Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

Molière10 mar 2017, 21:17

 92
sandra.impe schreef:Dan ben ik plots kleurenblind geworden want ik zie geen enkele kandidaat met elke dag het juiste kleur :?
Het is 4 x short, en 1 x t-shirt, in afl 2, met omgekeerde mol in juiste kleur.
Gebruikersavatar

Mateo11 mar 2017, 04:18

 870
Heeft het schilderij links náást het strepenschilderij , dat met de poppen in een optocht) er misschien ook nog iets mee te maken? (Het woord 'mannetjie') staat daaronder, als ik het goed heb gezien.

Voorop in die optocht: een pop in een rozerode outfit, daarachter (wat verscholen) eentje in een geel pakske.

De 'poppen' lijken trouwens wel stripfiguren...
Gebruikersavatar

weyns196011 mar 2017, 11:30

 426
Frolva schreef:Wat ik mij afvraag over die "M", kunnen we op enig moment zien dat deze écht ontbreekt op het kaartje dat Annelies en Robin krijgen? Want dat is volgens mij het enige dat 'telt'.

Ik bedoel maar: het kaartje dat enkel de kijkers te zien krijgen (met de zwarte achtergrond) is bedoeld om een en ander aanschouwelijk te maken, maar niet (noodzakelijk) om met zekerheid te weten welke letters er in het spel zijn. Het zou dus om een slordigheidje kunnen gaat.

Of ben ik te naïef? :oops:


Wat we wel zeker weten is dat het ei naast de ingang van de tunnel niet op het kaartje van Annelies en Robin staat ...
Het kan niet anders dan dat de kaarten die wij te zien kregen, niet correct/volledig waren. Dat feit op zich is denk ik wel belangrijk.
Gebruikersavatar

OrthoMol11 mar 2017, 23:31

 219
elrem schreef:In de proef met de Afrikaanse woorden zit er volgens mij een grote hint wat de kleuren van de molboekjes betreft! (http://forum.wieisdemol.be/viewtopic.php?f=42&t=2541) hier ook al vermeld. Volgens mij willen ze ons op een dwaalspoor zetten met het verloren woord.

Om samen te vatten wat in het ander topic staat: tijdens het zoeken naar het Zuid-Afrikaanse woord voor kameleon wordt er een schilderij met verschillende kleuren (kleuren van de molboekjes) in beeld gebracht samen me het paaltje met het woord mol. Het paaltje met woord mol staat onder kleur rood. Wie heeft het rode molboekje? Davey!

[ external image ]
Je kan het bovendien ook symbolisch zien als een kameleon die zijn ware aard niet laat zien.
En over wie werd dat nog gezegd ? "Of is het Robin, die de groep vrijwel meteen kan overtuigen van zn goede bedoelingen mr mssn zn ware aard nog moet tonen" we zijn d'er hier voorlopig alsnog nt uit, mr ik alvast wel 😉
Gebruikersavatar

nyckelpiga12 mar 2017, 17:27

 69
Het was toch ook wel opvallend dat bij het eerste woord dat ze moesten raden (gaatjies-drukker), dat gaatjies naast mol staat. Dan is er ook nog dit waarin Annelies aan het wijzen is naar het woord gaatjies, maar toevallig kan dit ook naar het woord mol zijn.


[ external image ]


[ external image ]
Gebruikersavatar

marc.degroote12 mar 2017, 19:49

 26
molzoeker schreef:op de twitter van 4 staan de woorden ook. zie foto
wat mij opvalt het woord mol staat er niet tussen terwijl het duidelijk te zien was in de aflevering (wil dit zeggen dat de mol bij deze opdracht zat)
er staan nog twee woorden in dit lijstje die hier nog niet vernoemd waren namelijk strookies en verhaal
strookiesverhaal= stripverhaal

[ external image ]


ben eens gaan kijken. als VIER twee woorden op twitter zet dat niet te zien zijn in de aflevering. dan zou dat iets kunnen te betekenen hebben. als die woorden samen stripverhaal betekenen dan kan het zijn dat sam de mol is want er bestaat een stripverhaal "SAM".
Gebruikersavatar

Taupe07712 mar 2017, 19:53

 767  Yens
marc.degroote schreef:ben eens gaan kijken. als VIER twee woorden op twitter zet dat niet te zien zijn in de aflevering. dan zou dat iets kunnen te betekenen hebben. als die woorden samen stripverhaal betekenen dan kan het zijn dat sam de mol is want er bestaat een stripverhaal "SAM".
Staat een aantal pagina's geleden ook al vermeld.
Echter Sam is niet de mol.
Mogelijk wel de winnaar? Maar anderen zien dan weer Eline of Davey winnen ...
Gebruikersavatar

Holmes12 mar 2017, 19:55

 395
marc.degroote schreef:ben eens gaan kijken. als VIER twee woorden op twitter zet dat niet te zien zijn in de aflevering. dan zou dat iets kunnen te betekenen hebben. als die woorden samen stripverhaal betekenen dan kan het zijn dat sam de mol is want er bestaat een stripverhaal "SAM".
Er bestaat natuurlijk ook het stripverhaal "ROBIN Hoed"...
https://nl.wikipedia.org/wiki/Robin_Hoed
Gebruikersavatar

chicawah.janssen13 mar 2017, 09:36

 8153
Bestaat er nergens een strip "Annelies in Wonderland"? 😉
Gebruikersavatar

Mola Lisa13 mar 2017, 14:10

 328  Uma
In De Standaard lees ik als ze het over Robin : " Hij moffelt een woordenboek weg om de gps'en uit te schakelen onder zijn arm, Sam ziet dat niet omdat hij te fel discussieert met Davey". Heeft iemand van jullie dit opgemerkt ?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen13 mar 2017, 14:20

 8153
tsjoep schreef:In De Standaard lees ik als ze het over Robin : " Hij moffelt een woordenboek weg om de gps'en uit te schakelen onder zijn arm, Sam ziet dat niet omdat hij te fel discussieert met Davey". Heeft iemand van jullie dit opgemerkt ?
Interessant. Ik heb 2x de aflevering gezien en dat niet opgemerkt maar ik ga proberen om straks nog eens te kijken.
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21