Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 mar 2017, 09:04

 8153
Frolva schreef:Wat er getoond werd:

Robin zegt aan de telefoon: "We hebben nog een half uur."

Davey zegt: "Ja. Het is er op of er onder, peins ik, jong."

En dan zegt Robin:
[ external image ]
Merci!
Gebruikersavatar

nite08 mar 2017, 09:26

 110
eveline.vanhemel schreef:. Ik heb soms het gevoel bij Sam dat hij voorzetten geeft zodat anderen maar hoeven binnen te koppen. Bv. gisteren bij de Afrikaans proef. Bij het woord "baba" zegt hij: "is dat nu baby of grootvader". Hij zaait hier dus twijfel onder de andere kandidaten, met als gevolg dat ze een verkeerde beslissing nemen. Volgens mij was het enkel Robin die hier voor het antwoord "baby" ging.
Annelies had in het begin gezegd: "volgens mij is baba grootvader". Naar het einde toe willen ze dan plots baba nemen in de betekenis van baby. Dan is het toch logisch dat iemand is vraagt, hee was dat niet grootvader?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 mar 2017, 09:33

 8153
Peterzzzzzz schreef:
Stel dat we er van uitgaan dat de mol een vrouw is dan vindt ik de pose bij Eline tijdens de eliminatie vrij verdacht. (Kans op exit is 1/3 en ze zit er vrij relax bij in vergelijking met de anderen)


[ external image ]
Op dit beeld kan je dan ook Robin verdacht vinden. Waarom zitten Robin en Eline hier elkaar te bekijken (beloeren)?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 mar 2017, 09:36

 8153
eveline.vanhemel schreef:Ik denk dat Davey iets zei in de zin van: "er zijn er verschillende die toch al langer dan een half uur aangeven. Dat halen we toch niet meer." Waarop Robin dan repliceerde: "zet die dan uit, dat heeft toch geen zin meer". Allez, iets in die stijl volgens mij.
Naar ik mij herinner zei Robin: "Wie kiest er voor klein?" waarbij zijn arm al omhoog ging terwijl hij het vroeg. Alleen Annelies koos voor "baba". Zij koos als enige goed... maar pas nadat ze zag dat de andere 3 verkeerd zaten.
Gebruikersavatar

Frolva08 mar 2017, 10:03

 2204
eveline.vanhemel schreef:Ik denk dat Davey iets zei in de zin van: "er zijn er verschillende die toch al langer dan een half uur aangeven. Dat halen we toch niet meer." Waarop Robin dan repliceerde: "zet die dan uit, dat heeft toch geen zin meer". Allez, iets in die stijl volgens mij.
chicawah schreef:Naar ik mij herinner zei Robin: "Wie kiest er voor klein?" waarbij zijn arm al omhoog ging terwijl hij het vroeg. Alleen Annelies koos voor "baba". Zij koos als enige goed... maar pas nadat ze zag dat de andere 3 verkeerd zaten.
Volgens mij hebben jullie het niet over hetzelfde.

Eerste citaat gaat over het uitschakelen van GPS'sen.
Tweede citaat gaat over de betekenis van het woord 'baba'.

😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 mar 2017, 10:21

 8153
Frolva schreef:Volgens mij hebben jullie het niet over hetzelfde.

Eerste citaat gaat over het uitschakelen van GPS'sen.
Tweede citaat gaat over de betekenis van het woord 'baba'.

😉
Oei, ik heb blijkbaar de verkeerde geciteerd.
Gebruikersavatar

ex-molinator08 mar 2017, 11:03

 3483  Uma
chicawah schreef:Oei, ik heb blijkbaar de verkeerde geciteerd.
Jaja 😲 💡 Meteen 2 plaatsen gestegen in mijn schaal van verdachtheid.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 mar 2017, 11:04

 8153
ex-molinator schreef:Jaja 😲 💡 Meteen 2 plaatsen gestegen in mijn schaal van verdachtheid.
Ik had mijn bril niet bij en een blackout op de koop toe 😛
Gebruikersavatar

johan.maes08 mar 2017, 11:26

 153  Sven
Noptje schreef:Het enige waar ik totaal niet mee akkoord ben in dit topic, is dat de mol ALTIJD moet saboteren. Dat is zeker niet zo, en werd vorig jaar ook door Gilles bevestigd als ik me goed herinner. Het is de bedoeling om vaak te saboteren, maar niet altijd als er zich een kans voordoet. Gilles mocht ook slagen in de metroproef vorig jaar, als er maar 1 persoon op de metro zou zitten (uiteindelijk zat er niemand maar soit).
Ik denk dat de makers wel ergens een getal in hun hoofd hebben, van zoveel mag er gewonnen worden uiteindelijk.
De proef doen slagen, op momenten waar je het echt gemakkelijk kan doen (koorproef Sam/ golfopdracht Eline (deze al zeker aangezien ze die 3000€ sowieso kwijt zijn, het zij naar de groep, het zij naar Hans)/etc..) mislukken, is ook net een goeie manier om je medekandidaten op het verkeerde spoor te zetten.
Mijn punt was niet dat de mol ALTIJD moet saboteren, wel dat hij niet degene zal zijn die een cruciale actie onderneemt die de proef doet slagen. Maar het is waar dat ook dat geen sluitende veronderstelling is, mss moet er een bepaald bedrag aan vasthangen, minstens 2000€ of zo (denk aan Stijn vorig jaar die op z'n eentje 6000€ verdiende, als je dat mag doen als mol om je identiteit verborgen te houden ben je geen mol meer). Dan kunnen we Sam idd op basis van die 1500€ bij de koorproef niet uitsluiten en gaat het ts. hem en Annelies, waarbij mijn buikgevoel (en op basis van een aantal hints) ook naar Sam neigt.
Gebruikersavatar

johan.maes08 mar 2017, 11:33

 153  Sven
fréderic.chevalier schreef:De tip van Robin om alle gps'en langer dan 30' uit te schakelen lijkt slim, maaris dwaas.

1. Hij verlaat de ratio om via de taal zeker de juiste gps te vinden en kiest voor gokwerk. Als hij de mol was had hij veel kans op die manier de juiste gps uit te schakelen.
2. Iedereen weet dat je met een beetje gas geven rap tijd kunt afdoen van die teller.
Niet akkoord.

1. Het is gokwerk maar er zit wel ratio achter. Waarom een GPS volgen waarvoor de proef toch niet meer kan slagen? Daarna hebben ze wel nog de taal gebruikt om te kiezen tussen de laatste twee GPS'en.
2. Een paar minuten mss, maar geen tien. Als je kijkt naar de kaart waren ze al in de goeie richting aan het gaan en duurde het voor de andere bestemmingen wrs beduidend meer dan een halfuur.
Gebruikersavatar

Jansen08 mar 2017, 11:40

 3423  Yens
johan.maes schreef:Dan kunnen we Sam idd op basis van die 1500€ bij de koorproef niet uitsluiten en gaat het ts. hem en Annelies, waarbij mijn buikgevoel (en op basis van een aantal hints) ook naar Sam neigt.
Ik geef je opnieuw gelijk... ik denk dat het "onverdacht" zijn van Sam nog steeds komt door die geslaagde koorproef. Ideaal he, een gedeelte van een proef doen slagen en dan daarna subtiel mollen... Als Sam de Mol is, heeft hij het fantastisch gedaan!
Gebruikersavatar

shana08 mar 2017, 21:11

 8
chicawah schreef:Op dit beeld kan je dan ook Robin verdacht vinden. Waarom zitten Robin en Eline hier elkaar te bekijken (beloeren)?
Is dit niet op het moment dat we moeten te zien krijgen of Annelies een rood of een groen scherm krijgt? Misschien hebben ze ofwel erover gesproken dat ze denken dat Annelies een rood scherm kan krijgen, of misschien denken zij beiden dat Annelies de mol is en weten ze dit van elkaar?