Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

billie.holiday21 feb 2017, 15:15

 462  Bert
Ik vroeg mij af of de mol wel degelijk een groen scherm te zien kreeg. Misschien kreeg hij het gezicht te zien van diegene met het rood scherm. We nemen allemaal aan dat hij een groen scherm te zien krijgt, maar als dit nu de manier was om hem te brieven . Volgend mij zal de mol er alles aan doen om de persoon met het rode scherm te helpen.
Gebruikersavatar

Jansen21 feb 2017, 15:26

 3423  Yens
billie.holiday schreef: Volgend mij zal de mol er alles aan doen om de persoon met het rode scherm te helpen.
Daar ben ik niet zeker van... door degene die als laatste eindigt in het spel toch in het spel te laten, veroorzaak je dat die persoon op zoek gaat naar een nieuwe mol, want voor die persoon moet het dan toch duidelijk zijn dat hij verkeerd zat met zijn verdenkingen.
Gebruikersavatar

Jansen21 feb 2017, 15:28

 3423  Yens
eveline.vanhemel schreef:...want voor die persoon moet het dan toch duidelijk zijn dat hij verkeerd zat met zijn verdenkingen.
En de hij in mijn zin is geen toeval 😉
Gebruikersavatar

Margot321 feb 2017, 15:31

 91
Dat denk ik dus ook niet.
Als mol zou ik juist zorgen dat de persoon met het rode scherm weggaat.
Die persoon weet namelijk wie het zeker niet is/ zijn. Dus die weet veel meer dan de anderen.
Ik denk dat ze de mol gewoon een groen scherm hebben gegeven.
Gebruikersavatar

frank.troch21 feb 2017, 16:08

 253  Yens
Margot3 schreef:Dat denk ik dus ook niet.
Als mol zou ik juist zorgen dat de persoon met het rode scherm weggaat.
Die persoon weet namelijk wie het zeker niet is/ zijn. Dus die weet veel meer dan de anderen.
Ik denk dat ze de mol gewoon een groen scherm hebben gegeven.
Als je als mol er mee voor zorgt dat de persoon met het rode scherm weggaat, verdien je 3.000 EUR. Niet de taak van de mol. Voor de mol kan het helemaal niet schelen wie er wel/niet op zijn/haar spoor zit. Enkel geld uit de pot houden is van belang. Al mag de mol wel niet té duidelijk te werk gaan, want als iedereen hem/haar kent gaan ze niet meer toestaan dat hij/zij saboteert :albino:
Gebruikersavatar

Heinz21 feb 2017, 19:50

Forum veteraan  427  Uma
billie.holiday schreef:Ik vroeg mij af of de mol wel degelijk een groen scherm te zien kreeg. Misschien kreeg hij het gezicht te zien van diegene met het rood scherm. We nemen allemaal aan dat hij een groen scherm te zien krijgt, maar als dit nu de manier was om hem te brieven . Volgend mij zal de mol er alles aan doen om de persoon met het rode scherm te helpen.
Dat zou wel een mooie creatieve manier zijn om de Mol op de hoogte te brengen! En leuk om in de laatste aflevering terug te zien.
Gebruikersavatar

skred23 feb 2017, 14:26

 110  Uma
Volgens mij heeft de mol de naam gezien van wie een rood scherm kreeg. Op die manier kon hij/zij in het gesprek proberen om de persoon met het rode scherm eruit te krijgen (want anders weet die meer).
Hieruit afleidend heeft de mol dan op de persoon met het rode scherm gestemd, dus Eline, Betrand of Sam. En als je er van kan uitgaan dat de mol daadwerkelijk tijdens het gesprek dit naar voor zou brengen (om de persoon met het rode scherm er echt uit te krijgen), dan zou de mol Annelies (Sam), Robin (Eline) of Eline (Bertrand) zijn.
Gebruikersavatar

Lieserd23 feb 2017, 16:55

 15
skred schreef:Volgens mij heeft de mol de naam gezien van wie een rood scherm kreeg. Op die manier kon hij/zij in het gesprek proberen om de persoon met het rode scherm eruit te krijgen (want anders weet die meer).
Hieruit afleidend heeft de mol dan op de persoon met het rode scherm gestemd, dus Eline, Betrand of Sam. En als je er van kan uitgaan dat de mol daadwerkelijk tijdens het gesprek dit naar voor zou brengen (om de persoon met het rode scherm er echt uit te krijgen), dan zou de mol Annelies (Sam), Robin (Eline) of Eline (Bertrand) zijn.
Ik snap de redenering, maar ik weet niet of je er zo maar van uit mag gaan dat de mol op de persoon met het rode scherm zou stemmen. Vergeet niet dat er dan ook geld verdiend zou worden.
Gebruikersavatar

oldgrumpy23 feb 2017, 17:05

 88
Lieserd schreef:Ik snap de redenering, maar ik weet niet of je er zo maar van uit mag gaan dat de mol op de persoon met het rode scherm zou stemmen. Vergeet niet dat er dan ook geld verdiend zou worden.

Neen, dat is volledig tegen het idee van de mol mijn inziens. De mol moet verhinderen dat er geld wordt verdiend.
De mol is zeker gebrieft(op welke manier dan ook) wie het rode scherm had. Ik zie geen enkele reden waarom hij dus op diegene zou stemmen die het rode scherm had.
Gebruikersavatar

ex-molinator23 feb 2017, 17:16

 3483  Uma
oldgrumpy schreef:Ik zie geen enkele reden waarom hij dus op diegene zou stemmen die het rode scherm had.
Op zich maakt het voor de mol niets uit, zolang diegene met het rode scherm maar niet gekozen wordt.
In de voorbije aflevering was het duidelijk dat de meerderheid op Annelies zou stemmen.

Nu kom ik even terug op een stelling (die ik ontkracht heb) dat de mol nooit op zichzelf zou stemmen omdat dit erop zou neerkomen dat hij zichzelf verdacht maakt.
Stel dat de mol dat ook denkt, dan kan (aangezien de meerderheid op Annelies zal stemmen) hij zelf stemmen op diegene met het rode scherm, en zo iemand anders verdacht maken.

Dit is iets typisch voor het programma DeMol, namelijk die dubbele lagen, en dit heb ik zelden, zeer zelden, in andere programma's gezien.
Gebruikersavatar

weyns196023 feb 2017, 17:56

 426
ex-molinator schreef:Op zich maakt het voor de mol niets uit, zolang diegene met het rode scherm maar niet gekozen wordt.
In de voorbije aflevering was het duidelijk dat de meerderheid op Annelies zou stemmen.

Nu kom ik even terug op een stelling (die ik ontkracht heb) dat de mol nooit op zichzelf zou stemmen omdat dit erop zou neerkomen dat hij zichzelf verdacht maakt.
Stel dat de mol dat ook denkt, dan kan (aangezien de meerderheid op Annelies zal stemmen) hij zelf stemmen op diegene met het rode scherm, en zo iemand anders verdacht maken.

Dit is iets typisch voor het programma DeMol, namelijk die dubbele lagen, en dit heb ik zelden, zeer zelden, in andere programma's gezien.
Ik volg ff niet: als de mol zijn (M/V) eigen naam opschrijft of van iemand anders voor een persoon die een rood scherm zou hebben gekregen, dan maakt hij toch niemand verdacht maar maakt hij toch enkel het lijstje langer van spelers die op het foute spoor zouden zitten en kan hij zo toch verwarring zaaien in de groep?
Gebruikersavatar

ex-molinator23 feb 2017, 18:11

 3483  Uma
weyns1960 schreef:Ik volg ff niet: als de mol zijn (M/V) eigen naam opschrijft of van iemand anders voor een persoon die een rood scherm zou hebben gekregen, dan maakt hij toch niemand verdacht maar maakt hij toch enkel het lijstje langer van spelers die op het foute spoor zouden zitten en kan hij zo toch verwarring zaaien in de groep?
Het is een reactie op
oldgrumpy schreef:...De mol is zeker gebrieft(op welke manier dan ook) wie het rode scherm had. Ik zie geen enkele reden waarom hij dus op diegene zou stemmen die het rode scherm had.
De bewering is dat de mol niet op de persoon met het rode scherm zal stemmen. Eerder was er een bewering dat de mol nooit op zichzelf zal stemmen.

Ik geef een reden aan waarom dat juist wel zou kunnen gebeuren > en in die situaties schept het dus wel verwarring zonder dat hijzelf daarom verdacht wordt.