Berichten over De Mol die niet bij 1 deelnemer thuishoren
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 mar 2017, 20:22

 8153
Dontor schreef:Waarom ze eigenlijk niet gewoon keken in de instellingen van de GPS, daar kan je perfect de taal zien 😉
Ik denk dat de makers dat op een of andere manier wel gesaboteerd zullen hebben.
Gebruikersavatar

Dontor11 mar 2017, 20:58

 64
chicawah schreef:Ik denk dat de makers dat op een of andere manier wel gesaboteerd zullen hebben.
Zou kunnen, maar zou sterk zijn dat de software van GPS toestellen kunnen manipuleren.
Denk dat de kans groter is dat er gewoon voor de fair-play is doorgegeven dat ze niet aan de toestellen mochten prutsen.
... of de mol zat in de wagen ... 😲
Gebruikersavatar

Frolva12 mar 2017, 12:18

 2204
Dontor schreef:Waarom ze eigenlijk niet gewoon keken in de instellingen van de GPS, daar kan je perfect de taal zien 😉
Dat zal hen uiteraard verboden geweest zijn.

De kandidaten krijgen veel meer instructies dan dat wij te zien krijgen.
Gebruikersavatar

matthias.bouquet12 mar 2017, 13:06

 171
Ik snap het probleem niet. Er zijn bepaalde spelregels die je simpelweg niet kan overtreden omdat je gefilmd word. Davey kon toch ook gewoon het geld nemen bij de hakproef in de fietsopdracht?
Gebruikersavatar

TibetanFox12 mar 2017, 13:44

 5
Om even terug te komen op Hongaars...
Het is héél vergezocht maar als ik in Google De Mol en Hongarije opgeef krijg je als eerste resultaat dit:
https://nl.wikipedia.org/wiki/MOL_(energiebedrijf)
"MOL (energiebedrijf) - Het is met afstand het grootste bedrijf van Hongarije."
Is dit niet héél toevallig??

Maar heb tot dus ver nog niet een kandidaat aan Hongarije kunnen linken... Heeft er in de vorige afleveringen ooit iemand iets gezegd over Hongarije? Of kunnen jullie Hongarije aan een kandidaat linken?
Gebruikersavatar

Holmes12 mar 2017, 17:53

 395
De 7 talen : Deens, Noors, Zweeds, Tsjechisch, Turks, Indonesisch en Kroatisch.

Hoe kom je plots bij Hongaars, een taal die niet in de uitzending vermeld werd ?
Gebruikersavatar

ex-molinator12 mar 2017, 17:58

 3483  Uma
Holmes schreef:De 7 talen : Deens, Noors, Zweeds, Tsjechisch, Turks, Indonesisch en Kroatisch.

Hoe kom je plots bij Hongaars, een taal die niet in de uitzending vermeld werd ?
Ik meen me te herinneren dat een van de kandidaten iets gezegd heeft, een of ander woord herkend had (of dacht herkend te hebben) in het Hongaars (maar mijn geheugen heeft me al een paar keer in de steek gelaten - 'k weet wel niet meer wanneer 😉 ).
Gebruikersavatar

Jansen12 mar 2017, 18:09

 3423  Yens
Holmes schreef:De 7 talen : Deens, Noors, Zweeds, Tsjechisch, Turks, Indonesisch en Kroatisch.

Hoe kom je plots bij Hongaars, een taal die niet in de uitzending vermeld werd ?
Het gaat dan ook om de achtste taal he, de taal van de GPS die overbleef.
matthias.bouquet schreef:Vinden jullie het ook niet wat merkwaardig dat er geen woord gerept wordt over de achtste gps-taal? Rond de negentiende minuut kan je die laatste gps iets horen zeggen klinkt als 'tesheteenpetien ponthoos' of zo. Op dat moment slaan Hans en Davey juist rechtsaf, maar helaas vind ik tussen al de vertalingen van rechts afslaan in Google Translate niets dat er ook maar op lijkt. Zoek ik niet op de juiste manier? Is er iemand die wel kan vinden wat het betekent? Misschien schuilt er wel een hint in?
TibetanFox schreef:Ik heb ook snel even gezocht met Google Translate en "kerek ponthoz" zou rond punt betekenen in het Hongaars
Maar Google Translate is helaas niet de meest betrouwbare bron hiervoor 🙂
Hierboven de posts die hierover al geplaatst zijn in dit forum.
Gebruikersavatar

sherlock12 mar 2017, 18:38

 216
annie.delen schreef:Waarom willen we eigenlijk de 8ste taal kennen?

Zojuist eens opgezocht ik denk niet dat de makers van de Mol andere talen dan deze van de volgende link konden installeren
http://nl.support.tomtom.com/app/answer ... MjElMjE%3D
Helaas gaat dat enkel over stembesturing, i.e. de functie waarbij de bestuurder zelf beschrijvingen kan ingeven via zijn of haar stem. Je kan wel degelijk talloze taalpakketten installeren voor de navigatiestem. Er is ondersteuning voor een pak talen van over de hele wereld.

Bijkomen zijn de GPS-systemen in hun auto van Garmin en niet van TomTom.