Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

Fermgemold24 feb 2017, 16:40

 45
Dag speurders,

Ik ben zelf geen fanatieke noch ervaren molzoeker, maar ik stelde mij vragen bij de namen van de aap en leeuw in aflevering twee. Waarom hadden die twee dieren namen en bijvoorbeeld de geiten niet? Dat zijn toch huis-/boerderijdieren, die in mijn ervaring meestal een naam krijgen, al is het maar 'Kleine' of 'Witje'. Een aap een naam geven lijkt mij ook normaal, omdat het zo mensachtig is dat ik toch de neiging zou hebben om het aan te spreken. De leeuw vind ik maar raar.

Ik ben op dit forum gaan zoeken naar verklaringen, en vond ergens de uitleg dat 'Pielietjies' een zeer normale Afrikaanse bijnaam is, dus daar hou ik het op. Maar waarom stelt niemand Mojo in vraag? Enig gezoek op Google geeft mij dat het weleens als hondennaam gebruikt wordt, een personage in Marvel is (een slechterik), een pikante saus uit de Canarische Eilanden, een Engels muziektijdschrift, een Nederlands bedrijf dat concerten promoot, een amulet voor Hoodoodoeleinden, een uitgestorven zoogdier, een plaats in Indonesië en een volk waarover geen Wikipediapagina bestaat.

Ik heb geprobeerd op te zoeken of het normaal is om tamme en/of getrainde leeuwen een naam te geven, en of Mojo als naam voorkomt in Zuid-Afrika, maar ik kan niet veel vinden.

Iemand hier die een logische verklaring heeft voor de naam?
Gebruikersavatar

ex-molinator24 feb 2017, 16:56

 3483  Uma
"mojo" is een soort slang-woord in het Engels en houdt verband met je innerlijke krachten.

Je hoort het regelmatig in wat oudere liedjes (veel blues), o.a. Got my mojo working (door Modderige Wateren 😉 )
Gebruikersavatar

Fermgemold24 feb 2017, 16:59

 45
ex-molinator schreef:"mojo" is een soort slang-woord in het Engels en houdt verband met je innerlijke krachten.

Je hoort het regelmatig in wat oudere liedjes (veel blues), o.a. Got my mojo working (door Modderige Wateren 😉 )
Bedankt. Mijn fout was dat is urban dictionary vergeten checken was 😉