Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

chicawah.janssen28 feb 2017, 09:54

 8153
Ik herinner mij niet wie het eerste woord (VERWEN ) op zo'n stomme plaats gelegd heeft. Dat was gewoon een inkoppertje voor Gilles. Zelfs wie zelden scrabbelt moet dat toch beseffen? Ze konden dat woord gerust enkele plaatsjes meer naar links gelegd hebben.
Bij de scrabble speelden ze enorm zwak: er zijn meerdere voorzetjes gegeven zodat Gilles maar hoefde te scoren.
Ze stuurden de lopers ook niet aan.
En Robin maar commanderen dat ze een J moesten halen, maar het "verkeerde" ei mochten ze niet weggooien. Moeilijk om dan die J te gaan halen toch?
Trouwens: een (goede) scrabbelaar roeit met de riemen die hij heeft en zit niet eeuwen te wachten op die ene ontbrekende letter om toch maar een bepaald woord te kunnen leggen.
Eerlijk: had ik daar gestaan met een "verkeerd" ei, ik had het naar Robins kop gesmeten. Die mens kan zoooo irritant zijn. En maar commanderen en foeteren op de rest terwijl hij er zelf vaak niets van bakt. Daarom alleen al kan hij voor mij de mol niet zijn. Alle vorige mollen saboteerden subtiel, maar vooral: ze hadden respect voor de anderen en kafferden ze niet uit.
Als Annelies de mol is, dan vind ik haar maar een flauwe mol. Ze doet eigenlijk nooit iets (zie topics bij Annelies) en lijkt er vaak niet helemaal bij te zijn. Een flauwe manier van saboteren toch?
Gebruikersavatar

bert.verhaegen06 mar 2017, 14:49

 129
Weet iemand hoe het komt dat Annelies en Robin eerst een woord van zes letters leggen (verwen) en dat er in het beeld nadien nog twee eieren bij hen overblijven? De andere kandidaten hadden nog geen andere eieren gebracht en ze hadden in het begin maar 7 letters/eieren.
Gebruikersavatar

masterveecee06 mar 2017, 14:56

 3547  Sven
Hmmmmmmmmm, daar zit iets in. Tenzij het een montage-foutje was...
Gebruikersavatar

ONBEKEND06 mar 2017, 14:59

 
Inderdaad, je hebt gelijk, maar denk ook een montage-fout, iemand zal in die tussen tijd al een nieuwe letter gebracht hebben.
Gebruikersavatar

Frolva06 mar 2017, 15:00

 2204
bert.verhaegen schreef:De andere kandidaten hadden nog geen andere eieren gebracht en ze hadden in het begin maar 7 letters/eieren.
Dat weten we natuurlijk niet zeker.

Over het eerste woord is een tijdje nagedacht. De eerste letters in het doolhof laten redelijk dicht bij de ingang.
De kans lijkt mij groot dat op het ogenblik dat het eerste woord werd gelegd en al kandidaten met nieuwe letters klaarstonden. Andere verklaring is volgens mij niet mogelijk. 😉
Gebruikersavatar

Janneman06 mar 2017, 15:02

 50  Yens
Vrij zeker dat het een montage-foutje was.
Wanneer Gilles verwen'de' legt, hebben ze al weer 2 eieren, maar wanneer Davey met zijn T komt aangelopen zie je dat een van de twee plaatsen van die eieren (nét in beeld) nog niet bezet is. Deze twee beelden zijn dus van plaats gewisseld.
Gebruikersavatar

Tdmol06 mar 2017, 18:52

 2
Scrabblebord
Eerst legt Robin het woord leeuw en dan legt Gilles het woord hint dus dat kan zeggen dat leeuw een hint is. Als dat zo is gaan we terug naar aflevering 2 waar Robin de LEEUWENkooi binnen gaat.
Robin mol= hint
Gebruikersavatar

chicawah.janssen06 mar 2017, 19:11

 8153
Tdmol schreef:Scrabblebord
Eerst legt Robin het woord leeuw en dan legt Gilles het woord hint dus dat kan zeggen dat leeuw een hint is. Als dat zo is gaan we terug naar aflevering 2 waar Robin de LEEUWENkooi binnen gaat.
Robin mol= hint
Nice! En een veeeeeeeeel eenvoudiger verklaring voor de hint.
Maar was het niet Annelies die van EEUW LEEUW maakte?
En dan zitten we nog met het feit dat Gilles de punten x4 deed ipv x3.
Gebruikersavatar

Molliarty06 mar 2017, 19:15

 157
Het is mooi maar...
Robin laat Annelies de letters trekken.. Ook Gilles zou random letters getrokken hebben.. En wat als ze een ander woord hadden gelegd en/of andere letters gekregen hadden..
Dan zou er handmatig al door regie andereletters inmoeten gestoken zijn en dacht niet dat zo'n dingen gedaan werd..

Kan ook mis zijn eh... 🙂
Gebruikersavatar

ONBEKEND06 mar 2017, 19:30

 
Het woord HINT s veel later gelegd, hier de volgorde:

A en R: VERWEN
Gilles: verwenDE
A en R: *EUw
Gilles: CeNT
A en R: Leeuw
Gilles: leeuwTJE
A en R: *TOF
Gilles: Pof
A en R: ZoND
Gilles: M*RG
A en R: centJ*
Gilles: ZeIS
A en R: lACHT
Gilles: HINt
A en R: BIPs
Gilles: YiN
A en R: eX
Gilles: pAK

Daarna blijven nog de letters QUGOYKPSAN over in het doolhof en de letters SIA en een blanco over op het bordje van A en R.
Gebruikersavatar

ONBEKEND06 mar 2017, 20:20

 
sandra.impe schreef:Het woord HINT s veel later gelegd, hier de volgorde

Daarna blijven nog de letters QUGOYKPSAN over in het doolhof en de letters SIA en een blanco over op het bordje van A en R.

SID blijft over ipv SIA, sorry.
Gebruikersavatar

weyns196006 mar 2017, 20:24

 426
sandra.impe schreef:SID blijft over ipv SIA, sorry.
Ik dacht dat er nog 5 eieren op het bord stonden?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7