnen" heeft? Voor zover ik me herinner had Gilles vorig jaar niet het meest geld "verloren".
Beware the tunnel ! 😉
Niet het meeste geld verloren idd, maar zeker ook niet het meeste geld gewonnen 😉

Ik zit voorlopig nog niet in een tunnel, vorig jaar daarentegen wel, gelukkig wel in de juiste. Er zijn er wel enkele die ik al zeker afschrijf als molkandidaat, robin zit daar niet bij.
Gebruikersavatar

sanandreus21 feb 2017, 17:28

 25
ook de leeuweproeg wordt enkel door zijn ingeving gewonnen (sleutel uit de geitemelk), de loopproef kon hij ook slabakken of toch op bertrand zijn tempo lopen