Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

ONBEKEND04 mar 2017, 13:47

 
eveline.vanhemel schreef:Ik geef mijn antwoord (heb dus wel gekeken) even terug in een spoiler.
SPOILER

Effe terug antwoorden in spoiler dan maar 😉
SPOILER
Gebruikersavatar

ONBEKEND04 mar 2017, 13:58

 
Dit lijkt nu toch allemaal een beetje TE toevallig niet? Gilles is de enige met de letter M, het andere team heeft dat niet terwijl ze zogezegd dezelfde set letters hebben. Met die M legt hij het woord merg, waarop hij kan zeggen dat ze meer uit hun pijp moeten komen....hint dat ze op de letter M moeten letten? Daarna legt hij ook nog het woord hint, waarbij hij zegt "een" hint en doet de woordwaarde x4 ipv x3 zoals het zou moeten.

Daar zit ergens een hint in, waarom x 4? Het woord pijp heeft 4 letters, rookt er iemand van de kandidaten pijpen? Geen idee, maar ik zou dan eerder richting Robin kijken. Want HOE kan Gilles zonder enige hulp van 1 van de scrabbelaars, de kans krijgen om zowel het woord merg als het woord hint te leggen. Die kans lijkt me toch klein als het niet voorbedacht is.
Gebruikersavatar

Noptje04 mar 2017, 14:11

 181
chicawah schreef:Ik wil niet.
als je het in een quote plaatst zie je het toch ook? 😃
Gebruikersavatar

chicawah.janssen04 mar 2017, 14:22

 8153
Noptje schreef:als je het in een quote plaatst zie je het toch ook? 😃
Ja, maar dan is het Een hint, niet De hint.
Gebruikersavatar

Noptje04 mar 2017, 14:35

 181
chicawah schreef:Ja, maar dan is het Een hint, niet De hint.
Huh? ik volg je ff niet 😃
Ik bedoel als jij haar spoiler citeert, dan zie je toch wat ze gepost heeft? Dus als je er niet op wil klikken is het toch beter van niet te citeren toch? Of hebben we het hier allebei over iets anders? 😛
Gebruikersavatar

chicawah.janssen04 mar 2017, 14:38

 8153
Noptje schreef:Huh? ik volg je ff niet 😃
Ik bedoel als jij haar spoiler citeert, dan zie je toch wat ze gepost heeft? Dus als je er niet op wil klikken is het toch beter van niet te citeren toch? Of hebben we het hier allebei over iets anders? 😛

Ik heb geciteerd maar niet naar de spoiler gekeken.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT04 mar 2017, 16:01

 767  Yens
Ik heb de aflevering daarnet (voor de zoveelste keer) nog eens herbekeken en volgens mij kan Hans toch echt wel niet de mol zijn en anders wist hij er volgens mij toch ook zeker niet vanaf waar dat gouden ei dan precies ergens in het doolhof lag. Wanneer hij het ei namelijk helemaal op het einde vindt, is zijn reactie echt zo super spontaan en is hij ook echt zo super blij, zodat ik niet anders kan doen dan gewoon blij voor hem te zijn en dan hem gewoon helemaal te geloven. Het kan natuurlijk ook nog altijd dat hij gewoon ook een heel goede acteur is, maar daar ga ik voorlopig gewoon nog helemaal niet vanuit. Hans is (zeker vanuit dit opzicht) dus (bijna) zeker geen/ niet de mol voor mij.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen04 mar 2017, 16:42

 8153
Het enige dat ik kan bedenken is dat de letters H, I, N, T en M op een of andere manier gemerkt waren, bv. door ergens een oneffenheid, zodat de mol kon voelen wat hij niet en Gilles wat hij wel moest pakken.
Gebruikersavatar

ONBEKEND05 mar 2017, 12:30

 
Zal wellicht weer nergens op slaan, maar dit kwam plots door mijn gedachten:

S = de letter aan het eind van de tunnel
x4 = Gilles deed x4 ipv x3 bij het woord hint
M = de letter die enkel Gilles heeft en het andere team niet

S4M :roll: ik geloof zelf niet eens dat hij de mol is.
Gebruikersavatar

ONBEKEND05 mar 2017, 17:41

 
Weet er iemand hoeveel er te winnen viel bij de opdracht met het doolhof? Ik heb blijkbaar dat bedrag gemist.
Gebruikersavatar

FlightWolf2394905 mar 2017, 17:56

 183
sandra.impe schreef:Weet er iemand hoeveel er te winnen viel bij de opdracht met het doolhof? Ik heb blijkbaar dat bedrag gemist.
Het aantal punten was het bedrag dat gewonnen kon worden
Gebruikersavatar

skred05 mar 2017, 18:11

 110  Uma
Het lijkt me alsof Sam bij het ei aan de ingang wat stond te staan om te verhinderen dat anderen daar zouden komen. Het was al tegen het einde van het spel aan en kon een afspraak zijn dat als het ei niet onmiddellijk gevonden werd, ze dit zouden uitstellen tot na het spel.
Lijkt me ook niet zo moeilijk om de 'moeilijke' letters onderaan de zak te steken, en de M bv bovenaan of in een apart zakje binnen de zak. Als Gilles alle 'gemakkelijke'letters binnen handbereik had, is het ook veel makkelijker om beter te scoren.... En te laten lijken alsof de tegenpartij het niet goed deed...
Dit gezegd zijnde, vraag ik me af waarom Robin een J nodig heeft en als GDC ze dan legt nog niks kan doen... Zelfs niet met 2 blancos...
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 17