Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

Noptje07 mar 2017, 00:31

 181
Ge ziet toch wel hoe goed Annelies en haar man voor elkaar gemaakt zijn he? Na twee minuten al allebei uitgeschakeld.
Ik vond dat hilarisch! 😃

Maar in deze opdracht kwam Davey voor mij wat verdacht over. Mensen gaan nu waarschijnlijk meteen denken, maar nee jong, den Davey die ging toch als enige voor da geld? Klopt idd. Maar laat ons er gewoon even vanuit gaan dat hij de mol is.
Dan weet hij dat hij als enige moet overschieten om het geld te verdienen (geen idee of dit vanaf het begin zo was, of dat de spelregels halfweg veranderd geweest zijn, moet ik nog herbekijken). Het is voor de makers ook gemakkelijk om de vrijstelling te geven aan hand van de positie van Davey. Zo zorgen ze ervoor dat er geen geld verdiend wordt, en dat hun mol een vrijstelling heeft.

Dan kun je natuurlijk redeneren van waarom maakt het voor hen iets uit of de mol een vrijstelling heeft of niet?
Mja op zich maakt dat niets uit, maar het omgekeerde is ook waar: Het maakt hen ook niks uit of Robin, of Sam, of Hans of wie dan ook die vrijstelling in handen krijgt, er valt toch iemand af. En zo wordt Davey misschien ook minder verdacht omdat hij zichzelf toch zo goed heeft ingezet voor het geld... En zo heeft Davey, na 5 afleveringen nog steeds niet moeten kijken of hij geslaagd is voor de eliminatieproef of niet.

Tis maar een mening he... 🙂

Hmm ik dat deze verzeker beter in Davey zijn subforum geplaatst. Mijn excuses!
Gebruikersavatar

fréderic.chevalier07 mar 2017, 00:35

 20
Door Eline, zijn vriendin, Robin en diens vrouw in de laatste seconden af te knallen heeft hij de pot wel 2.000€ opgebracht (ttz. Verdween niet)
Vooral de reflex om zijn vriendin ook uit te schakelen is slim en de mol had dit gemakkelijk kunnen " vergeten" (zie Hans).
Gebruikersavatar

Noptje07 mar 2017, 01:30

 181
fréderic.chevalier schreef:Door Eline, zijn vriendin, Robin en diens vrouw in de laatste seconden af te knallen heeft hij de pot wel 2.000€ opgebracht (ttz. Verdween niet)
Vooral de reflex om zijn vriendin ook uit te schakelen is slim en de mol had dit gemakkelijk kunnen " vergeten" (zie Hans).
Klopt! Maar je maakt jezelf wel minder verdacht als je zoiets doet, want dat effect heeft hij op jou ook blijkbaar, dus misschien ook wel op de kandidaten?
Daarbij staat de groepspot redelijk laag vind ik persoonlijk, en misschien de makers ook, dus is het wel toegelaten?
Gebruikersavatar

Rik07 mar 2017, 01:56

 122  Uma
Ik vond Davey desondanks toch ook wel heel verdacht. Maar na het vertrek van Hans zal ik me moeten bezinnen. Geen idee even.
Gebruikersavatar

Bumblebee07 mar 2017, 02:06

 13
Is moeilijk om van die proef iets te kunnen besluiten. Stel dat sam of annelies de mol waren, hebben ze geen kans gehad om iets uit te steken. Zelfs al ken je de proef, als je al eens gepaintballed hebt, weet je dat het moeilijk zal zijn om in het spel te blijven.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 mar 2017, 07:24

 8153
fréderic.chevalier schreef:Door Eline, zijn vriendin, Robin en diens vrouw in de laatste seconden af te knallen heeft hij de pot wel 2.000€ opgebracht (ttz. Verdween niet)
Vooral de reflex om zijn vriendin ook uit te schakelen is slim en de mol had dit gemakkelijk kunnen " vergeten" (zie Hans).
Davey wist goed wat hij deed. Hij had vooraf al aan Margo gezegd dat hij haar ging moeten afknallen. Hans zou niet vergeten zijn Carine af te knallen, hij had het gewoon niet over zijn hart kunnen krijgen dat te doen (zei hij achteraf zelf).
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 mar 2017, 07:32

 8153
Rik schreef:Ik vond Davey desondanks toch ook wel heel verdacht. Maar na het vertrek van Hans zal ik me moeten bezinnen. Geen idee even.
Ik weet niet wat ik ervan moet denken. In ieder geval pakte Davey het (weer eens) heel pragmatisch en kalm aan. Bij de GPS opdracht bleef hij ook rustig. Doe hem dat maar eens na met Robin aan de andere kant van de lijn 😉
Ik hoop dat Davey wint (dan winnen Robin en Annelies niet, haha) of, als hij niet wint, de mol is.
Gebruikersavatar

Rik07 mar 2017, 08:47

 122  Uma
Niet alleen bleef hij kalm met Robin aan de andere kant van de lijn, hij probeerde hem nog te kalmeren ook! Al kwam er een "dikke idioot" op het einde achter :-P
Ik ben door deze aflevering echt wel gissende. Heb het desondanks ook weer in een "mlog" gegoten omdat ik dat nodig heb. Daardoor kijk ik meteen een tweede keer en dan zie je al andere dingen.

mijn mlog:
https://foursunsblog.com/2017/03/07/mlo ... jn-scherm/
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 mar 2017, 09:21

 8153
Rik schreef:Niet alleen bleef hij kalm met Robin aan de andere kant van de lijn, hij probeerde hem nog te kalmeren ook! Al kwam er een "dikke idioot" op het einde achter :-P
/
Heb ik ook gehoord :mrgreen:
Gebruikersavatar

Mke07 mar 2017, 09:26

 112
Rik schreef:Ik vond Davey desondanks toch ook wel heel verdacht. Maar na het vertrek van Hans zal ik me moeten bezinnen. Geen idee even.
Ik vond hem ook verdacht...
Zijn tactiek was schitterend, niet evident om dit uit te denken zonder voorkennis (of tijd om erover na te denken) lijkt mij.
Volgens mij is de automatische reflex op dat moment om weg te lopen en je te verstoppen. Maar misschien is die jongen gewoon sterk in dat soort strategische spelletjes... aaargh!
Gebruikersavatar

masterveecee07 mar 2017, 10:03

 3547  Sven
Mke schreef:Ik vond hem ook verdacht...
Zijn tactiek was schitterend, niet evident om dit uit te denken zonder voorkennis (of tijd om erover na te denken) lijkt mij.
Volgens mij is de automatische reflex op dat moment om weg te lopen en je te verstoppen. Maar misschien is die jongen gewoon sterk in dat soort strategische spelletjes... aaargh!
Heb ik ook wel gedacht: "Wat zou ik doen bij het spel, als alles zo veel verandert??".
We zien natuurlijk wel maar het spel in een montage die veel korter is
Gebruikersavatar

matthias.bouquet12 mar 2017, 15:07

 171
Vonden jullie dat shot van die sprinkhanen (Phymateus viridipes) ook niet wat random? Ik weet niet of er iets achter zit hoor.