Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

Masterofsuspence08 mar 2017, 09:21

 22
robin.depauw schreef:Ik denk dat ALS dit iets relevant betekent, dat het een tip naar de kandidaten zal zijn.
Net daarom is het ontbrekende woord zo belangrijk.
Moest het een tip naar de kijkers zijn was het niet zo onleesbaar in beeld gebracht...
Inderdaad. Daarom maakt het Eline wel verdachter voor mij... Ze legt de papieren zo op tafel dat XXX zichtbaar blijft, zodat Davey en Hans ook de kans hebben het te zien?

Ik vind het echt niet ... Al heel veel woordenlijsten doorploegd... Anderzijds, misschien is het zelfs niet per se een Afrikaans woord, waarom zou het?

Hopelijk wordt dit duidelijk op het einde! Goed gevonden in elk geval Robin DePauw!
Gebruikersavatar

masterveecee08 mar 2017, 10:12

 3547  Sven
molzoeker schreef:op de twitter van 4 staan de woorden ook. zie foto
wat mij opvalt het woord mol staat er niet tussen terwijl het duidelijk te zien was in de aflevering (wil dit zeggen dat de mol bij deze opdracht zat)
er staan nog twee woorden in dit lijstje die hier nog niet vernoemd waren namelijk strookies en verhaal
strookiesverhaal= stripverhaal

[ external image ]
Dus, 1 van die andere 2 is dus de XXX van het topichoofd.
En dan is Mol vervangen door ofwel "strookies" of "verhaal".
Kunnen we 1 van die 2 koppelen aan een kandidaat?
Gebruikersavatar

itchy.tzekrallo08 mar 2017, 12:41

 129
Ik denk dat het feit dat tijdens deze proef 2 keer duidelijk het word mol in beeld kwam het gewoon een hint zou kunnen zijn naar de kijkers toe dat de mol op dat moment in de ruimte is, dus een van de vier. Ik denk niet dat we naar speciale woordcombinaties moeten zoeken.
De uitspraak van de moeder van Sam dat hij een eerlijke jongen is was haast dezelfde als de mama van Gilles toen over hem zei dat hij niet kon liegen en hij was dan ook de mol. Misschien wat meer focussen op Sam.
En de reden dat Annelies ( voor mij als niet-mol) nog altijd in het spel is - ik denk dat ze heel rap op de juiste mol gegokt heeft, iemand die in haar beroepsloopbaan met honderden jonge mensen in contact gekomen is zal wel vlug kunnen inschatten hoe haar- vooral jonge-medekandidaten in mekaar zitten.
Voor mij blijft het nog altijd Davey, maar dan komt Sam in het vizier.
Gebruikersavatar

Jansen08 mar 2017, 12:53

 3423  Yens
itchy.tzekrallo schreef:Ik denk dat het feit dat tijdens deze proef 2 keer duidelijk het word mol in beeld kwam het gewoon een hint zou kunnen zijn naar de kijkers toe dat de mol op dat moment in de ruimte is, dus een van de vier. Ik denk niet dat we naar speciale woordcombinaties moeten zoeken.
Inderdaad, ik ben er ook zeker van dat de mol zich bij "De Vier" bevond en niet in de auto 😉.
itchy.tzekrallo schreef:De uitspraak van de moeder van Sam dat hij een eerlijke jongen is was haast dezelfde als de mama van Gilles toen over hem zei dat hij niet kon liegen en hij was dan ook de mol. Misschien wat meer focussen op Sam.
Ook correct, sinds afl. 4 hou ik Sam nauwgezet in de gaten.
itchy.tzekrallo schreef:En de reden dat Annelies ( voor mij als niet-mol) nog altijd in het spel is - ik denk dat ze heel rap op de juiste mol gegokt heeft, iemand die in haar beroepsloopbaan met honderden jonge mensen in contact gekomen is zal wel vlug kunnen inschatten hoe haar- vooral jonge-medekandidaten in mekaar zitten.
Annelies heeft van in het begin door wie de mol is. Al haar sabotages zijn er op gericht om de andere kandidaten zand in de ogen te strooien zodat die aan haar gaan twijfelen.
itchy.tzekrallo schreef:Voor mij blijft het nog altijd Davey, maar dan komt Sam in het vizier.
Het enige waar ik het niet mee eens ben, althans wat betreft Davey, maar troost je, ik kan verkeerd zijn en heel wat andere mensen denken er hetzelfde over. Volgens de poll hier op het forum verdenkt de meerderheid Davey (27%).
Gebruikersavatar

bart.steps08 mar 2017, 13:10

 9
robin.depauw schreef:Er bevonden zich 30 woorden in de cirkel waarvan er slechts 20 nodig waren om de juiste combinaties te maken.
In volgorde beginnend van bij het gangpad:

drukker - pyn - prop - hys - broeikas - ponie - skoot - muur - bak - appel
rymer - tongetjie - brom - gooi - koek - mannetjie - verkleur - klets - pak - mol
gaatjes - plaat - sweet - XXX - rekenaar - duim - joggie - baba - spons - klein

Het vijfde woord dat ze moesten vormen krijgen we niet te zien...
Zou het ontbrekende woord "AFRIKAAN" kunnen zijn?
Gebruikersavatar

itchy.tzekrallo08 mar 2017, 13:24

 129
Het enige waar ik het niet mee eens ben, althans wat betreft Davey, maar troost je, ik kan verkeerd zijn en heel wat andere mensen denken er hetzelfde over. Volgens de poll hier op het forum verdenkt de meerderheid Davey (27%).[/quote]

Ik begin ook meer en meer te twijfelen, vooral omdat ik geen hoogte krijg van Sam: Veel op de achtergrond, laat zijn vlees snijden door mama ( ???) maar is wel showroomadviseur bij BMW. Daar moet je toch wel zelfzeker voor zijn en mensen ook van iets kunnen overtuigen en jouw klanten kunnen inschatten. Stille waters diepe gronden.
Gebruikersavatar

Klaartje08 mar 2017, 13:25

 2245  Uma
Ik heb een vraagje dat misschien niet meteen aansluit bij het onderwerp van dit topic, maar ik vond nergens anders een topic waarin ik mijn vraag zou kunnen stellen. Het heeft wel betrekking op dezelfde proef.

Er waren 8 gps-toestellen in 8 verschillende talen. Uiteindelijk blijken Davey en Hans de correcte gps uitgekozen en gevolgd te hebben.

Mijn vraag: in welke taal was de uiteindelijk gekozen gps afgesteld? Dat is bij mijn weten nergens gezegd of te zien (toch niet met de kwaliteit van ogen die ik heb).

Davey zegt in de auto dat hij op een bepaald moment iets verstaat dat klinkt als "ordi di borja" en hij denkt dat dat Russisch is. Russisch was in elk geval niet één van de 7 talen waarvoor de deelnemers in de bibliotheek een woordenboekje hadden. Was de juiste gps in het Russisch? Zo ja, kunnen we dan iets afleiden uit die woorden die klonken als "ordi di borja"?

Kortom, waar zijn de Russen als je ze nodig hebt? 🙂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 mar 2017, 13:25

 8153
itchy.tzekrallo schreef: Annelies ... die in haar beroepsloopbaan met honderden jonge mensen in contact gekomen is zal wel vlug kunnen inschatten hoe haar- vooral jonge-medekandidaten in mekaar zitten.
Voor mij blijft het nog altijd Davey, maar dan komt Sam in het vizier.
Ik kan daar wel inkomen, maar vergeet niet dat Annelies lesgeeft aan pubers. Sam, Eline en Davey zijn dan wel jong, maar toch geen pubers meer hé!
Ik ken trouwens mensen van middelbare leeftijd die minder volwassen zijn dan mijn zoon, die even oud is als Davey. Doch dit geheel terzijde.
Gebruikersavatar

ex-molinator08 mar 2017, 13:48

 3483  Uma
Klaartje schreef:...
Kortom, waar zijn de Russen als je ze nodig hebt? 🙂
Laat ze maar ver weg blijven, ik heb net een serieuze aanval moeten afweren, 3 dagen heeft het geduurd vooraleer de invasie gestopt kon worden. Momenteel een zwaar tegenoffensief aan 't voeren en de frontlinie aan 't versterken.
Gebruikersavatar

Jansen08 mar 2017, 13:53

 3423  Yens
ex-molinator schreef:Laat ze maar ver weg blijven, ik heb net een serieuze aanval moeten afweren, 3 dagen heeft het geduurd vooraleer de invasie gestopt kon worden. Momenteel een zwaar tegenoffensief aan 't voeren en de frontlinie aan 't versterken.
LOL, ex-molinator geeft iets prijs over zichzelf 🙂.
Gebruikersavatar

ex-molinator08 mar 2017, 14:10

 3483  Uma
eveline.vanhemel schreef:LOL, ex-molinator geeft iets prijs over zichzelf 🙂.
Hahaha, maar wie zegt dat het ook waar is? Misschien zit ik al 4 weken te zwanzen op dit forum vanuit een luie strandzetel op Scarborough Beach.
Surf's Up!!
Gebruikersavatar

masterveecee08 mar 2017, 15:09

 3547  Sven
ex-molinator schreef:Hahaha, maar wie zegt dat het ook waar is? Misschien zit ik al 4 weken te zwanzen op dit forum vanuit een luie strandzetel op Scarborough Beach.
Surf's Up!!
Was het niet jouw reactie dat je liever niet te warm weer had? Indien wel: Ha! mol gevonden ^^

en nu terug on topic: ja, ik denk dat de juiste GPS dan russisch was. Maar zeker ben ik niet
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 21