Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

sherlock18 mar 2017, 08:45

 216
chicawah schreef:Ik denk dat Robin de mol is.
Annelies en Davey hebben hem door.
Eline niet. Zij verdenkt Davey of Annelies.
Dat is exact wat ik denk.

Nu, het opzet van de mol is heel tricky wat verdenkingen betreft. Zo zat er in seizoen 2 een dame in de finale die zelfs in de ultieme test nog helemaal fout zat! Niki dacht bij de allerlaatste evaluatie nog altijd dat Marianne de mol was in plaats van Hugo. Zo kan je je afvragen: hoe bleef die dan in hemelsnaam in het spel? Hadden de andere deelnemers die er uit lagen dan steevast nog minder vragen juist?

Vorig jaar was het duidelijker: zowel Cathy als Hanne wisten dat Gilles de mol was. Stijn zat fout.

Wat bizar is aan de verdenkingen: Robin. Hij beweert na de verdenking op Bertrand dat ie op Bertrand bleef stemmen. Die ligt er uit. Wanneer zijn vrouw komt laat ie weten op 2 personen te hebben gestemd maar beiden liggen er uit.

Dus Robin zat elke keer weer fout maar zit er nog steeds in?

Voorts mogen we mogelijks maandag het volgende extrapoleren. Als Eline er uit gaat, dan is Annelies NIET de mol. Want Eline heeft vrij consequent op haar gestemd, of liever: dat mogen we toch opmaken uit de beelden.

Davey laat niet meteen in zijn kaarten kijken maar bij zijn laatste echte verdenking lijkt het Robin te zijn. En Annelies heeft Robin ook al een poos in het vizier denk ik.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 mar 2017, 09:59

 8153
sherlock schreef: Robin...Wanneer zijn vrouw komt laat ie weten op 2 personen te hebben gestemd maar beiden liggen er uit.
Volgens mij was dit weer eens een (slecht gespeeld) stukje theater van hem (met hetzelfde onnozele stemmetje "verwonderde" hij zich bij het ontbijt in afl. 6 over het feit dat ze maar met 5 meer waren). Hij hoopte dat enkele anderen het zouden horen en bijgevolg concluderen dat hij niet de mol is.
O, wat is die kerel toch een slechte acteur!
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 mar 2017, 10:11

 8153
sherlock schreef:Zo zat er in seizoen 2 een dame in de finale die zelfs in de ultieme test nog helemaal fout zat! Niki dacht bij de allerlaatste evaluatie nog altijd dat Marianne de mol was in plaats van Hugo. Zo kan je je afvragen: hoe bleef die dan in hemelsnaam in het spel? Hadden de andere deelnemers die er uit lagen dan steevast nog minder vragen juist?
Ik herinner mij nog Niki's verblufte gezicht toen bleek dat haar mol de winnaar was. :mrgreen:

In het begin zijn de vragen een beetje een loterij.
Als je niet weet wie de mol is, kan je nog ver geraken door pure berekening. Stel dat er 6 mensen zijn met bruine ogen en 4 met blauwe ogen en ze vragen welke kleur ogen de mol heeft. Meer kans op bruin, dus je antwoordt bruin. Of de groep was opgesplitst in 7 - 3. Meer kans dat de mol bij de groep met 7 zat. En uiteraard weet je van jezelf welke kleur ogen je hebt, bij welke groep je zat...
Later wordt het moeilijker. Maar stel dat je een man verdenkt. De mol is een andere man, maar het antwoord op de vraag of de mol een man of vrouw is heb je juist.
Maar desondanks: op het einde helemaal fout zitten en toch de finale halen is een stunt.
Gebruikersavatar

ex-molinator18 mar 2017, 10:13

 3483  Uma
chicawah schreef:Volgens mij was dit weer eens een (slecht gespeeld) stukje theater van hem (met hetzelfde onnozele stemmetje "verwonderde" hij zich bij het ontbijt in afl. 6 over het feit dat ze maar met 5 meer waren). Hij hoopte dat enkele anderen het zouden horen en bijgevolg concluderen dat hij niet de mol is.
O, wat is die kerel toch een slechte acteur!
Bon, volgend jaar doe jij mee als de mol. Wedden dat ik je meteen ontmasker? 😛
Eigenlijk doodsimpel: 1e vraag die ik afzonderlijk aan elke kandidaat stel= wat vond je van de mol vorig jaar? Antwoord: pfff die irritante slechte acteur, bah ... 💡 end of search 😎
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 mar 2017, 10:26

 8153
ex-molinator schreef:Bon, volgend jaar doe jij mee als de mol. Wedden dat ik je meteen ontmasker? 😛
Eigenlijk doodsimpel: 1e vraag die ik afzonderlijk aan elke kandidaat stel= wat vond je van de mol vorig jaar? Antwoord: pfff die irritante slechte acteur, bah ... 💡 end of search 😎
Als ik net op dat ogenblik een black-out heb, antwoord ik toch "de beste mol ever" omdat mijn kortetermijngeheugen mij in de steek laat en ik bijgevolg aan Gilles denk 😛
Gebruikersavatar

niefpaarschoenen18 mar 2017, 12:01

 31
chicawah schreef:Ik denk dat Robin de mol is.
Annelies en Davey hebben hem door.
Eline niet. Zij verdenkt Davey of Annelies.
Denk ik ook. Eline verdenkt Davey: gedoe bij duiken en ze wou ook in de caravan toen Davey ging slapen. Annelies zit, denk ik, al een tijdje op Robin.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 mar 2017, 13:00

 8153
niefpaarschoenen schreef:Annelies zit, denk ik, al een tijdje op Robin.
Laten we dan maar hopen dat ze er niet af valt. Er zou wel eens wat meer krak kunnen zeggen dan alleen haar enkel. 😉
Gebruikersavatar

ex-molinator18 mar 2017, 13:49

 3483  Uma
niefpaarschoenen schreef:Annelies zit, denk ik, al een tijdje op Robin.
@chicawah:
Dat verklaart natuurlijk zijn irritant gedrag. 😎
Gebruikersavatar

annick.neskens18 mar 2017, 14:06

 128
eveline.vanhemel schreef:OK, dank je wel voor de uitleg 🙂. Voor mij springen er enkele dingen uit:

1. Davey heeft bij elke aflevering op iemand anders gestemd (of zegt dat hij gestemd heeft) en zit nog in het spel.
2. Eline zit al sinds afl. 1 op Annelies (weliswaar de eerste keer gedeeld met Bertrand) maar daarna consequent op Annelies.
3. Van Sam weten we NIETS

Toch wel opvallend vind ik. Het lijkt dat Davey om het even wie mag kiezen zonder er uit te vallen (verdacht!). Eline stemt dus elke keer op Annelies (of dat zegt ze toch). Van afl. 3 weten we niet wie ze verdenkt maar als ze in de andere afleveringen telkens Annelies verdacht, dan zal dat ook wel zo geweest zijn in afl. 3. Wat ik dan wel vreemd vind, is dat ze tijdens het groepsgesprek in afl. 3 insinueert dat Annelies het eerste rode scherm had. Dan Sam nog: het is toch ook wel vreemd dat hij nooit een naam noemt en dat de organisatie er blijkbaar ook niet in slaagt om een naam aan hem te ontfutselen.

Volgens mij zegt Eline in aflevering 6 (donkere kamer) duidelijk dat Davey haar mol is.
Gebruikersavatar

eva.timmermans18 mar 2017, 14:10

 21
Het enige wat we kunnen vaststellen door de spontane reactie van Eline is dat ze Davey verdenkt en omdat ze zo spontaan reageerde al niet de mol zelf is, de mol zal minder spontaan reageren dat hij of zij niet mag slapen. Bijgevolg heeft ze in de donker wel degelijk zijn geur geroken, door stress in zo'n pak in een warme regio zal ze vermoedelijk niet enkel parfum geroken hebben...

Bij Annelies kun je ervan uitgaan dat ze al heel lang op de juiste zit,ofwel Robin ofwel Davey. Heb ze nog geen duidelijke hint zien geven op wie, als ik eerlijk mag zijn...

Robin heeft al veel foute verdachte gehad maar is desondanks zo ver geraakt, dus lijkt logisch dat hij mogelijks de mol zou kunnen zijn. Als hij het niet is dan valt hij volgende keer hoogstwaarschijnlijk af, want de andere 2 zitten er nog duidelijker op...
Dus als Eline afvalt de volgende keer en niet Robin dan zitten Davey en Annelies op de juiste mol.

Davey heeft nog nooit een duidelijke verdenking uitgesproken, hij heeft vooral veel vingerwijzing gedaan( wat die doet is toch verdacht,zou het kunnen dat die de mol is?). Zo heeft hij van iedereen wel eens iets gezegd.

Als mol vind ik het net vreemd om zo duidelijk een persoon in verdenking te stellen die er nadien uitligt(vb Bertrand). Dat maakt jezelf toch verdacht want hoe kan hij er anders nog in blijven? Als mol wordt je toch gebrieft over wie er op u jaagt...Waardoor je toch als mol een verdachte gaat aanduiden die juist zit en er niet opeens uitligt...Of je gaat zoals Davey te werk en maakt geen overduidelijke verdenking....

Er was ook een duidelijk gesprek waarbij Davey zei tegen Robin dat hij de mol is en Robin antwoord alsof dat ook zo is met iedereen erbij...Dit vind ik van de programmamakers een te grote hint als ze het er zo in monteren...
Gebruikersavatar

dennis.pellegrims18 mar 2017, 17:14

 5
Hoe kan dit, VERDENKINGEN, test 3

Ik begrijp iets niet, in de verdenkingen, test 3, waarom hebben alle spelers die toen nog in het spel waren een stippellijn cirkel rond hun verdachte staan, enkel Marzena heeft een volledige rode cirkel rond haar verdachte, zij wed voorlaatste toen (het was die specifieke eleminatie – waarbij de voorlaatste afviel, Marzena dus.
Annelies had in die derde aflevering echter geen verdachte en heeft ook geen rode stippellijn rondom haar verdachte (een vraagteken).

Hoe komt dit? Of kan dit?

Diegene met een volledige rode cirkel staat is altijd de persoon die afviel.
Maar hoe interpreteer je de stippellijnen rode cirkel dan?

De speler die de minst juister antwoorden kan geven op de erleminatieproef is toch altijd degene die afvalt? Maar zijn bvb andere deelnemers die evenveel vragen konden beantwoorden als de laatste aangeduid in stippellijn rode cirkel?

Dank u hartelijk voor wat duidelijkheid.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT18 mar 2017, 18:25

 767  Yens
dennis.pellegrims schreef:Hoe kan dit, VERDENKINGEN, test 3

Ik begrijp iets niet, in de verdenkingen, test 3, waarom hebben alle spelers die toen nog in het spel waren een stippellijn cirkel rond hun verdachte staan, enkel Marzena heeft een volledige rode cirkel rond haar verdachte, zij wed voorlaatste toen (het was die specifieke eleminatie – waarbij de voorlaatste afviel, Marzena dus.
Annelies had in die derde aflevering echter geen verdachte en heeft ook geen rode stippellijn rondom haar verdachte (een vraagteken).

Hoe komt dit? Of kan dit?

Diegene met een volledige rode cirkel staat is altijd de persoon die afviel.
Maar hoe interpreteer je de stippellijnen rode cirkel dan?

De speler die de minst juister antwoorden kan geven op de erleminatieproef is toch altijd degene die afvalt? Maar zijn bvb andere deelnemers die evenveel vragen konden beantwoorden als de laatste aangeduid in stippellijn rode cirkel?

Dank u hartelijk voor wat duidelijkheid.
De rode stippellijnen staan er (volgens mij), omdat we niet weten wie er bij de eliminatie die aflevering de eerste keer het échte rode scherm had. Iedereen met een rode cirkel kon dus het rode scherm hebben gehad, toen hij de bril op dat moment op had. De reden dat er bij Annelies geen stippellijnen rode cirkel staat, in tegenstelling tot bij de andere kandidaten (met uitzondering van Marzena dan, die natuurlijk wel voorlaatste was en daarom dus die aflevering nog wel is afgevallen), is omdat Annelies zeker niet het (échte) rode scherm kan gehad hebben, aangezien zij werd aangeduid door de groep als degene met het rode scherm, waarna haar eerste (échte) scherm getoond werd en het zo dus duidelijk werd dat dat dus wel degelijk groen was, net zoals haar tweede scherm, waardoor we dus ook meteen wisten dat ze dus ook niet de voorlaatste was bij die eliminatie.