Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

ex-molinator08 mar 2017, 15:16

 3483  Uma
masterveecee schreef:Was het niet jouw reactie dat je liever niet te warm weer had?
Nee, het was zeker en vast niet mijn reactie, nergens zelfs. Voor mij hoe warmer, hoe heter, euh... beter.
Ik, of we, of iemand anders heeft toen nog de opmerking gemaakt dat jij en ik dus niet in dezelfde molreeks zouden kunnen "optreden".
Gebruikersavatar

elrem08 mar 2017, 15:31

 10
In de proef met de Afrikaanse woorden zit er volgens mij een grote hint wat de kleuren van de molboekjes betreft! (http://forum.wieisdemol.be/viewtopic.php?f=42&t=2541) hier ook al vermeld. Volgens mij willen ze ons op een dwaalspoor zetten met het verloren woord.

Om samen te vatten wat in het ander topic staat: tijdens het zoeken naar het Zuid-Afrikaanse woord voor kameleon wordt er een schilderij met verschillende kleuren (kleuren van de molboekjes) in beeld gebracht samen me het paaltje met het woord mol. Het paaltje met woord mol staat onder kleur rood. Wie heeft het rode molboekje? Davey!

[ external image ]
Je kan het bovendien ook symbolisch zien als een kameleon die zijn ware aard niet laat zien.
Gebruikersavatar

Jansen08 mar 2017, 16:10

 3423  Yens
elrem schreef:In de proef met de Afrikaanse woorden zit er volgens mij een grote hint wat de kleuren van de molboekjes betreft! (http://forum.wieisdemol.be/viewtopic.php?f=42&t=2541) hier ook al vermeld. Volgens mij willen ze ons op een dwaalspoor zetten met het verloren woord.

Om samen te vatten wat in het ander topic staat: tijdens het zoeken naar het Zuid-Afrikaanse woord voor kameleon wordt er een schilderij met verschillende kleuren (kleuren van de molboekjes) in beeld gebracht samen me het paaltje met het woord mol. Het paaltje met woord mol staat onder kleur rood. Wie heeft het rode molboekje? Davey!

Je kan het bovendien ook symbolisch zien als een kameleon die zijn ware aard niet laat zien.
Ik wil geen spelbreker spelen maar helemaal links van het "spectrum" zie ik een kleur die voor mij paars/lila is, is er iemand die een molboekje in die kleur had? Jessica had een "rose" molboekje, maar dat is niet dezelfde kleur als dit. Verder waren er in dit spel 11 kandidaten, dus moeten er ook 11 molboekjes geweest zijn, terwijl er op dit schilderij maar 8 kleuren zijn.
Gebruikersavatar

brecht.denys08 mar 2017, 16:29

 24
eveline.vanhemel schreef:Ik wil geen spelbreker spelen maar helemaal links van het "spectrum" zie ik een kleur die voor mij paars/lila is, is er iemand die een molboekje in die kleur had? Jessica had een "rose" molboekje, maar dat is niet dezelfde kleur als dit. Verder waren er in dit spel 11 kandidaten, dus moeten er ook 11 molboekjes geweest zijn, terwijl er op dit schilderij maar 8 kleuren zijn.
Misschien telt alleen de rode kleur net boven het mol-bordje?
Samen met het verkleurmannetje ...
Gebruikersavatar

beagle08 mar 2017, 16:56

 77
Ik ga mijn vorig bericht overschrijven want misschien mogelijke spoiler.

Sorry voor wie het wel al gelezen heeft, te snel gereageerd.
Laatst gewijzigd door beagle op 08 mar 2017, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Kobe08 mar 2017, 16:58

 429
Wow nee lijkt me sterk! 😲
Gebruikersavatar

Frolva08 mar 2017, 18:13

 2204
beagle schreef:Ik ga mijn vorig bericht overschrijven want misschien mogelijke spoiler.
Die grote witte pijl in het midden die naar Eline wijst? 💡

:mrgreen:

[ external image ]
Gebruikersavatar

Jay-Lo08 mar 2017, 19:24

 1690  Sven
Masterofsuspence schreef:Ik denk het echt niet.
Het is een langer woord, ik gok eerder 8 letters.
Het eindigt denk ik wel op iets AAL/I/T-achtigs,
maar het begint anders.

Volgens mij neemt Eline het weg als ze alles opruimt en legt ze het bovenaan de stapel op de tafel.
Je ziet het dus opnieuw rond 20:16. Tenzij dat een ander woord is? Ik zie geen gelijkenis met enig ander woord uit de lijst. Eline kijkt trouwens zeer geconcentreerd en lijkt heel gespannen terwijl ze die woordjes eraf haalt - een in your face tip van de mol?
[ external image ]
Je hebt gelijk, ik heb het beeld gestopt als Eline het van de paal pakt. Min. 15.05, ik denk AFSPRAAK, AFS kan ik heel duidelijk lezen.
Gebruikersavatar

Jay-Lo08 mar 2017, 19:40

 1690  Sven
Jay-Lo schreef:Je hebt gelijk, ik heb het beeld gestopt als Eline het van de paal pakt. Min. 15.05, ik denk AFSPRAAK, AFS kan ik heel duidelijk lezen.
Ik zet hem er ineens bij,

[ external image ]
Gebruikersavatar

ONBEKEND08 mar 2017, 20:03

 
Afskakel? Uitschakelen?
Gebruikersavatar

Jansen08 mar 2017, 20:14

 3423  Yens
sandra.impe schreef:Afskakel? Uitschakelen?
Dit lijkt in elk geval heel wat realistischer dan "afspraak". De laatste letter is zeker geen "k". Het kan zoals je zegt een "l" zijn achteraan. Over het volledige woord durf ik me niet uitspreken, maar "afspraak" is het niet denk ik.
Gebruikersavatar

ONBEKEND08 mar 2017, 20:25

 
afskynsel, afslagwinkel, afspeel, afspoel, afstammeling, afstel, afstempel, afsukkel, afsypel, aftakel, zijn nog andere woorden die ik vind die beginnen met afs en eindigen met l.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 21