Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

yevo19 mar 2017, 17:58

 281  Uma
Vorig jaar waren de producers trouwens te bang dat de hint te opvallend was en dat iedereen dan op Gilles zou zitten. Misschien willen ze het dit jaar dus iets subtieler doen.
Gebruikersavatar

zwartemol19 mar 2017, 17:59

 121
chicawah schreef:Ik snap niet goed wat je precies bedoelt en waar je naartoe wil.
Er lijken verschillen te zijn tussen de 2 plannen maar ik denk dat dit komt doordat het ene plan getekend is met de hand. Bovendien zie je het getekende plan uit een andere hoek, waardoor het er ingewikkelder uitziet.
Denk ik.

Het plan ligt op dezelfde manier, heb het hier zelfs afgedrukt, je ziet toch duidelijk dat er op het plan dat Gilles geeft iets is bijgetekend daar....

Waar naartoe weet ik niet, daarom vroeg ik ook hulp....
Gebruikersavatar

yevo19 mar 2017, 18:03

 281  Uma
Dit doolhof in het echt is hier trouwens gewoon een opgevulde plek. Geen idee of het daarmee iets te maken heeft.

[ external image ]
Gebruikersavatar

sherlock19 mar 2017, 18:06

 216
Tja, een mogelijke uitleg is dat bij het digitaliseren van die handgemaakte map voor de kijkers de ontwerper een bepaald deel niet heeft meegenomen omdat het te complex was, omdat ie het is vergeten, etc.

Niettemin wel bizar.

Maar heel die Scrabble proef staat, om Bouba te citeren, "een beetje te stinken". 🙂
Gebruikersavatar

ex-molinator19 mar 2017, 18:10

 3483  Uma
yevo schreef:Dit doolhof in het echt is hier trouwens gewoon een opgevulde plek. Geen idee of het daarmee iets te maken heeft.

[ external image ]
Rechtsboven in de hoek zie ik ook iets.
Ik kan van elke kandidaat telkens 2 letters vinden

de R en de I van Robin
de I en de E van Annelies
de V en de E van Davey
en de E en de I van Eline

Dit maakt het allemaal zo verwarrend :albino: :drunken:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen19 mar 2017, 18:14

 8153
ex-molinator schreef:Rechtsboven in de hoek zie ik ook iets.
Ik kan van elke kandidaat telkens 2 letters vinden

de R en de I van Robin
de I en de E van Annelies
de V en de E van Davey
en de E en de I van Eline

Dit maakt het allemaal zo verwarrend :albino: :drunken:
Bertrand en Hans waren er toen ook nog! Ergens een BEHA te zien? 😛
Gebruikersavatar

ex-molinator19 mar 2017, 18:16

 3483  Uma
chicawah schreef:Bertrand en Hans waren er toen ook nog! Ergens een BEHA te zien? 😛
Ik zoek enkel links met kandidaten die overblijven.

enne, op je vraag .. ja, in de kast met de handboeien 😛
Gebruikersavatar

zwartemol19 mar 2017, 19:47

 121
[ external image ]

dit gedeelte is ook aangepast, afgesloten eigenlijk.
Gebruikersavatar

Moldedju19 mar 2017, 20:22

 507  Yens
De p aan de ingang van de molpijp stond in elk geval ook niet op het plan dat Robin en Annelies hadden.
Gebruikersavatar

ex-molinator19 mar 2017, 21:16

 3483  Uma
Moldedju schreef:De p aan de ingang van de molpijp stond in elk geval ook niet op het plan dat Robin en Annelies hadden.
Ik heb het al eens geschreven. Er is zoveel aan de hand met dat scrabble en doolhof gedoe, en er is zoveel hierover geschreven, met allerlei correcties en verbanden met een gouden ei (dat ik op geen enkel manier met de mol kan linken) en met al of niet ingenomen cruciale posities, dat ik het totaal niet kan volgen.
Die enige die ik nog in overweging neem, is het woord "hint" gelegd door GDC (maar ik heb eerder het vermoeden dat dit naar een eerder gebeurd of nog te gebeuren iets verwijst), en de fout bij het berekenen van de waarde van een gelegd woord (x4 ipv x3). Dat laatste zou een verwijzing kunnen zijn naar Robin.

Maar hoezeer ik de andere theorieën ook probeer te begrijpen, ofwel zijn ze te vergezocht, ofwel ontgaat er me iets helemaal.
Gebruikersavatar

sherlock19 mar 2017, 21:34

 216
ex-molinator schreef:Ik heb het al eens geschreven. Er is zoveel aan de hand met dat scrabble en doolhof gedoe, en er is zoveel hierover geschreven, met allerlei correcties en verbanden met een gouden ei (dat ik op geen enkel manier met de mol kan linken) en met al of niet ingenomen cruciale posities, dat ik het totaal niet kan volgen.
Die enige die ik nog in overweging neem, is het woord "hint" gelegd door GDC (maar ik heb eerder het vermoeden dat dit naar een eerder gebeurd of nog te gebeuren iets verwijst), en de fout bij het berekenen van de waarde van een gelegd woord (x4 ipv x3). Dat laatste zou een verwijzing kunnen zijn naar Robin.

Maar hoezeer ik de andere theorieën ook probeer te begrijpen, ofwel zijn ze te vergezocht, ofwel ontgaat er me iets helemaal.
Alweer 100% akkoord met jou, ex-molinator.

Volgens mij heeft de productie daar enkele dingen over het hoofd gezien, maar "EEN HINT" en die "80 punten" staan overeind als een burcht. Als dat niet als hint in de allerlaatste aflevering opduikt, voorwaar, dan hang ik mijn mollenjagersjas aan de haak!
Gebruikersavatar

ex-molinator19 mar 2017, 21:36

 3483  Uma
sherlock schreef:Alweer 100% akkoord met jou, ex-molinator.

Volgens mij heeft de productie daar enkele dingen over het hoofd gezien, maar "EEN HINT" en die "80 punten" overeind als een burcht. Als dat niet als hint in de allerlaatste aflevering opduikt, voorwaar, dan hang ik mijn mollenjagersjas aan de haak!
Dat is in ieder geval veiliger dan je huis en aanhangels erop te verwedden ( en een stuk beter voor je maag-darmstelsel dan een kleerkast met toebehoren te moeten opeten). 😉
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7