Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

joeri.hertogs28 feb 2017, 10:01

 24
Gilles zei aan het begin van de opdracht dat de rode lantaarn mocht gewisseld worden tijdens de opdracht.

Had de groep hier voordeel uit kunnen halen?
Was het misschien verstandig om Sam te laten wisselen met Hans vanwege het eventuele leeftijds- en conditieverschil?

Volgens mij heeft Bertrand gelijk en bestaat de hele groep uit 'kiekens zonder kop'. Er wordt maar weinig overleg gepleegd.
Gebruikersavatar

Frolva28 feb 2017, 10:23

 2204
joeri.hertogs schreef:Was het misschien verstandig om Sam te laten wisselen met Hans vanwege het eventuele leeftijds- en conditieverschil?

Volgens mij heeft Bertrand gelijk en bestaat de hele groep uit 'kiekens zonder kop'. Er wordt maar weinig overleg gepleegd.
De rode lantaarn is zowat het enige waarover wél overleg is gepleegd. 😉

De groep koos Hans net omwille van het feit dat hij een goede fietser is en dus 'zeker' het gemiddelde van 10 km/u moest kunnen halen.
Gebruikersavatar

joeri.hertogs28 feb 2017, 10:26

 24
Akkoord, maar dan denk ik aan vorig seizoen en vraag ik me af of Hans niet gewoon in een busje achteraan heeft kunnen meerijden met de crew, om dan op cruciale plekken weer op zijn fiets te springen. Een wissel zou zulke praktijken kunnen tegengaan.

Maar misschien denk ik te ver na 😃
Gebruikersavatar

Jansen28 feb 2017, 10:39

 3423  Yens
Volgens mij lag de lantaarndrager vast en mocht hij onderweg niet gewisseld worden.
Gebruikersavatar

masterveecee28 feb 2017, 10:55

 3547  Sven
eveline.vanhemel schreef:Volgens mij lag de lantaarndrager vast en mocht hij onderweg niet gewisseld worden.
Nee, kon gewisseld worden
Gebruikersavatar

ex-molinator28 feb 2017, 11:07

 3483  Uma
masterveecee schreef:Nee, kon gewisseld worden
Toch niet hoor.
Iedereen die ingehaald werd door de rode lantaarn, werd uitgeschakeld.
En om te kunnen wisselen moet de rode lantaarn altijd voorbij iemand (ofwel diegene die hem afgeeft, ofwel diegene die zich laat uitzakken om dan achter de oude lantaarn aan te nemen (en dus uitgeschakeld wordt).
Gebruikersavatar

Klopjacht28 feb 2017, 11:24

 3
ex-molinator schreef:Toch niet hoor.
Iedereen die ingehaald werd door de rode lantaarn, werd uitgeschakeld.
En om te kunnen wisselen moet de rode lantaarn altijd voorbij iemand (ofwel diegene die hem afgeeft, ofwel diegene die zich laat uitzakken om dan achter de oude lantaarn aan te nemen (en dus uitgeschakeld wordt).
Volgens mij kon er wel gewisseld worden (door te wisselen van fiets i.p.v. de lantaarn door te geven)

Sam laat zijn fiets liggen en loopt een beetje terug tot bij Hans. Sam neemt het stuur over en duwt de fiets verder. Hans loopt vooruit en fietst verder met de fiets van Sam (zonder ketting helaas niet direct uitvoerbaar)
= geen van beide uitgeschakeld
Gebruikersavatar

ex-molinator28 feb 2017, 11:32

 3483  Uma
Klopjacht schreef:Volgens mij kon er wel gewisseld worden (door te wisselen van fiets i.p.v. de lantaarn door te geven)

Sam laat zijn fiets liggen en loopt een beetje terug tot bij Hans. Sam neemt het stuur over en duwt de fiets verder. Hans loopt vooruit en fietst verder met de fiets van Sam (zonder ketting helaas niet direct uitvoerbaar)
= geen van beide uitgeschakeld
Er is dus iemand ingehaald ... en ... uitgeschakeld.
Gebruikersavatar

joeri.hertogs28 feb 2017, 11:34

 24
Gilles zei letterlijk dat men mag wisselen. Dus inderdaad van fiets wisselen had mogelijk geweest.
Gebruikersavatar

Nlls28 feb 2017, 11:40

 16
Is er ook niet meedere keren gezegd dat de lantaarn alleen in beweging moest blijven?

Dus deze mocht ook even in de andere richting wandelen zodat Sam evt toch in het spel zou blijven?

Of heb ik ergens iets gemist :roll:
Gebruikersavatar

Bakkieryer28 feb 2017, 11:46

 183  Sven
eveline.vanhemel schreef:Volgens mij lag de lantaarndrager vast en mocht hij onderweg niet gewisseld worden.
Dit mocht wel, de enige (fatale) beperkingen waren stilstaan , trager dan 10km/h gemiddeld rijden en voorbijgestoken worden door de rode lantaarn.
Het was dus van groot belang dat een goede fietser de rode lantaarn droeg ( Annelies en Eline zouden hopeloos buiten tijd geëindigd zijn, 30 km in 3 uur is daar geen sinecure! )
Ik ken de ( overigens prachtige )streek van Uniondale vrij goed, daar liggen de Swartbergen en ik kan je zeggen dat die met een bakkie ( 4x4, pick-up ) al stevige kost zijn, laat staan met een mountainbike voor onervaren en quasi ongetrainde fietsers. Het verbaast me dan ook niet dat Annelies en Eline zo snel de boot ingingen...

De beste optie zou misschien geweest zijn van de rode lantaarn aan Annelies te geven, die sowieso steeds laatst ging zijn, ze moest alleen zorgen dat ze nooit stilstond. Vervolgens dan met alle betere fietsers zo snel mogelijk naar alle proeven rijden, die afleggen en dan Hans of Davey terug sturen om de lantaarn op te halen ( ten koste van Annelies) en dan zo snel mogelijk naar de finish, in de hoop dat ze 10 km/h zouden halen. Als dat lukte hadden ze slechts 500€ verloren ipv nu 1500...
Gebruikersavatar

Woestijnmol28 feb 2017, 12:05

Forum veteraan  222
Nlls schreef:Is er ook niet meedere keren gezegd dat de lantaarn alleen in beweging moest blijven?

Dus deze mocht ook even in de andere richting wandelen zodat Sam evt toch in het spel zou blijven?

Of heb ik ergens iets gemist :roll:
Ja, daar dacht ik ook aan.
Waarom begon Hans geen cirkeltjes te rijden achteraan of zoiets om Sam de mogelijkheid te geven in het spel te blijven ?