Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

oldgrumpy28 feb 2017, 15:48

 88
Frolva schreef:Scherp opgemerkt!

Vanaf de derde proef hadden ze allemaal samen moeten blijven net voor de rode lantaarn.

Maar eerlijk gezegd, had ik die bedenking niet gemaakt voordat ik deze post las. :mrgreen:
Ik vermoed omdat niemand Hans verdenkt als mol. Anders hadden ze hem toch nooit die lantaarn gegeven en alleen laten rijden.
Waarom ze bij derde proef niet wachten,is idd een goeie vraag. Dat zou een goeie mollenzet kunnen zijn
Gebruikersavatar

lode.bellens28 feb 2017, 16:10

 40  Uma
Toen Sam met de ketting aan het sukkelen was, vond ik het wel verdacht dat Hans niet in rondjes ging rijden. Of op z'n minst zigzag.
Gebruikersavatar

Social28 feb 2017, 16:15

 353  Uma
Die proef, en die erna lieten ons wel heel duidelijk zien dat heel de groep van dit jaar erg slecht is in samenwerken, communiceren en helder nadenken over een goede strategie.
Gebruikersavatar

oldgrumpy28 feb 2017, 16:31

 88
lode.bellens schreef:Toen Sam met de ketting aan het sukkelen was, vond ik het wel verdacht dat Hans niet in rondjes ging rijden. Of op z'n minst zigzag.
ja maar hij had toch makkelijk de proef kunnen laten mislukken. en alles staat of valt met zijn tijd.
hij had een gemiddelde van bijna 10.5 , da's serieus een stuk meer dan 10 /uur op die afstand
Gebruikersavatar

ex-molinator28 feb 2017, 17:21

 3483  Uma
lode.bellens schreef:Toen Sam met de ketting aan het sukkelen was, vond ik het wel verdacht dat Hans niet in rondjes ging rijden. Of op z'n minst zigzag.
In rondjes rijden kan beschouwd worden als even achteruit gaan. Alles hangt af hoe de proef exact geformuleerd was door GDC (Ik probeer dat deze avond na te kijken).
Gebruikersavatar

Rik28 feb 2017, 17:48

 122  Uma
[ external image ]
[ external image ]

Doorgeven mocht wel degelijk. Over achteruitrijden was er minder duidelijheid. Maar dat lijkt me niet zo verstandig als je om te beginnen al niet zeker bent dat je het fysiek gaat halen.

Mij deed het een beetje denken aan Gilles bij de metroproef vorig jaar. Waar tegen gezegd werd dat als er "maar €1000" gewonnen werd, dat hij door mocht.
Gebruikersavatar

Jansen28 feb 2017, 17:59

 3423  Yens
Rik schreef:Doorgeven mocht wel degelijk. Over achteruitrijden was er minder duidelijheid. Maar dat lijkt me niet zo verstandig als je om te beginnen al niet zeker bent dat je het fysiek gaat halen.
OK, dat is dan uitgeklaard 🙂 Misschien is het dan nuttig om eens te bekijken wie welke rol op zich neemt, op wie zijn aanraden een bepaalde rol wordt opgenomen, enz. Maar, uiteindelijk liep deze proef niet zo slecht af. Proef 1 en 2 lukken, proef 3 niet, en 3 personen vallen af en Hans haalt het binnen tijd.
Gebruikersavatar

OrthoMol28 feb 2017, 19:41

 219
'The cavalier of light' Hans heeft op zijn profiel prijken dat hij een weinig empathisch man is , wat zich al meermaals weerspiegeld heeft id afleveringen ( eigenlijk al vanaf de allereerste afl. alleen heb ik dit d'erstraks nog ns herbekeken en dan viel het me te binnen ) . Mogelijk maakt dit tot reden waarom hij bvb Sam tijdens de fietsproef geen schijn van kans geeft. Anderzijds is Hans ondernemend van aard, maar uitgerekend die karaktertrek zal hij inzetten in functie van zichzelf of om zn verdachtmaking te verdoezelen. Het switchen van bvb fietsen en/of lantaarn zal hij duidelijk genoeg vo de hoogte zijn geweest, maar controlefreak als hij is wil hij het licht graag in eigen hand houden. Er zijn zwz een aantal redenen waarom Hans achterop wil rijden 😉
Gebruikersavatar

Bakkieryer28 feb 2017, 20:34

 183  Sven
Woestijnmol schreef:Ja, daar dacht ik ook aan.
Waarom begon Hans geen cirkeltjes te rijden achteraan of zoiets om Sam de mogelijkheid te geven in het spel te blijven ?
Sam had geen ketting meer, de mol had de cruciale kettingbreker mee ( zie laatste aflevering 😉 ) en ze waren allebei ( Sam & Hans ) de plek van de proef al voorbij, dus als Sam nog terug wou gaan moest Hans mee. Op dat moment lag het gemiddelde tempo op ongeveer 9,9 km/h met het zwaarste stuk nog voor de boeg, dus Hans kon zich niet permitteren om nog pakweg een kwartier te verliezen om een Sam in de race te houden die toch niet meer ging kunnen fietsen. Gevolg : logische conclusie van zowel Sam als Hans dat het over en uit was voor Sam...
Gebruikersavatar

weyns196028 feb 2017, 21:06

 426
ex-molinator schreef:In rondjes rijden kan beschouwd worden als even achteruit gaan. Alles hangt af hoe de proef exact geformuleerd was door GDC (Ik probeer dat deze avond na te kijken).
Je kan ook de fiets in beweging houden door zelf rond je as te draaien en de fiets een cirkel te laten maken, dan staat die fiets niet stil en dat was denk ik de enige beperking i.v.m. de beweging van de fiets.
Gebruikersavatar

ex-molinator28 feb 2017, 22:15

 3483  Uma
weyns1960 schreef:Je kan ook de fiets in beweging houden door zelf rond je as te draaien en de fiets een cirkel te laten maken, dan staat die fiets niet stil en dat was denk ik de enige beperking i.v.m. de beweging van de fiets.
OK, is mogelijk, maar ik kan me de precieze bewoording van GDC niet herinneren en als Hans er ook niet zeker van is dan zal hij daar geen risico mee nemen.

Tuurlijk als de enige beperking is dat de fiets moet blijven bewegen (vooruitgaan) , dan is er een goe de tactiek te bedenken waarbij ook Sam nog op tijd binnen kon geraken (op voorwaarde dat het systeem uitgewerkt is op voorhand, moeilijk zonder de opdrachten op voorhand te kennen).
Gebruikersavatar

Bakkieryer01 mar 2017, 00:32

 183  Sven
weyns1960 schreef:Je kan ook de fiets in beweging houden door zelf rond je as te draaien en de fiets een cirkel te laten maken, dan staat die fiets niet stil en dat was denk ik de enige beperking i.v.m. de beweging van de fiets.
En ondertussen tikt de tijd genadeloos weg, zakt de gemiddelde snelheid zienderogen en wéét Hans dat hij het al heel lastig heeft én het nog een pak zwaarder gaat krijgen. Dan wil je niet nog een tijd met een fiets staan te jongleren terwijl de ander aan zijn fiets staat te klooien zonder het materiaal dat hij nodig heeft...
Dan is het toch logisch dat Hans doorgaat ? Sam bevestigt het btw zelf...