Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

masterveecee28 feb 2017, 12:11

 3547  Sven
Woestijnmol schreef:Ja, daar dacht ik ook aan.
Waarom begon Hans geen cirkeltjes te rijden achteraan of zoiets om Sam de mogelijkheid te geven in het spel te blijven ?
ja man, cirkeltjes naar boven en naar beneden, lijkt mij wel een waste of energy 😛
Gebruikersavatar

Woestijnmol28 feb 2017, 12:14

Forum veteraan  222
masterveecee schreef:ja man, cirkeltjes naar boven en naar beneden, lijkt mij wel een waste of energy 😛
Naar links en recht, kan het rustig aan doen om zo uit te rusten....
Gebruikersavatar

Frolva28 feb 2017, 12:18

 2204
joeri.hertogs schreef:Gilles zei letterlijk dat men mag wisselen. Dus inderdaad van fiets wisselen had mogelijk geweest.
Gilles zei inderdaad letterlijk over de rode lantaarn: "Die mogen jullie doorgeven aan elkaar, maar de rode lantaarn moet altijd achteraan rijden"

Volgens mij mochten ze dus gerust de rode lantaarn van de ene fiets op de andere zetten, zolang de fiets met de lantaarn op maar laatst rijdt.

Elke fiets had achteraan op de bagagedrager trouwens 'iets' waar de stok met de rode lantaarn kon worden ingestoken, dus wisselen was heel eenvoudig.

Volgens mij trouwens best slim dat ze gekozen hebben voor een vaste rode lantaarn. 😉
Laatst gewijzigd door Frolva op 28 feb 2017, 12:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

ex-molinator28 feb 2017, 12:19

 3483  Uma
Nlls schreef:Is er ook niet meedere keren gezegd dat de lantaarn alleen in beweging moest blijven?

Dus deze mocht ook even in de andere richting wandelen zodat Sam evt toch in het spel zou blijven?

Of heb ik ergens iets gemist :roll:
Dit is wel een interessante denkpiste en een (naar mijn mening) manier om iemand anders die sneller kan fietsen (op het einde om de 10 km/u te halen) te laten overnemen. Maar ook dan wordt er dus wel altijd iemand uitgeschakeld.
Gebruikersavatar

Jansen28 feb 2017, 12:34

 3423  Yens
ex-molinator schreef:Dit is wel een interessante denkpiste en een (naar mijn mening) manier om iemand anders die sneller kan fietsen (op het einde om de 10 km/u te halen) te laten overnemen. Maar ook dan wordt er dus wel altijd iemand uitgeschakeld.
Inderdaad, en Hans heeft dat schitterend gedaan he 🙂
Gebruikersavatar

ex-molinator28 feb 2017, 12:37

 3483  Uma
eveline.vanhemel schreef:Inderdaad, en Hans heeft dat schitterend gedaan he 🙂
Ja, want rijden, trager rijden, afstappen en wandelen ... die wisselingen zijn ook belastend.
Gebruikersavatar

masterveecee28 feb 2017, 12:39

 3547  Sven
ex-molinator schreef:Ja, want rijden, trager rijden, afstappen en wandelen ... die wisselingen zijn ook belastend.
trager rijden is ook riskant om helemaal stil te vallen (ook letterlijk)
Gebruikersavatar

TRZNTRX28 feb 2017, 14:16

 46  Uma
Ik snap alleen niet waarom Sam het gewoon opgaf. OK, ik weet ook niet hoe je een ketting op een fiets legt, maar als je ziet dat het niet lukt, probeer dan te lopen met de fiets en vanaf dat het plat is of naar beneden gaat, kon hij zich laten bollen.
Ik zeg niet dat het zou lukken, maar het was toch het proberen waard vind ik.
Gebruikersavatar

Nlls28 feb 2017, 14:28

 16
Wat ik ook niet begrijp is, waarom ze bij de laatste proef niet of het toch proberen of tenminste wachten op Hans.
Mocht er niet gezwommen worden btw ipv het bootje te gebruiken?

De proef kon alleen maar slagen als Hans zijn gemiddelde haalde, waarom niet sowieso allemaal samen naar de meet rijden en Hans er op die manier doorsleuren?

Want als je ze aan de finish ziet staan als Hans aankomt, lijken ze mij toch al wat gerecupereerd, dus volgens mij hadden ze tijd genoeg...
De Mol wilt natuurlijk graag dat Hans het gemiddelde niet haalt, en wil al doorrijden zonder het laatste geld proberen binnen te halen...
Gebruikersavatar

ex-molinator28 feb 2017, 14:59

 3483  Uma
TRZNTRX schreef:Ik snap alleen niet waarom Sam het gewoon opgaf. OK, ik weet ook niet hoe je een ketting op een fiets legt, maar als je ziet dat het niet lukt, probeer dan te lopen met de fiets en vanaf dat het plat is of naar beneden gaat, kon hij zich laten bollen.
Ik zeg niet dat het zou lukken, maar het was toch het proberen waard vind ik.
De ketting was volgens mij nog niet op de juiste lengte ingesteld of zelfs nog open.

Lopen met een fiets aan de hand is nog vermoeiender en zo zou hij Hans ophouden.
Gebruikersavatar

ex-molinator28 feb 2017, 15:03

 3483  Uma
Nlls schreef:...
De proef kon alleen maar slagen als Hans zijn gemiddelde haalde, waarom niet sowieso allemaal samen naar de meet rijden en Hans er op die manier doorsleuren?
Goeie bedenking.
Plus: stel dat Hans het niet meer kon halen aan zijn tempo, dan had de lantaarn aan een meerijder gegeven kunnen worden, Hans kon achtergelaten worden en de anderen zouden dan sneller kunnen rijden en misschien toch de vereiste gemiddelde snelheid halen.
Gebruikersavatar

Frolva28 feb 2017, 15:40

 2204
Nlls schreef:De proef kon alleen maar slagen als Hans zijn gemiddelde haalde, waarom niet sowieso allemaal samen naar de meet rijden en Hans er op die manier doorsleuren?

Want als je ze aan de finish ziet staan als Hans aankomt, lijken ze mij toch al wat gerecupereerd, dus volgens mij hadden ze tijd genoeg...
Scherp opgemerkt!

Vanaf de derde proef hadden ze allemaal samen moeten blijven net voor de rode lantaarn.

Maar eerlijk gezegd, had ik die bedenking niet gemaakt voordat ik deze post las. :mrgreen: