Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

Jansen07 mar 2017, 12:35

 3423  Yens
Moldedju schreef:Bij begingeneriek van aflevering 5 werd "M*RG" weer duidelijk in beeld gebracht.
Zit hier niet meer in? Het normale puntentotaal van MRG is in elk geval 80 (het getal dat toch uit de HINT lijkt te komen).
MR-G is een merk van horloges en op het beeld dat ze laten zien komt de horloge van Gilles duidelijk in beeld.
Wie van de vijf heeft er een MR-G horloge aan? Ik meen in het begin te zien dat alleen Sam en Eline een horloge dragen.
Ik denk dat het leggen van het woord "HINT" gewoon diende om Robin en Annelies er op te wijzen dat hij een woord met de letter M in legde. Nadien legt hij "pijp" achter merg en geeft dan nog eens een hint: "het wordt tijd dat jullie uit jullie pijp gaan komen"... Hij wil de kandidaten doen nadenken en er op wijzen dat zij geen M hebben en zo het belang van het gouden ei benadrukken. Stel dat ze het wel doorhadden dan hadden ze misschien wel aangedrongen om het gouden ei te zoeken tijdens de scrabble proef. Ofwel hadden Robin en Annelies dit niet begrepen, of... ze hebben moedwillig gesaboteerd omdat ze niet wilden dat het gouden ei gevonden werd.
Gebruikersavatar

Moldedju07 mar 2017, 13:00

 507  Yens
eveline.vanhemel schreef:Ik denk dat het leggen van het woord "HINT" gewoon diende om Robin en Annelies er op te wijzen dat hij een woord met de letter M in legde. Nadien legt hij "pijp" achter merg en geeft dan nog eens een hint: "het wordt tijd dat jullie uit jullie pijp gaan komen"... Hij wil de kandidaten doen nadenken en er op wijzen dat zij geen M hebben en zo het belang van het gouden ei benadrukken. Stel dat ze het wel doorhadden dan hadden ze misschien wel aangedrongen om het gouden ei te zoeken tijdens de scrabble proef. Ofwel hadden Robin en Annelies dit niet begrepen, of... ze hebben moedwillig gesaboteerd omdat ze niet wilden dat het gouden ei gevonden werd.
Mmmm mergpijpjes , lekker 🙂
Gebruikersavatar

annelies-a.-a..vanbelle07 mar 2017, 14:07

 263
In de test met de Afrikaanse woorden (afl. 5) zie je op een bepaald moment duidelijk in beeld 'PAK MOL' - wat zou de connectie zijn met het Scrabble-spel?
Gebruikersavatar

ONBEKEND07 mar 2017, 14:26

 
eveline.vanhemel schreef:Ik denk dat het leggen van het woord "HINT" gewoon diende om Robin en Annelies er op te wijzen dat hij een woord met de letter M in legde. Nadien legt hij "pijp" achter merg en geeft dan nog eens een hint: "het wordt tijd dat jullie uit jullie pijp gaan komen"... Hij wil de kandidaten doen nadenken en er op wijzen dat zij geen M hebben en zo het belang van het gouden ei benadrukken. Stel dat ze het wel doorhadden dan hadden ze misschien wel aangedrongen om het gouden ei te zoeken tijdens de scrabble proef. Ofwel hadden Robin en Annelies dit niet begrepen, of... ze hebben moedwillig gesaboteerd omdat ze niet wilden dat het gouden ei gevonden werd.

Ik denk dat de missende M slaat op mol en dat het woord HINT die hij 4x woordwaarde doet, terwijl hij zegt jullie gaan wat meer uit jullie pijp moeten komen, slaat op een 4 letterwoord die we moeten zoeken, mogelijks het woord "pijp" die we ergens in verband moeten brengen.
Gebruikersavatar

skred07 mar 2017, 14:27

 110  Uma
nadat GDC zegt dat ze 'wel eens wat meer uit jullie pijp mogen komen', stelt Eline voor om de eieren stuk te smijten... misschien was dit de code voor de Mol om in actie te schieten... Oftewel wil hij met de 'pijp' duidelijk maken dat er een tunnel is...
Gebruikersavatar

Frolva07 mar 2017, 15:40

 2204
't Was een woordspeling met 'merg' (mergpijp). 😉

Maar het kan nog veel meer geweest zijn, natuurlijk. :mrgreen:
Gebruikersavatar

Moldedju07 mar 2017, 15:47

 507  Yens
skred schreef:nadat GDC zegt dat ze 'wel eens wat meer uit jullie pijp mogen komen', stelt Eline voor om de eieren stuk te smijten... misschien was dit de code voor de Mol om in actie te schieten... Oftewel wil hij met de 'pijp' duidelijk maken dat er een tunnel is...
Goed gevonden:-) De mol mag uit haar molpijp komen!
Gebruikersavatar

annie.delen15 mar 2017, 09:59

 238  Uma
Ik schreef eerder dat men met de overgebleven letters dansten op vier kon maken.

DANSEN TOP VIER

Kijk eens in de playlist van ELine en klikken
Gebruikersavatar

zwartemol19 mar 2017, 17:37

 121
In het begin van de scrabble proef krijgen Annelies en Robin een plan van het doolhof met de eieren erop,
op dit plan zijn er 7 doorkruist.


[ external image ]

vervolgens wordt aan ons het plan getoond van het doolhof :


[ external image ]


als je beetje beter kijkt zit er een verschil in....


[ external image ] [ external image ]


naast de aardbei rechts zie je juist onder de witte pijl een N (lijkt op n, dit enkel om de plaats te beschrijven )
op het plan dat ze kregen zie je daar een aanpassing ...
het lijkt alsof er daar een M is gemaakt...

Ben er nog niet uit wat of hoe, maar ergens moet er hier toch een hint zitten in combinatie met wat Gilles letterlijk uitsprak,
er is ook nog het feit van de woordwaarde 320 die niet klopte,
ik denk dat DE hint hier in dit gedeelte zit !

Mss zien jullie nog meer ?
Gebruikersavatar

ex-molinator19 mar 2017, 17:41

 3483  Uma
zwartemol schreef:...
naast de aardbei rechts zie je juist onder de witte pijl een N (lijkt op n, dit enkel om de plaats te beschrijven )
op het plan dat ze kregen zie je daar een aanpassing ...
het lijkt alsof er daar een M is gemaakt...
...
Ik zie niet wat je bedoelt hoor. Kan je geen image uploaden met een zelf aangebrachte pijl om het te verduidelijken?
Gebruikersavatar

zwartemol19 mar 2017, 17:47

 121
ex-molinator schreef:Ik zie niet wat je bedoelt hoor. Kan je geen image uploaden met een zelf aangebrachte pijl om het te verduidelijken?

[ external image ]
Gebruikersavatar

ex-molinator19 mar 2017, 17:52

 3483  Uma
zwartemol schreef:[ external image ]
Ja, 't is duidelijk een "aanpassing" maar ik kan er niks van maken.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7