Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

sherlock05 mar 2017, 21:17

 216
Voor zij die in de Sam-tunnel zitten: Gilles legt de "M" over een vlak met 2X LETTER WAARDE.

2 X 30 = 60, exact de som van Sams naam (20 + 10 + 20 = S + A + M).

En zo kunnen we ondertussen bij elke kandidaat uitkomen! :mrgreen:

(Behalve Eline... 😉 )
Gebruikersavatar

tom.hoebrechts06 mar 2017, 09:18

 20
In de tunnel ter hoogte van het gouden ei, staat er op de muur precies iets getekend. Ik hb echter niet de middelen om dit duidelijk te zien. Iemand dit nog opgemerkt?
Gebruikersavatar

beagle06 mar 2017, 10:19

 77
chicawah schreef:Ja, maar dan is het Een hint, niet De hint.

Geen verwijzing naar specifieke kandidaat, dus niet DE hint 😃 en dus geen spoiler :

Vond onderstaande link wel toepasselijk op het spel, met de struisvogels en de 35 te vinden eieren (42 letters in het spel, met 7 eieren bij R&A, blijven 35 eieren in de doolhof (ook zo aangeduid op eerste doolhofkaartje)
http://www.angrybirdsnest.com/angry-bir ... lkthrough/

Afterall, is n't this the age of gaming? Maar zoals gezegd, geen directe link naar een kandidaat...al bestaat er natuurlijk een angry Robin bird, en is onze menselijke Robin toch ook wel af en toe een beetje "angry"..... 😂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen06 mar 2017, 10:34

 8153
beagle schreef:al bestaat er natuurlijk een angry Robin bird, en is onze menselijke Robin toch ook wel af en toe een beetje "angry"..... 😂
😂 :mrgreen:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen06 mar 2017, 10:37

 8153
skred schreef:Het lijkt me alsof Sam bij het ei aan de ingang wat stond te staan om te verhinderen dat anderen daar zouden komen. Het was al tegen het einde van het spel aan en kon een afspraak zijn dat als het ei niet onmiddellijk gevonden werd, ze dit zouden uitstellen tot na het spel.
Prachtig stukje TV van onze tenor die "Eline met het gouden eiiii" zingt waarbij hij heel fotogeniek aan wat blaadjes plukt, maar toch kan ik niet geloven dat hij de mol is.
Als hij de mol is, is het in ieder geval een schattige, sympathieke mol 😃
Waarom zou Eline het ei hebben? Ofwel is Sam de mol en wil hij Eline verdacht maken (maar dan alleen bij de kijkers want de anderen waren er nooit bij), ofwel verdenkt Sam Eline echt. Het feit dat zij de anderen soms opdroeg bij een bepaald ei te blijven staan vonden ook anderen vreemd.

Waar ik blijf op sjieken is het feit dat Annelies en Robin aanvankelijk benadeeld waren omdat ze pas naar het gouden ei konden zoeken nadat de scrabble afgelopen was. Dat en het feit dat ze er totaal niets van bakten, vind ik toch wel verdacht.
Toen Gilles zei dat hij 2 scrabbelaars nodig had, zei Annelies meteen kordaat "ik". Het was ook zij die de letters uit de zak trok en later van "eeuw" "leeuw" maakte en daarbij niet van de gelegenheid gebruik maakte met die L iets te doen in de andere richting.
De anderen (Robin in mindere mate) probeerden allemaal onder de scrabble uit te komen, hoogst waarschijnlijk met het gouden ei in hun achterhoofd (wellicht in de gedachte dat dat in het beste geval een vrijstelling en in het slechtste geval een pasvraag betekende). De mol weet natuurlijk wat vasthangt aan het gouden ei en heeft het niet nodig.
Anderzijds deed Robin, die leek te twijfelen of hij zou scrabbelen maar het toch zonder weinig tegenkanting deed, bij de scrabble even idiote dingen als Annelies.
Twee mollen? Ik kan het eigenlijk niet geloven.
Dus wat Annelies betreft: ofwel kan ze gewoon totaal niet scrabbelen, ofwel is ze de mol.
Wat Robin betreft: ofwel is hij de mol, ofwel verdenkt hij Annelies en wilde hij haar in de gaten kunnen houden (we weten al dat hij een plakker is) en/of wilde hij zich verdacht maken bij de anderen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen06 mar 2017, 10:38

 8153
Mollenjager-DT schreef:Ik heb de aflevering daarnet (voor de zoveelste keer) nog eens herbekeken en volgens mij kan Hans toch echt wel niet de mol zijn en anders wist hij er volgens mij toch ook zeker niet vanaf waar dat gouden ei dan precies ergens in het doolhof lag. Wanneer hij het ei namelijk helemaal op het einde vindt, is zijn reactie echt zo super spontaan en is hij ook echt zo super blij, zodat ik niet anders kan doen dan gewoon blij voor hem te zijn en dan hem gewoon helemaal te geloven. Het kan natuurlijk ook nog altijd dat hij gewoon ook een heel goede acteur is, maar daar ga ik voorlopig gewoon nog helemaal niet vanuit. Hans is (zeker vanuit dit opzicht) dus (bijna) zeker geen/ niet de mol voor mij.
Mijn gedacht!
Gebruikersavatar

Mola Lisa06 mar 2017, 10:55

 328  Uma
Jammer dat we niet meer beelden krijgen over wie welke letter neemt in het doolhof. Het zou bv. interessant zijn om te zien wie de R heeft gevonden want volgens mij moet die toch ook dat "hok" gezien hebben dat toegang geeft tot de tunnel. Tenzij hij/zij daar Sam heeft zien bij staan of een gevaarlijk struisvogel ...
Gebruikersavatar

WIEISHET06 mar 2017, 11:31

 32
Mollenjager-DT schreef:Ik heb de aflevering daarnet (voor de zoveelste keer) nog eens herbekeken en volgens mij kan Hans toch echt wel niet de mol zijn en anders wist hij er volgens mij toch ook zeker niet vanaf waar dat gouden ei dan precies ergens in het doolhof lag. Wanneer hij het ei namelijk helemaal op het einde vindt, is zijn reactie echt zo super spontaan en is hij ook echt zo super blij, zodat ik niet anders kan doen dan gewoon blij voor hem te zijn en dan hem gewoon helemaal te geloven. Het kan natuurlijk ook nog altijd dat hij gewoon ook een heel goede acteur is, maar daar ga ik voorlopig gewoon nog helemaal niet vanuit. Hans is (zeker vanuit dit opzicht) dus (bijna) zeker geen/ niet de mol voor mij.
Hans zag er inderdaad spontaan gelukkig uit.
Zou Hans Sam gezien hebben toen deze aan de ingang van de tunnel stond? Want stel dat dat zo is, én hij zou Sam verdenken, én zijn vermoeden zou bevestigd worden door het feit dat het gouden ei inderdaad "bewaakt" werd? Dan is zijn vreugde dubbel (persoonlijk voordeel + sterker vermoeden dat hij op de juiste mol gokt).

Aan de andere kant, als Sam de mol zou zijn en hij "bewaakt" de ingang voor het gouden ei... Waarom neemt hij het ei dan zelf niet? Kans op een persoonlijk voordeel kan ook de mol goed uitkomen. Als Sam zou weten dat het ei daar lag, kon hij er bij de "rush naar het ei" zelf ook naartoe gelopen zijn... Hij kende dan de weg.
Gebruikersavatar

Frolva06 mar 2017, 11:55

 2204
chicawah schreef:Waarom zou Eline het ei hebben? Ofwel is Sam de mol en wil hij Eline verdacht maken (maar dan alleen bij de kijkers want de anderen waren er nooit bij), ofwel verdenkt Sam Eline echt. Het feit dat zij de anderen soms opdroeg bij een bepaald ei te blijven staan vonden ook anderen vreemd.
Dat Sam dacht dat Eline het gouden ei had, lijkt mij te komen doordat Eline vanaf een bepaald moment bij de scrabbelaars is gebleven om door te geven welke letters wel/niet nodig waren.
Wie blijft er nu bij de scrabbelaars, wetende dat er nog ergens een gouden ei ligt verstopt?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen06 mar 2017, 12:04

 8153
Frolva schreef:Dat Sam dacht dat Eline het gouden ei had, lijkt mij te komen doordat Eline vanaf een bepaald moment bij de scrabbelaars is gebleven om door te geven welke letters wel/niet nodig waren.
Wie blijft er nu bij de scrabbelaars, wetende dat er nog ergens een gouden ei ligt verstopt?
Goed opgemerkt!
Gebruikersavatar

Jansen06 mar 2017, 12:55

 3423  Yens
Frolva schreef:Wie blijft er nu bij de scrabbelaars, wetende dat er nog ergens een gouden ei ligt verstopt?
Behalve natuurlijk als je de mol bent :twisted:
Gebruikersavatar

ONBEKEND06 mar 2017, 13:34

 
Misschien weer ver gezocht, maar......
H = De letter waar de 3 keer woordwaarde van het woord HINT op ligt.
4 = Gilles rekent 4x ipv 3 x woordwaarde aan (of het blanco ei die Hans heeft weggegooid indien dat echt blanco was?)
N = De enige medeklinker die 3x in het doolhof ligt
S = De S die ligt ana het einde van de tunnel
H4NS?
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17