Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT03 mar 2017, 19:55

 767  Yens
In mijn opzicht hebben sommige kandidaten in de fietsproef zich ook wel weer expres wat verdacht gemaakt tegenover hun medekandidaten, maar wat mij hier, op de andere fora over 'De Mol' en in de laatste artikels over de 4de aflevering van 'De Mol' opvalt, is dat iedereen vindt of denkt dat Davey het in deze proef heel goed heeft gedaan en dat hij in deze opdracht ook heel hard zijn best heeft gedaan. Ik heb daar toch wel een paar bedenkingen bij, aangezien ik Davey ervan verdenk om de mol te zijn en ik hem daarom de laatste tijd zeer nauwlettend in het oog houdt. Ik vindt dat hij in deze opdracht toch ook wel weer een paar keer heel subtiel gesaboteerd heeft, vind ik. Om te beginnen neemt hij allereerst al meteen het voortouw en laat hij alles en iedereen dan ook gewoon al meteen achter, waardoor hij dus eigenlijk al heel snel verdeeldheid gaat zaaien in de groep bij deze opdracht. We weten natuurlijk ook niet of hij in de tussentijd (misschien op de momenten dat hij al als enige alleen bij de eerste 2 bijkomende opdrachten was) misschien nog wat contact met de crew of met de andere programmamakers heeft gehad. Bij de houthakkersproef heeft hij eigenlijk nog niet zo veel gedaan op het moment dat Robin en Bertrand bij hem aankomen, terwijl hij eerst (volgens de kaart die in de aflevering getoond wordt) toch een aanzienlijk grote voorsprong lijkt te hebben op hen en de rest van de groep kandidaten. Dan laat hij uiteindelijk Robin en Bertrand alleen achter bij de houthakkersproef, terwijl hij net goed genoeg gezien heeft dat Robin nog niet eens wilt proberen en dat ook Bertrand er op het eerste zich niet zo veel van bakt. Ik zie trouwens ook niet in waarom hij, als beste fietser van de 3, toch als eerste terug zou moeten vertrekken. Hij kon de opdracht het beste en hij zou de andere 2 wel inhalen tegen dat ze aan de volgende bijkomende opdracht aan zouden komen in mijn ogen, dus was het misschien toch wel slimmer geweest om Robin en Bertrand al eerst terug te laten vertrekken, op weg naar de volgende opdracht. Wanneer hij in de 2de opdracht ziet dat hij een ketting van één van de fietsen zal nodig hebben voor deze opdracht, neemt hij de ketting van zijn eigen fiets, terwijl hij toch wel de beste fietser is. Hij weet dus op dat moment op voorhand al heel goed dat er daarna dus waarschijnlijk iemand anders zal moeten achterblijven, omdat ze hem waarschijnlijk dus wel zullen vertrouwen. Wanneer dan ook Sam een tijdje later aankomt, maakt Sam niet veel later ('s avonds alleen voor/tegen de camera) dat Davey daar al zeker 20 minuten stond en dat er nog eigenlijk bijna niets gebeurd was. Wanneer niet veel later ook Robin en Bertrand aankomen bij de opdracht, probeert Davey hen te overtuigen om alleen al terug te vertrekken met de fiets van Robin of van Bertrand, die toch de 2 beste fietsers zijn na Davey (en Hans?). Zij gaan hier niet op in, omdat ze zelf (naar eigen zeggen) ook helemaal niets van de opdracht snappen, en ze vertrekken gewoon terug verder naar de derde opdracht, tot grote spijt van ('mol') Davey. Daarna kan Davey Sam wel overtuigen om op zijn fiets verder te vertrekken en, om ervoor te zorgen dat ook Sam achter de rode lantaarn terecht zal komen, neemt hij de kettingspanner mee, zodat hij de ketting zeker niet meer op tijd op zijn fiets zal kunnen leggen, voordat Hans er met de rode lantaarn is. Wat mij trouwens ook is opgevallen is, is dat wanneer Robin en Bertrand bij de derde bijopdracht aankomen, het nog redelijk licht is buiten en dat wanneer Davey daar dan eindelijk aankomt, het plots al veel donkerder is, terwijl hij (volgens de montage en volgens de lucht buiten) precies toch niet zo lang naar hen naar de derde opdracht is vertrokken. Daar verliezen ze dan weer onnodig tijd en kruipt ook Davey nog een keer de boot in om het te proberen. Bertrand kan Robin en Davey er uiteindelijk en gelukkig dan toch van overtuigen dat onbezonnen te werk gaan geen enkele zin heeft en dat ze dus beter gewoon verder naar de finish kunnen rijden, zodat ze het toch wel zeker halen (voor Hans). Ondertussen hebben ze, alweer mede dankzij Davey), weer heel wat tijd en geld (de 2000 euro van de derde opdracht) verloren. Ze halen het uiteindelijk dan toch met een gemiddelde van de rode lantaarn dat net hoog genoeg is om de proef dan toch te doen slagen, alhoewel ze toch wel heel wat geld verloren zijn aan de afvallers tijdens de fietsopdracht.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen03 mar 2017, 20:10

 8153
Mollenjager-DT schreef:In mijn opzicht hebben sommige kandidaten in de fietsproef zich ook wel weer expres wat verdacht gemaakt tegenover hun medekandidaten, maar wat mij hier, op de andere fora over 'De Mol' en in de laatste artikels over de 4de aflevering van 'De Mol' opvalt, is dat iedereen vindt of denkt dat Davey het in deze proef heel goed heeft gedaan en dat hij in deze opdracht ook heel hard zijn best heeft gedaan. Ik heb daar toch wel een paar bedenkingen bij, aangezien ik Davey ervan verdenk om de mol te zijn en ik hem daarom de laatste tijd zeer nauwlettend in het oog houdt. Ik vindt dat hij in deze opdracht toch ook wel weer een paar keer heel subtiel gesaboteerd heeft, vind ik. Om te beginnen neemt hij allereerst al meteen het voortouw en laat hij alles en iedereen dan ook gewoon al meteen achter, waardoor hij dus eigenlijk al heel snel verdeeldheid gaat zaaien in de groep bij deze opdracht. We weten natuurlijk ook niet of hij in de tussentijd (misschien op de momenten dat hij al als enige allee...
Plausibele uitleg. Alweer stof tot nadenken.
Inderdaad vreemd dat Davey Robin en Bertrand achterliet bij het hout, hij had het inderdaad zelf kunnen doen en hen later inhalen. Als hij de mol is, dan wist hij dat de volgende proef de ketting was. Had hij hen dan niet beter laten vertrekken? Hij wist dat zij die kettingproef niet zouden kunnen. Hij had dus nog wat tijd kunnen verkwanselen bij het hout tot Sam er was en dan het hout aan Sam overlaten. Veel kans dat Sam daar dan al afviel. En dan kon hij bij de ketting nog iemand anders hulpeloos achterlaten.

Ach, ik vind Davey zo sympathiek en dus hoop ik dat hij wint. Daarom ben ik misschien blind en wil ik in hem niet de mol zien.
Gebruikersavatar

eric.dethaey03 mar 2017, 20:24

 20
Davey zijn "kinderveloken" is na zijn vertrek van de kettingproef aangepast : zijn zadel is verhoogd. Dat kan hijzelf gedaan hebben wanneer er een zelfspannende zadelklem op de fiets staat of met een speciale tool (nimbus-sleutel).
Dus Davey heeft het met de fiets van Sam niet zo moeilijk gehad na zijn vertrek, zie zijn aankomst bij de kapotte boot en de aankomst bij GDC.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen03 mar 2017, 20:27

 8153
eric.dethaey schreef:Davey zijn "kinderveloken" is na zijn vertrek van de kettingproef aangepast : zijn zadel is verhoogd. Dat kan hijzelf gedaan hebben wanneer er een zelfspannende zadelklem op de fiets staat of met een speciale tool (nimbus-sleutel).
Dus Davey heeft het met de fiets van Sam niet zo moeilijk gehad na zijn vertrek, zie zijn aankomst bij de kapotte boot en de aankomst bij GDC.
Handig, de kennis van de vakman!

Davey had dus eigenlijk geen reden om te "klagen" over een te kleine fiets. Hij deed die uitspraak dus met een bedoeling...
Hmmm... weer stof tot nadenken.
Gebruikersavatar

OrthoMol03 mar 2017, 20:29

 219
Mateo schreef:Dat is mooi: de visie en uitleg van een vakman!

Prachtig, dat dit onderdeel dus 'Missing Link' blijkt te heten!
Wat goed om er een ervaren vakman bij te hebben, want nu vraag ik me alweer af waarom dat woord missing link nt één keer is gebruikt geweest in die proef ?
Trouwens, bij het herherbekijken van die proef, vraag ik me toch ook af waarom Davey feitelijk die sleutel bemachtiging zo ingewikkeld maakt :roll: . Hij had toch net evengoed Sam n pootje kunnen lichten tegen de boom zodat Sam de sleutel makkelijk kon pakken, of moest het werkelijk via die ketting gaan om geen geld te verliezen? Want als het makkelijk(er) kan, waarom dan de moeilijke weg kiezen??

Van die missing link zie je trouwens od grond naast Sam's fiets, ad andere kant, zo één deeltje liggen. Wij vroegen ons al af wat dat precies was 😉 . Ik zei hier thuis nog :"het lijkt metaalachtig iets te zijn, een ronding met een holte erin"

En zo zijn er mij nog een aantal andere beelden opgevallen
Laatst gewijzigd door OrthoMol op 03 mar 2017, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

OrthoMol03 mar 2017, 20:31

 219
chicawah schreef:Handig, de kennis van de vakman!

Davey had dus eigenlijk geen reden om te "klagen" over een te kleine fiets. Hij deed die uitspraak dus met een bedoeling...
Hmmm... weer stof tot nadenken.
Daar ben ik dus echt wel van overtuigd !
Gebruikersavatar

chicawah.janssen03 mar 2017, 20:44

 8153
aikoo.altitude schreef:Wat goed om er een ervaren vakman bij te hebben, want nu vraag ik me alweer af waarom dat woord missing link nt één keer is gebruikt geweest in die proef ?
Trouwens, bij het herherbekijken van die proef, vraag ik me toch ook af waarom Davey feitelijk die sleutel bemachtiging zo ingewikkeld maakt :roll: . Hij had toch net evengoed Sam n pootje kunnen lichten tegen de boom zodat Sam de sleutel makkelijk kon pakken, of moest het werkelijk via die ketting gaan om geen geld te verliezen? Want als het makkelijk(er) kan, waarom dan de moeilijke weg kiezen??

Van die missing link zie je trouwens od grond naast Sam's fiets, ad andere kant, zo één deeltje liggen. Wij vroegen ons al af wat dat precies was 😉 . Ik zei hier thuis nog :"het lijkt metaalachtig iets te zijn, een ronding met een holte erin"

En zo zijn er mij nog een aantal andere beelden opgevallen
Volgens mij moeten ze het volgens het boekje doen.

Ik heb de scène dus blijkbaar nog niet goed genoeg bekeken. Niet op gelet dat Davey een plastic zakje opentrok met zijn tanden, wel op gelet dat hij iets (een halve missing link?) bij Sam naast de fiets gooide - hij zei zelfs "Hier!" - voor hij ervandoor ging.
En inderdaad: Sam zoekt naar "da spannerke" en over een missing link wordt in heel die proef door niemand gerept.
Laatst gewijzigd door chicawah.janssen op 03 mar 2017, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen03 mar 2017, 20:49

 8153
We zitten hier nu wel de hele tijd bezig over de fietsproef - to cycle or not to cycle, that's the topic - waarbij we de Daveytunnel zijn ingesjeesd, maar ik ga mij nu ook eens verdiepen in wat Davey in het doolhof deed behalve (echt?) bang zijn van de struisvogels.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT03 mar 2017, 20:55

 767  Yens
chicawah schreef:Plausibele uitleg. Alweer stof tot nadenken.
Inderdaad vreemd dat Davey Robin en Bertrand achterliet bij het hout, hij had het inderdaad zelf kunnen doen en hen later inhalen. Als hij de mol is, dan wist hij dat de volgende proef de ketting was. Had hij hen dan niet beter laten vertrekken? Hij wist dat zij die kettingproef niet zouden kunnen. Hij had dus nog wat tijd kunnen verkwanselen bij het hout tot Sam er was en dan het hout aan Sam overlaten. Veel kans dat Sam daar dan al afviel. En dan kon hij bij de ketting nog iemand anders hulpeloos achterlaten.

Ach, ik vind Davey zo sympathiek en dus hoop ik dat hij wint. Daarom ben ik misschien blind en wil ik in hem niet de mol zien.
Ik vind Davey ook heel sympathiek en ik hoop ook echt nog stiekem wel dat Davey uiteindelijk 'De Mol' wint, maar net omdat ik hem zo sympathiek vindt hoop ik dan langst de andere kant ook weer dat hij dan weer juist wel de mol is, omdat hij er dan zeker tot op het einde in blijft. Het is eigenlijk een beetje doordat ik wou dat hij er zo lang mogelijk in bleef dat ik hem ben beginnen observeren en dat ik ben beginnen hopen en beginnen nadenken of hij misschien (hopelijk) niet de mol zou kunnen zijn. Daardoor ben ik toch in een bepaalde soort tunnelvisie terechtgekomen, denk ik, al hoop ik gewoon nog altijd dat hij er zo lang mogelijk, en zelfs liefst tot helemaal op het einde, in blijft. Om het met de (mooie) woorden van Hans te zeggen: "Ik wil gewoon dat 'hij' zo ver mogelijk komt, het is heel simpel. Ofwel in de vorm van de mol, ofwel als winnaar, of tweedes dat kan ook nog altijd." 😉 😃
Gebruikersavatar

eric.dethaey03 mar 2017, 20:58

 20
aikoo.altitude schreef:Wat goed om er een ervaren vakman bij te hebben, want nu vraag ik me alweer af waarom dat woord missing link nt één keer is gebruikt geweest in die proef ?
Trouwens, bij het herherbekijken van die proef, vraag ik me toch ook af waarom Davey feitelijk die sleutel bemachtiging zo ingewikkeld maakt :roll: . Hij had toch net evengoed Sam n pootje kunnen lichten tegen de boom zodat Sam de sleutel makkelijk kon pakken, of moest het werkelijk via die ketting gaan om geen geld te verliezen? Want als het makkelijk(er) kan, waarom dan de moeilijke weg kiezen??

Van die missing link zie je trouwens od grond naast Sam's fiets, ad andere kant, zo één deeltje liggen. Wij vroegen ons al af wat dat precies was 😉 . Ik zei hier thuis nog :"het lijkt metaalachtig iets te zijn, een ronding met een holte erin"

En zo zijn er mij nog een aantal andere beelden opgevallen
"Missing link" van een ketting is niet zo bekend bij het grote publiek.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen03 mar 2017, 21:01

 8153
Mollenjager-DT schreef:Ik vind Davey ook heel sympathiek en ik hoop ook echt nog stiekem wel dat Davey uiteindelijk 'De Mol' wint, maar net omdat ik hem zo sympathiek vindt hoop ik dan langst de andere kant ook weer dat hij dan weer juist wel de mol is, omdat hij er dan zeker tot op het einde in blijft. Het is eigenlijk een beetje doordat ik wou dat hij er zo lang mogelijk in bleef dat ik hem ben beginnen observeren en dat ik ben beginnen hopen en beginnen nadenken of hij misschien (hopelijk) niet de mol zou kunnen zijn. Daardoor ben ik toch in een bepaalde soort tunnelvisie terechtgekomen, denk ik, al hoop ik gewoon nog altijd dat hij er zo lang mogelijk, en zelfs liefst tot helemaal op het einde, in blijft. Om het met de (mooie) woorden van Hans te zeggen: "Ik wil gewoon dat 'hij' zo ver mogelijk komt, het is heel simpel. Ofwel in de vorm van de mol, ofwel als winnaar, of tweedes dat kan ook nog altijd." 😉 😃
Ik ben het met je eens. Vorig jaar had ik hetzelfde met Gilles.
Dus???
Gebruikersavatar

Frolva03 mar 2017, 21:06

 2204
chicawah schreef:Dus???
Davey zou vorig jaar de mol geweest zijn? :mrgreen:

En dit jaar Annelies. 😎
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12