Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

Jansen12 mar 2017, 15:24

 3423  Yens
matthias.bouquet schreef:Vonden jullie dat shot van die sprinkhanen (Phymateus viridipes) ook niet wat random? Ik weet niet of er iets achter zit hoor.
Die sprinkhanen waren me ook opgevallen en misschien zit er ook wel een tip in... In normale houding is het een redelijk onopvallende groene sprinkhaan die zich heel goed camoufleren in struikgewas:

[ external image ]

Als hij zich echter bedreigd voelt, dan toont hij zijn opvallende ondervleugels:

[ external image ]

Met andere woorden een ander "verkleurmannetjie" 🙂.

P.S. Of natuurlijk puur toeval 🙂
Gebruikersavatar

ONBEKEND12 mar 2017, 15:39

 
matthias.bouquet schreef:Vonden jullie dat shot van die sprinkhanen (Phymateus viridipes) ook niet wat random? Ik weet niet of er iets achter zit hoor.
SPOILER
Gebruikersavatar

jules.depreter12 mar 2017, 16:12

 1
Davey was in het midden gebleven bij het paintballen voor het geld.
Gebruikersavatar

ex-molinator12 mar 2017, 16:15

 3483  Uma
chicawah schreef:Davey wist goed wat hij deed. Hij had vooraf al aan Margo gezegd dat hij haar ging moeten afknallen. Hans zou niet vergeten zijn Carine af te knallen, hij had het gewoon niet over zijn hart kunnen krijgen dat te doen (zei hij achteraf zelf).
Maar hij had wel zichzelf kunnen uitschakelen (en dus Carine ook). Nu ja, hij had er niet aan die optie gedacht (waar ik wel kan inkomen)..
Gebruikersavatar

matthias.bouquet12 mar 2017, 16:24

 171
sandra.impe schreef:
SPOILER
Ik vrees dat je zelf helemaal niet doorhebt wat je post. De acacia is geen type sprinkhaan maar een boom, en deelt in het Engels de onfortuinlijke naam 'locust' met treksprinkhanen. Daarom is de titel in jouw bron verkeerd vertaald.
Los van dat is het wel zo dat beide soortengroepen in het Engels een gemeenschappelijke etymologische oorsprong hebben, die terugvoert op Johannes de Doper. Deze laatste droeg volgens het evangelie van Marcus als een echte asceet kledij van kamelenhaar en leefde van treksprinkhanen en honing. Dus daar heb je de link, maar ik vrees dat dit nu toch wel echt een stapje te ver is.
Gebruikersavatar

ONBEKEND12 mar 2017, 16:26

 
Dat had ik door ja.
Gebruikersavatar

Jay-Lo12 mar 2017, 16:35

 1690  Sven
matthias.bouquet schreef:Vonden jullie dat shot van die sprinkhanen (Phymateus viridipes) ook niet wat random? Ik weet niet of er iets achter zit hoor.
Degenen die ze laten zien zijn de Phymateus Leprosus.
[ external image ]
Deze dus.
Gebruikersavatar

matthias.bouquet12 mar 2017, 16:39

 171
sandra.impe schreef:Dat had ik door ja.
Als je twee willekeurige woorden googlet (in jouw geval 'Robin' en 'sprinkhaan') kom je altijd wel op resultaten uit, ik zou er niet te veel achter zoeken.
Gebruikersavatar

matthias.bouquet12 mar 2017, 16:40

 171
Jay-Lo schreef:Degenen die ze laten zien zijn de Phymateus Leprosus.
[ external image ]
Deze dus.
Dank u wel, ik zat ernaast.
Gebruikersavatar

ONBEKEND12 mar 2017, 16:54

 
matthias.bouquet schreef:Als je twee willekeurige woorden googlet (in jouw geval 'Robin' en 'sprinkhaan') kom je altijd wel op resultaten uit, ik zou er niet te veel achter zoeken.

Ik zoek een antwoord op de vraag of er iets achter het shot met de sprinkhaan kan zitten, ik zeg hiermee niet dat mijn antwoord juist is, ik heb de tekst op die website niet gemaakt, enkel gekopieerd. Het staat je vrij een beter antwoord op die vraag te vinden.
Gebruikersavatar

Klaartje12 mar 2017, 17:13

 2245  Uma
ja, dat beeld van die sprinkhanen, intrigerend. Toch eens kijken wat we krijgen als we googlelen op hunger games en locust.
Gebruikersavatar

matthias.bouquet12 mar 2017, 17:34

 171
sandra.impe schreef:Ik zoek een antwoord op de vraag of er iets achter het shot met de sprinkhaan kan zitten, ik zeg hiermee niet dat mijn antwoord juist is, ik heb de tekst op die website niet gemaakt, enkel gekopieerd. Het staat je vrij een beter antwoord op die vraag te vinden.
Hoewel ik het niet meteen de waarschijnlijkste connectie vind, had ik wel dankbaarder moeten zijn voor je bijdrage. Sorry.